جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرمایه گذاری در خارج از کشور✔️ بهترین کشور برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در خارج از کشور – بهترین کشور برای سرمایه گذاری ، مقایسه روش ها

سرمايه گذارى در خارج از کشور روش هاى مختلفى دارد از جمله:
خريد ملک
روش کارآفرینی
استارتاپ و نو آفرينى
ثبت شرکت
کار شرکت و سرمايه گذارى در فرانچايز

شرايط و مبالغ هر كدام از روشهاى مذكور متفاوت است. از مزاياى سرمايه گذارى در خارج از کشور وجو اقتصاد پويا، امنيت بالاى سرمايه گذارى و رسيدن به اقامت براى بعضى از روش ها است.

شما عزيزان براى بدست آوردن اطلاعات جامع از نحوه سرمايه‌ گذارى در كدام كشور و بهترين روش با مشاورين ما در موسسه مهاجرتى Canadamie تماس حاصل كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور

سرمایه گذاری در خارج از کشور، یکی از انواع روش های مهاجرت به کشورهای اروپایی است که خود دارای انواع گوناگونی می باشد. برخی از این روش ها، منجر به اخذ اقامت شده و برخی دیگر صرفاً موجب افزایش سود ناشی از سرمایه گذاری می گردد.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت، شرایط مطلوب کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری هست. چرا که اقتصاد بسیاری از این کشورها در جایگاه مناسبی قرار داشته و سرمایه گذاری در این کشورها، علاوه بر حفظ سرمایه، موجب افزایش سود می شود. از طرفی کشورهای معتبر اروپایی نیز برای رونق جریان اقتصادی خود، بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری در خارج از کشور فراهم کرده اند. به همین دلیل، بسیاری از افراد در کشورهای مختلف، تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و برخورداری از مزایای متعدد آن دارند.

با توجه به شرایط، میزان مبلغ سرمایه گذاری شده و تأثیر آن بر اقتصاد کشورها، مزایای هر یک از انواع روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور متفاوت می باشد. به منظور انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری و تصمیم گیری در این زمینه می بایست با استفاده از تیپولوژی، به مقایسه چگونگی هر یک از عوامل و فاکتورهای مؤثر در سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف پرداخت. نرخ تورم، مالیات، امنیت و استانداردهای سرمایه گذاری از جمله مهم ترین عواملی هستند که در انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی بسیار مؤثر هستند. چرا که تورم، تأثیر بسیاری بر اقتصاد کشور مورد نظر و ارزش مالی سرمایه گذاری شما دارد. برای مثال با بالا رفتن نرخ تورم در یک کشور، ارزش پول آن کشور کاهش یافته و در صورت سرمایه گذاری و فرضاً خرید ملک در کشوری با این شرایط، گرچه ظاهراً بر قیمت ملک افزوده می شود اما در واقع به علت کاهش ارزش پول آن کشور، سرمایه گذاری سودده نخواهد بود.

این در حالیست که با سرمایه گذاری در ونکوور، به علت شرایط مناسب اقتصادی و سرمایه گذاری کشور مقصد، سود بالایی با ارزش واقعی نصیب سرمایه گذاران می شود که قابل قیاس با سود ناشی از سرمایه گذاری در ایران و یا کشورهایی با شرایط اقتصادی مشابه در حال حاضر نمی باشد. همچنین سرمایه گذاری در مناطقی که دارای مالیات بالایی هستند (مانند خرید ملک در برخی ایالات آمریکا) مناسب نیست. البته خرید ملک در کشورهایی مانند اتریش، آلمان و پرتغال بسیار سودده و مناسب است. سرمایه گذاری در کشورهایی توصیه می شود که از نظر امنیت و رعایت استانداردهای سرمایه گذاری در وضعیت مناسبی به سر می برند.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور

همان طور که قبلاً گفته شد، سرمایه گذاری در خارج از کشور، دارای انواع مختلفی می باشد که نتایج هر یک متفاوت از دیگریست. به طور کلی، می توان سرمایه گذاری در خارج از کشور را در گروه های زیر دسته بندی کرد که شرایط هر یک از آن ها برای کشورهای مختلف، جای بحث و گفتگو دارد.

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمايه گذارى از طريق كار شركت
  • سرمایه گذاری از طریق فرانچایزها و رستوران های زنجیره ای

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید فرانچایزها در خارج از کشور

یکی از روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور، خرید فرانچایزها و حق امتیاز برخی رستوران های زنجیره ای نظیر مک دونالد، ساب وی، استار باکس، برگر کینگ و… و کار در آن ها می باشد. مبلغ مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در فرانچایز، متفاوت است. همچنین میزان این مبلغ در کشورهای مختلف نیز متفاوت است. برای مثال، میزان مبلغ مورد نیاز جهت خرید فرانچایز مک دونالد در شهر وین کشور اتریش، به مقدار 2.3 – 1 میلیون یورو می باشد.

از دیگر شرایط خرید فرانچایزها می توان به شرط اقامتی برخی کشورها اشاره کرد. بدین صورت که برای سرمایه گذاری در فرانچایز و خرید برخی امتیازات نظیر مک دونالد در کشورهایی نظیر اتریش، لازمست که ابتدا اقامت این کشور را به دست آورده و سپس اقدام به خرید فرانچایز کنید.

از شرایط کلی و عمومی خرید فرانچایز به منظور سرمایه گذاری در خارج از کشور، می توان به شرکت در دوره ها و کلاس های آموزشی اشاره کرد که توسط هر یک از این برندها و رستوران های زنجیره ای برگزار می شود. برای مثال دوره های آموزشی مک دونالد 6 ماه تا 1 سال می باشد. کلاس های آموزشی راه اندازی ساب وی در اتریش و سوییس، در کشورهای آلمان و آمریکا برگزار می شود. افرادی که اقدام به خرید و راه اندازی فرانچایز می کنند، پس از شرکت در کلاس ها، باید در محیط کاری خود حضور داشته و در آن فعالیت داشته باشند. همچنین می توانند نیرویی را به عنوان همکار خود استخدام کرده و درصدی از سود خود را به وی پرداخت نمایند. بنابراین سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق خرید و راه اندازی فرانچایزها، صرفاً معطوف به پرداخت هزینه و دریافت سود ناشی از خرید نمی شود.

از دیگر شرایط عمومی خرید فرانچایزها، در اختیار گذاشتن امکانات و وسایل مورد نیاز جهت راه اندازی شعبه مورد نظر می باشد. برای مثال مک دونالد، مکان راه اندازی شعبه جدید را در اختیار متقاضیان قرار داده و هزینه اجاره آن را دریافت می کند. جالب است بدانید که کافه برادرهود، مکان راه اندازی فرانچایز را به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه اجاره، در اختیار افراد قرار می دهد.

انواع سرمایه گذاری صحیح در خارج از کشور

3 روش سرمايه گذارى در خارج از کشور که به عنوان بهترين و معروف ترين روش ها انتخاب شده اند:
روش خريد ملک که افراد مى توانند همراه با خانواده به اقامت كشور مقصد برسند.

  1. برترين كشور هاى براى اين نوع سرمايه گذارى شامل؛ خريد ملک در اسپانيا بين 350 تا 500 هزار يورو، خريد ملک در يونان 250 هزار يورو و خريد ملک مجارستان بين 155 تا 500 هزار يورو مى باشد.
  2. نوع دوم سرمايه گذارى در شرکت هاى بزرگ مثل Nike, Adidas و يا فروشگاه هاى زنجيره اى مثل KFC، Macdonald و.. مى باشد.
  3. روش سوم خريد سهام در شركت هاى بزرگ و معروف مى باشد.

کسانى که علاقمند به مشاوره تخصصى در سرمايه گذارى در خارج از کشور هستند  آقاى دکتر ملک پور با داشتن فوق ليسانس حقوق تجارت بين الملل و دكتراى مرتبط با سرمايه گذارى و بيزنيس مى تواند به شما در اين زمينه کمک بكند و تصميم درست اتخاذ كنيد و زندگى جديدى را شروع كنيد.

مزایای سرمایه گذاری در خارج از کشور

سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق خرید فرانچایزها دارای مزایای متعددیست که بسته به کشور و ویژگی های شعبه مورد نظر جهت راه اندازی، متفاوت می باشد. برای مثال از جمله مزیت های راه اندازی برخی فرانچایزها، نیاز به مبلغ کم جهت سرمایه گذاری اولیه در مقایسه با برخی فرانچایزهای دیگر است. همچنین میزان سود ناشی از سرمایه گذاری نیز در فرانچایزهای مختلف، متفاوت است که به عنوان مزیت برخی بر دیگری محسوب می شود. بسیاری از افراد هستند که در پی خرید ملک در کشور ترکیه هستند و در این باب سوالات بسیاری می پرسند؛ در پاسخ به این دسته از متقاضیان باید بگوییم که افرادی که پاسپورت ترکیه را اخذ می کنند، به راحتی نمی توانند به هر جایی سفر کنند. به طور کلی مزایای متعددی را می توان برای سرمایه گذاری در خارج از کشور و در کشورهای اروپایی برشمرد:

  • اقتصاد پویا و رشد بالای اقتصادی در کشورهای اروپایی
  • امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشورها
  • زیرساخت های مناسب سرمایه گذاری در این کشورها
  • حفظ ارزش سود سرمایه حتی در صورت نوسانات بازار ارزی ایران
  • تأمین مکان و مقدمات راه اندازی فرانچایزها توسط شعبات اصلی
  • آثار اقامتی برخی از سرمایه گذاری های خارجی از طریق خرید فرانچایز و…
  • سطح بالای کیفیت زندگی در کشورهای اروپایی
  • اعتبار زیاد پاسپورت کشورهای اروپایی نظیر اتریش و سوییس
  • تحصیل فرزندان به صورت رایگان در مدارس و دانشگاه های اروپایی

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از مهم ترین موارد قبل از اقدام به سرمایه گذاری در خارج از کشور، بررسی امنیت سرمایه گذاری و وضعیت استانداردهای سرمایه گذاری در کشورهاست. چرا که سرمایه گذاری در کشورهایی که استانداردهای سرمایه گذاری در آن ها رعایت نمی شود، نه تنها موجب افزایش سود نمی شود، بلکه از بین رفتن سرمایه اولیه را نیز در پی خواهد داشت. امنیت سرمایه گذاری در خارج از کشور و در کشورهای اروپایی را می توان از طریق بررسی استانداردهایی سنجید. از جمله این استانداردها می توان به ریسک مصادره اموال، کنترل فساد و کیفیت نظارتی اشاره کرد. وضعیت مطلوب هر یک از این استانداردها در کشورهای اروپایی نظیر اتریش و سوییس، حاکی از امنیت سرمایه گذاری و شرایط مساعد آن برای سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد. در ادامه به این بخش، به توضیح هر یک از این استانداردها و بررسی آن در کشور اتریش به عنوان نمونه ای از کشورهای اروپایی می پردازیم.

ریسک مصادره اموال

این شاخص، به بررسی امنیت سرمایه خارجی در صورت بروز مشکل با شهروندان و دولت اروپایی پرداخته و برخورد سیستم قضایی کشورها را در برخورد با مصادره اموال سرمایه گذار بین المللی ارزیابی می کند. نرخ ریسک مصادره در کشورهای با امنیت بالای سرمایه گذاری در خارج از کشور، نزدیک به 1 بوده و هر چه این عدد به 7 نزدیک شود، خطر مصادره اموال توسط دولت و برخورد ناعادلانه دستگاه قضایی این کشور افزایش می یابد. با توجه به توضیحات ارائه شده، در نمودار مقابل، ریسک مصادره اموال در کشور اتریش عدد 1 بوده است.

کنترل فساد

کنترل فساد در کشورهای اروپایی، نشان از کاهش تأثیر و نفوذ افراد در سیستم اداری و قضایی این کشور می باشد. بنابراین در کشورهایی که از بروز فساد در سیستم ادرای و قضایی آن جلوگیری می شود، امنیت سرمایه گذاری در خارج از کشور تأمین شده و سرمایه اولیه و سود ناشی از آن، در معرض خطر کمتری قرار دارد. شاخص کنترل فساد، با عددی در بازه مثبت و منفی 1.27 نمایش داده می شود.

کیفیت نظارتی

شاخص کیفیت نظارتی، اشاره به توانایی دولت در اجرای قوانین و پایبندی به آن ها و همچنین توسعه بخش خصوصی اقتصاد دارد. شرایط مساعد بخش خصوصی، امنیت سرمایه گذاری در خارج از کشور در کشورها را تأمین می کند. شاخص کیفیت نظارتی نیز از طریق عددی در محدوده 2.5+ و 2.5- بیان می شود. این شاخص در کشور اتریش، مقدار مناسبی را به خود اختصاص داده است.

بررسی شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر سرمایه گذاری در خارج از کشور

علاوه بر استانداردهای سرمایه گذاری که در بخش بررسی شد، شاخص های اقتصادی تأثیرگذار نیز از دیگر موارد مهم جهت بررسی و مطالعه جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشند. در کشورهایی با شاخص های اقتصادی پایدار و یا رو به رشد، سرمایه گذاری در خارج از کشور، منجر به افزایش سود و سرمایه می شود. شاخص های میزان تولید ناخالص داخلی، تورم و مالیات می توانند نقش تعیین کننده ای در سرنوشت سرمایه گذاری در خارج از کشور داشته باشند. به طور کلی، درصد زیادی از میزان تولید ناخالص داخلی جهان، در اختیار کشورهای اروپایی می باشد. نرخ پایین تورم نیز، موجب تضمین سود ناشی از سرمایه گذاری می شود. به نظر می رسد که بررسی هر یک از این شاخص ها در یکی از کشورهای اروپایی (به عنوان نمونه کشور اتریش)، در انتقال مفاهیم این بخش تأثیر بیشتری داشته باشد.

تولید ناخالص داخلی

میزان تولید ناخالص داخلی کشورها، شاخص مناسبی جهت بررسی رشد اقتصادی این کشورها می باشد. میزان بالای تولید ناخالص داخلی در کشورها، منجر به افزایش رشد اقتصادی آن کشور می شود. همان طور که گفته شد، بر خلاف جمعیت کم کشورهای عضو اتحادیه اروپا، درصد زیادی از نرخ تولید ناخالص داخلی جهان (حدود 20 درصد) در این کشورها تولید می شود.

تورم

در کشورهای دارای ثبات اقتصادی، مقدار تورم پایین می باشد. در توضیح شاخص تورم باید گفت که این شاخص، به میزان تغییر قیمت ها در بازه زمانی یک سال اطلاق می شود. ارزش سود ناشی از سرمایه گذاری در خارج از کشور در کشورهایی با تورم پایین، پایدار بوده و برخلاف کشورهای با تورم بالا، به یک باره ارزش خود را از دست نخواهند داد. کشورهایی که دارای نرخ تورم کمتر از 3 هستند، از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور قرار دارند. اما در سال های اخیر به دلیل وجود جنگ اوکراین نرخ تورم کمی بالا رفته است.

مالیات

بررسی میزان مالیات بر درآمد، یکی از اقدامات ضروری جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد. چرا که نسبت نامتعادل میزان مالیات دریافتی نسبت به درآمد حاصل از سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، سود حاصل از سرمایه گذاری در خارج از کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. نکته بسیار مهم در خصوص مالیات در کشورهای مختلف، اهمیت نسبت مناسب میزان مالیات و درآمد در این کشورها می باشد. زیرا دریافت مقدار بیشتر و یا حتی کمتر مالیات، در سیستم اقتصادی کشور تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

تفاوت کارآفرینی، نوآفرینی و کارشرکت

با ارائه روش های جدید سرمایه‌گذاری بسیاری از عزیزان سوال کردند که تفاوت کارآفرینی نوع آفرینی و کار شرکت چیست؟ در اینجا به زبان ساده برای شما تفاوت بین این روشها را بیان خواهیم کرد:

  • روش نوآفرینی: اقامت نو آفرینی روشی می باشد که نیاز به سرمایه بالا ندارد اما نیاز به یک بیزینس پلن قوی دارد و بیزینس پلن شما باید یک ایده نوآورانه باشد که به کشور مقصد کمک کند.در حال حاضر ویزای استارتاپ کانادا ، نوآفريتى فنلاند، استارتاپ هلند و نوآفرينى فرانسه و انگلیس بهترين گزينه مى باشد.
  •  روش کارآفرینی: مبلغ لازم براى روش كار آفرينى در كانادا بين 50-70 هزار الى 300-400 هزار دلار كانادا متغير است. كم ترين مبلغ مرتبط به استان آلبرتا كانادا مى باشد. همچنین نیاز است که سابقه مدیریتی قوی در کشور مبدا داشته باشید. در این روش شما یک بیزینس جدید در کشور مقصد راه اندازی می کنید. مثلاً یک شعبه از مک دونالد یا یک هتل و یا یک مزرعه را خریداری میکنید، و مدیریت آن را به عهده می گیرید. مزیت روش کارآفرینی این است که در بعضی از کشورها نیاز به داشتن مدرک زبان نیست  و شخص بدون داشتن مدرک زبان می توانید به کشور مقصد مهاجرت کند.
  •  روش کار شرکت: اقامت کارشرکت روشی است که در واقع شما یک شعبه از بیزینس فعال خود در کشور مقصد راه اندازی می کنید و یا یک بیزینس آماده را خریداری می کنید و از آن طریق به کشور مقصد مهاجرت می کنید. كار شركت كانادا، كار شركت انگلستان و کارشرکت استرالیا بهترين كشورها براى اين روش هستند و شرايط مرتبط به هر كدام متفاوت است.

پس تفاوت بین روش ها این است که: روش نوآفرینی نیاز به سرمایه بالا ندارد اما نیاز به ارائه یک بیزینس پلن قوی دارد، روش کارآفرینی نیاز به سابقه مدیریتی خوب و همچنین سرمایه بالا دارد و روش کار شرکت نیاز به سرمایه مناسب و داشتن یک بیزینس فعال می باشد.

توصیه ها و نکات مهم برای سرمایه گذاری در خارج از کشور

افرادی که قصد سرمایه گذاری در خارج از کشور و انتقال سرمایه خود را دارند بهتر است تا با واقعیت های سرمایه گذاری در خارج از کشور آشنا شوند. متقاضیان با خرید ملک در کشور های اروپایی با مبلغ 250 تا 500 هزار یورو، همان مبلغ را به عنوان گارنتی دریافت خواهند کرد که ریسک این روش سرمایه گذاری را به حداقل می رساند. لازم به ذکر است که در این روش افراد می توانند ماهایانه هزار یورو سود دریافت کنند.

از معایبی که سرمایه گذاری با خرید ملک در کشور ترکیه دارد این است که پول این کشور همواره کم ارزش شده به همین دلیل خرید ملک در کشور های اروپایی به شدت توصیه می شود. فراموش نکنید که خود امر خرید ملک به اقامت یا تابعیت منتهی نشده ولی با پیشنهاداتی که مشاورین حاذق موسسه MIE به شما ارائه می دهند، در نهایت می توانید اقامت و تابعیت کشور مقصد را دریافت نمایید.

نکته مهم اول در این زمینه این است که فرد سرمایه گذار بهتر است تا قبل از انتقال سرمایه خود به کشور مورد نظرش از آن کشور و وضعیت سود و زیان کسب و کار مورد نظرشان از نزدیک آشنا شوند تا دچار ضرر و زیان و پشیمانی نشوند. نکته مهم دوم این است که فرد سرمایه گذار می بایست آمادگی دوری از کشور و زندگی در خارج از کشور برای مدیریت کسب و کارش را داشته باشد. نکته سوم این است که حتماً می بایست بر قوانین سرمایه گذاری در خارج از کشور مسلط و آگاه باشید. مثلاً می بایست بدانید که اگر فردی به شما گفت با خرید یک آرایشگاه در کشور کانادا و سپس کار در آن به عنوان آرایشگر می توان اقامت کانادا را اخذ نمود، اصل را بر اعتماد به حرف وی نگذارد و در وبسایت های رسمی مهاجرتی کانادا به تحقیق و جستجوی اطلاعات موثق بپردازد و سپس اقدام کند. این واقعیت وجود دارد که حتی برترین و حاذق ترین کارشناسان و مشاوران مهاجرتی نیز بر قوانین مالیاتی و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف تسلط کامل ندارند و تلاش و تحقیق خود فرد سرمایه گذار و ترجیحاً به صورت حضوری در کشور مقصد قبل از سرمایه گذاری لازم و حتی واجب است. نکته مهم دیگر در زمینه سرمایه گذاری مطئمن در خارج از کشور این است که سرمایه گذار در ابتدای کار مهاجرت بهتر است تا در بخش های کم ریسک مانند مسکن در کشورهایی مانند اتریش، سوئیس، آلمان، هلند، پرتغال و کانادا سرمایه گذاری کرده و با خرید ملک و سپس اجاره دادن آن به کسب درآمد بپردازند. خوبی بزرگ این سرمایه گذاری این است که در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی و کانادا قیمت مسکن رشد قابل توجهی داشته و شما با خرید ملک در عین گرفتن سود به یورو و دلار می توانید از افزایش قیمت ملک نیز سود کسب کنید. در انتها و پس از جمع بندی نهایی بهتر است فرد متقاضی سرمایه گذاری در خارج از کشور حتماً در مورد سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق وکیل مهاجرت معتبر اقدام نمایید که ترجیحاً در محدوده مورد نظر شما برای سرمایه گذاری سکونت داشته و یا دارای وکیل رسمی حاذق به عنوان همکار در آن منطقه باشد. کانادا ام آی ای می تواند شما را در این امر یاری نماید.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport