جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه های سوئیس ✔️10 بهترین دانشگاه سوئیس |رتبه بندی 2024

دانشگاه های سوئیس

دانشگاه هاى سوئيس از برترين و بهترين دانشگاه هاى جهان به حساب مى آيند. از بارزترين دانشگاه ها مى توان به دانشگاه ETH زوريخ، دانشگاه لوزان، دانشگاه زوريخ، دانشگاه برن و … اشاره كرد.

جهت تحصيل در دانشگاه هاى سوئيس بايد معدل بالا، يعنى (GPA) 3.0 به بالا، مدرک زبان آيلتس 6 براى ليسانس، 6.5 براى فوق ليسانس و 7.0 براى مقطع دكترى ارائه دهيد. ميانگين شهريه تحصيل در دانشگاه هاى خصوصى سوئيس سالانه از 20 تا 30 هزار يورو متغير است.

افراد داراى سوابق تحصيلى بالا و رزومه خيلى خوب مى توانند بورسيه دريافت كنند. براى كسب اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در سوئيس با مشاورين Canadamie تماس برقرار كنيد و مشاوره رايگان دريافت كنيد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئیس

از مهم ترين شرايط پذيرش دانشگاه هاى سوئيس داشتن تمکن مالى کافى براى هزينه زندگى در سوئيس كه ميانگين آن 20 هزار يورو در سال است و شهريه تحصيل در دانشگاه است. مدرک زبان لازم براى تحصيل در سوئيس براى مقطع كارشناسى آيلتس 6.0، كارشناسى ارشد 6.5 و دكترا 7.0 مى باشد. بعضى از متقاضيان سطح آيلتس 5.5 دارند كه مى توانند از طريق دوره زبان اقدام كنند اما شانس دريافت ويزاى تحصيلى سوئيس در اين حالت كاهش مى يابد، بنابراين ارائه مدرک زبان با نمره بالاتر فرصت بيشترى خواهند داشت.

دانشگاه ها نیز شامل دو گروه دانشگاه و دانشگاه های فنی حرفه ای می گردند. دانشگاه های دولتی سوئیس نیز شامل 9 دانشگاه استانی و دو دانشگاه فدرال می گردند که رایگان می باشند. از جمله امتیازات تحصیل در دانشگاه های سوئیس می توان به کیفیت سطح بالای دانشگاه ها، رفاه اجتماعی و خدمات اجتماعی سطح بالا، ثبات اقتصادی، عضویت در شنگن و امکان انجام کار پاره وقت در حین تحصیل اشاره نمود. تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های سوئیس یک دوره سه سال، فوق لیسانس یک دوره دو سال و دکترا یک دوره سه الی چهار سال است. شرايط كار در حين تحصيل در سوئيس بدين صورت است كه دانشجویان مقطع لیسانس مجاز به 10 ساعت کار پاره وقت در هفته و مقاطع فوق لیسانس مجاز به 20 ساعت کار پاره وقت در هفته می باشند.

از ديگر نکات مهم سن شخص و معدل او مى باشد. طبيعتا هر چقدر سن متقاضى کمتر باشد ، فرصت بيشترى در دريافت قبول از دانشگاه هاى سوئيس خواهد داشت. معدل (GPA) خواهان تحصيل در دانشگاه هاى سوئيس بايد 3.0 به بالا باشد. دانشگاه های انگلیسی زبان سوئیس نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در این کشور برای دانشجویان فراهم می نمایند. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور نیازمند پرداخت هزینه است که در این مقاله به آن ها نیز اشاره خواهیم نمود.

لیست بهترین دانشگاه های سوئیس

پارامتر های متعددی از جمله رتبه بندی های مختلف جهانی تعیین می کند که کدام دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های سوئیس قرار دارد. از جمله مهمترین و برترين دانشگاه هاى سوئیس، می توان به دانشگاه زوریخ ، ژنو، برن، لوزان و غیره اشاره نمود‌. برترين دانشگاه هاى سوئيس در بخش هاى بعدى براى شما معرفى خواهيم كرد.

دانشگاه ETH زوریخ (Swiss Federal Institute of Technology)

در ابتدای لیست قرار گرفتن دانشگاه ETH زوریخ (Swiss Federal Institute of Technology)، به دلیل دارا بودن سطح یک در رتبه دانشگاه های سوئیس و جایگاه دهم در جهان می باشد. این دانشگاه دارای دو پردیس بوده که یکی در زوریخ و دیگری در اطراف شهر قرار گرفته است. رتبه QS اين دانشگاه برابر با 7 است. دانشجویان در این دانشگاه به زبان آلمانی آموزش خود را آغاز می‌کند و در مقاطع بعدی عموما آموزش‌ها به زبان انگلیسی تغییر می‌یابد.

از جمله مهم ترین دانشکده های این دانشگاه، عبارتند از:

  • علوم مهندسی
  • علوم انسانی
  • علوم پزشکی

رشته های پرطرفداری همچون: معماری، مهندسی کامپیوتر، حقوق، علوم سیاسی و… در دانشگاه زوریخ تدریس داده می شود.

شرایط پذیرش شامل رزومه علمی قوی، ریزنمرات قابل قبول، ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 و مدرک زبان آلمانی در سطح c1 از مهم ترین شرایط پذیرش این دانشگاه به شمار می رود.

مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne)

شهر لوزان، محل قرار گیری موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne) می باشد. از مهم ترین شرایط ورود به این دانشگاه، دارا بودن مدرک دیپلم فدرال سوییسی می باشد و افرادی که این مدرک را ندارند، موظف به گذراندن دوره cms می باشند.

علاقه مندان به رشته هایی همچون ریاضی، شیمی، علوم مهندسی، کامپیوتر و… قادر به انتخاب این دانشگاه خواهند بود. موسسه qs رتبه 26 را در جهان به دانشگاه پلی تکنیک داده است. دانشکده های مهم این دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • دانشکده معماری
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده مدیریت

از جمله شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش موسسه پلی تکنیک لوزان که در لیست چندین بهترین دانشگاه سوئیس قرار دارد، ارائه رزومه، توصیه نامه، انگیزه نامه و مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 و C1 زبان فرانسه، ضروری می باشد.

دانشگاه زوریخ (University of Zurich)

دانشگاه زوريخ (University of Zurich) تمام دروس خود را به زبان آلمانی ارائه می دهد از دارا بودن حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح  C1 از شرایط ورود به این دانشگاه می باشد البته برای رشته هایی که در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شود نیاز به دارا بودن مدرک آیلتس حداقل با نمره 7 و تافل با نمره 100 است. مهم ترین دانشکده های این دانشگاه سوئیس، دانشکده هنر علوم پزشکی دامپزشکی علوم کاربردی الهیات می باشد و علاقمندان به رشته هایی همچون مهندسی، بیوتکنولوژی، علوم دارویی، ریاضی، پزشکی، معماری و غیره می‌توانند قدم به دانشگاه زوریخ بگذراند.

دانشجویان در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه حدود 120 فرانک سوییس برای هر ترم می باشند. کمپس های دانشگاه زوریخ در نزدیکی شهر واقع شده است. همچنین این دانشگاه از امکانات خوابگاهی نیز بهره مند بوده اما باید گفت که تعداد آنها محدود و افراد می توانند در کنار خوابگاه های مبله، از اتاق های دانشجویی خصوصی نیز استفاده نمایند. از اعتبار علمی دانشگاه زوریخ همین را بگوییم که براساس رتبه بندی qs در بین 100 دانشگاه برتر جهان و در جایگاه 109 ام قرار گرفته است.

دانشگاه برن سوئیس (University of Bern)

دانشگاه برن سوئیس (University of Bern) متشکل از دانشکده های الهیات، قانون، دامپزشکی، علوم انسانی و علوم پایه می باشدکه براساس رتبه بندی جهانی، موفق به رسیدن به رتبه 109 جهان شده است و همه اینها به دلیل اساتید برجسته، برنامه آموزشی همگام با استاندارد جهانی و… می باشد.

از مهم ترین شرایط ورود به دانشگاه برن، می توان به دارا بودن رزومه، مدک زبان با حداقل نمره آیلتس 7 ، مدرک C1 زبان آلمانی، تمکن مالی و گذرنامه معتبر ، اشاره نمود. در رابطه با campus دانشگاه برن نیز باید اضافه کنیم که با امکانات پیشرفته و کامل دانشگاه برن در مرکز شهر برن ساختمان اصلی دانشگاه واقع شده است.

پرطرفدارترین رشته ها مانند: علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، پزشکی، دندانپزشکی و رشته هنر در سوئیس در این دانشگاه که جزء بهترین دانشگاه های سوئیس می باشد، آموزش داده می شود. متقاضیان در صورت پرداخت هزینه، قادر به استفاده از خوابگاه های دانشگاه برن خواهند بود.

دانشگاه بازل (University of Basel)

یکی از بهترین سطوح رتبه دانشگاه های سوئیس با قدمت طولانی، برای بازل که در سال 1460 میلادی شروع به فعالیت کرده است، می باشد. تعداد 12 هزار نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و این دانشگاه جزو بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد و گواه این سخن رتبه بندی های معتبر جهانی که بر اساس آن دانشگاه بازل (University of Basel) در رتبه 131 جهان قرار گرفته است.

خدمات خوابگاهی دانشگاه به صورت محدود و با پرداخت هزینه به دانشجویان ارائه می شود و در مورد کمپس های دانشگاه باید بگویم که این دانشگاه دارای کمپس هایی متعددی در نزدیکی دانشگاه اصلی و یا در محل اصلی می باشد.

دانشکده های الهیات، داروسازی، علوم انسانی، روانشناسی، حقوق و علوم پایه در این دانشگاه مشغول به ارائه آموزش و خدمات می باشد. دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره 7، ریزنمرات و رزومه قوی، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک C1 زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه بازل سوئیس از ضروریات می باشد.

دانشگاه لوزان (University of Lausanne)

دانشگاه لوزان (University of Lausanne) در سال 1537 میلادی در قالب یک مدرسه الهیات شروع به کار نمود. پیشرفت چشم گیر این دانشگاه موجب شد تا امروز در بین بهترین دانشگاه های جهان و رتبه 224 را در بین برترین دانشگاه ها به دست آورد.

ریز نمرات، رزومه تحصیلی، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 و C1 زبان آلمانی، پرداخت هزینه های مربوطه و مواردی از این قبیل، شرایط ورود به دانشگاه لوزان را تشکیل می دهد. این دانشگاه سوئیس را باید یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس دانست که علاقه مندان به رشته های مهندسی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی، حقوق و دامپزشکی را مخاطبان اصلی خود قرار داده است.

دانشگاه ژنو (University of Geneva)

در میان رتبه دانشگاه های سوئیس به دانشگاه ژنو (University of Geneva) برمی خوریم. این دانشگاه در سال 1559 میلادی کار خود را آغاز نموده است و اکنون دارای 136 رشته در مقطع لیسانس، 343 رشته در مقطع فوق لیسانس و 78 نیز در مقطع دکترا می باشد. بر اساس رتبه بندی معتبر جهانی qs، دانشگاه ژنو رتبه 155 جهانی را به خود اختصاص داده است. در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه ژنو سوئیس آمده است که افراد باید مدارک مورد تایید از جمله: ریز نمرات دوره متوسطه، رزومه تحصیلی، توصیه‌نامه، پاسپورت و مدارک هویتی خود را به همراه مدرک زبان حداقل آیلتس با نمره 6، تافل 80 و C1 برای مدرک زبان آلمانی ارائه دهند.

رشته های مهمی که در دانشگاه ژنو اقدام به اخذ پذیرش دانشجو می‌کنند شامل: مدیریت بازرگانی، هنر، علوم کامپیوتر، تجارت بین الملل و غیره می باشد. در رابطه با کمپس های دانشجویی دانشگاه ژنو نیز باید گفت که این دانشگاه دارای امکانات بسیار پیشرفته مانند: کتابخانه، محل غذاخوری، اتاق رایانه، دفاتر مربوط به مشاوره تحصیلی و شغلی و کافی شاپ در ساختمان اصلی می باشد.یکی دیگر از مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره مندی از انواع مختلف خوابگاه های دانشجویی می باشد.

دانشگاه USI سوئیس (Università della Svizzera italiana)

این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. دانشگاه USI سوئيس كه نام اصلی دانشگاه لوگانو بوده، در شهر بازل واقع شده است. علاقه مندان به رشته حقوق در سوئیس، اقتصاد، علوم اجتماعی و غیره می توانند دانشگاه لوگانو را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های سوئیس، برای تحصیل انتخاب نمایند.

دارا بودن مدرک آیلتس 6.5، تافل 90-85 و مدرک زبان آلمانی c1 مشخص می کند که افراد قادر به ورود به این دانشگاه می باشند یا خیر. دانشگاه مورد نظر دارای خدمات خوابگاه و کمپس در خود دانشگاه می باشد که شامل کتابخانه، سالن اجتماعات، سالن مطالعه و غیره است. افراد برای ورود به این دانشگاه باید اداره ریزنمرات قوی و رزومه قابل توجه نیز باشند.

دانشگاه سنت گالن (University of St. Gallen)

دانشگاه سنت گالن سوئیس (University of St. Gallen) که در قالب یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته می‌شود، از سال 1898 تا به امروز مشغول فعالیت و پذیرش و تربیت دانشجو می باشد‌. این دانشگاه دولتی در حال حاضر دارای 9500 دانشجو می باشد و در افراد می توانند در سطح مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند و اساس رتبه بندی معتبر QS در رتبه 436 جهان قرار گرفته است و مهمترین دانشکده های این دانشگاه، دانشکده مدیریت، علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق اقتصاد و علوم انسانی تشکیل می دهد. دانشگاه سنت گالن دارای پردیس های متعددی در کشور سوئیس می باشد.

افراد برای ورود به این دانشگاه، موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7 و C1 برای زبان آلمانی و تافل با نمره 90 می باشند. همچنین ارائه رزومه، توصیه نامه و انگیزه نامه برای ورود به دانشگاه ضروری است.

دانشگاه فریبورگ (University of Fribourg)

دانشگاه فریبورگ (University of Fribourg) که در شهری با همین نام در کشور سوئیس قرار دارد یک دانشگاه دو زبانه یعنی انگلیسی و آلمانی می باشد. در حال حاضر حدود 10,000 دانشجو در حال تحصیل در اين دانشگاه هستند. مدرک زبان لازم براى دانشگاه فريبورگ سوئيس B2/ C1 آلمانى يا معادل آن سطح در زبان انگليسى مى باشد.

 در بین دانشگاه های سوئیس، دانشگاه فریبورگ دانشجویان را در رشته های علوم کامپیوتر، اقتصاد، علوم اجتماعی، مدیریت، دامپزشکی و غیره پذیرش می نماید. رتبه جهانى QS اين دانشگاه 539 است. بنابراين اين دانشگاه جزو برترين دانشگاه هاى سوئيس محسوب مى شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس

یکی از مهمترین پذیرش دانشگاه های سوئیس، پرداخت شهریه می باشد. از آنجایی که تحصیل رایگان در سوئیس در حالت طبیعی در این کشور وجود ندارد، بسیار مهم است که افراد قبل از ورود به دانشگاه های این کشور از میزان هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس باخبر شوند.

هزينه تحصيل در سوئيس بستگى به دانشگاه، رشته و مقطع تحصيلى است اما متوسط هزينه ها براى دانشجويان بين المللى بين 20 تا 30 هزار يورو در سال است.در كنار شهريه ، هزينه زندگى دانشجويى در سوئيس را بايد در نظر گرفت. ميانگين هزينه هاى زندگى براى دانشجو در سوئيس بين 1,700-1,300 يورو در ماه است.

لیست دانشگاه های انگلیسی زبان سوئیس

با توجه به اینکه دانشگاه های سوئیس خدمات آموزشی خود را به زبان های آلمانی، فرانسوی و یا حتی ایتالیایی نیز به غیر از زبان انگلیسی ارائه می دهند، پس بسیار مهم است که افراد خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور، ابتدا قبل از اقدام برای اخذ پذیرش، دانشگاه های انگلیسی زبان را شناخته و درخواست خود را برای آن دانشگاه ها ارسال نمایند. با توجه به همین موضوع، در ادامه لیست دانشگاه های انگلیسی زبان سوئیس را به اطلاعتان می رسانیم:

  • دانشگاه برن
  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه صنعتی زوریخ

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان کمی مشکل است و نیاز به دوره زبان خواهید داشت.

دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس

در ابتدا بیان شد که زبان فرانسه یکی از زبان های آموزش در دانشگاه سوئیس می باشد. بعضی از دانشگاه های سوئیس اقدام به ارائه دروس به زبان فرانسوی می کنند. افرادی که درصدد اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که می توان در آنها تحصیل به زبان فرانسه را آغاز کرد و به عنوان دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس شناخته می شوند، عبارتند از:

  • دانشگاه فریبورگ
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه EPFL

توجه داشته باشید که این دانشگاه ها تنها منحصرا آموزش به زبان فرانسه نداشته و اقدام به پذیرش دانشجو در چند زبان می کنند که یکی از آنها، زبان فرانسه می باشد.

دانشگاه های دولتی سوئیس

دانشگاههای سوئیس به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود که تحصیل در هرکدام دارای شرایط متفاوتی می باشد. برای مثال: افرادی که دانشگاه های دولتی سوئیس را برمی گزینند، شهریه کمتری را به نسبت دانشجویان دانشگاه های خصوصی می پردازند و این بدان دلیل است که دولت از دانشگاه های دولتی، پشتیبانی می کند.

همچنین افراد برای پوشش همین مقدار کم شهریه نیز می توانند از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های دولتی این کشور که همه و یا بخشی از هزینه تحصیل در سوئیس برای افراد را پوشش می دهد، برخوردار شوند. افراد می توانند اکثر رشته های موجود به خصوص رشته های پرطرفداری مانند پزشکی، دندانپزشکی، علوم مهندسی، هنر، حقوق، مدیریت و… را در صورت دارا بودن شرایط و قوانین حاکم، در دانشگاه های دولتی سوئیس، بیاموزند. هزينه تحصيل در دانشگاه هاى دولتى سوئيس از 530 تا 2000 يورو در هر ترم متغير است.

دانشگاه های سوئیس مورد تایید وزارت علوم

قطعا بسیاری از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های سوئیس، به دنبال انتخاب دانشگاهی در این کشور می باشند که دارای اعتبار و پس از به پایان رسیدن تحصیل در صورت بازگشت به ایران، قادر به کار و فعالیت باشند و به طور کلی با مدرکی معتبر و مورد تایید وزارت علوم از دانشگاه های سوئیس، فارغ التحصیل شوند. با توجه به اهمیت این مقوله، ضروری ترین اقدام این است که افراد دانشگاه های سوئیس مورد تایید وزارت علوم را بیابند که ما این کار را در ادامه برای مخاطبان گرامی انجام داده ایم:

  • دانشگاه فریبورگ
  • دانشگاه نوکاتل (دانشگاه نوکاتل)
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه زوریخ
  • موسسه فناوری فدرال سوئیس
  • دانشگاه سنت گالن (تا مقطع کارشناسی رشته مدیریت هتلداری)
  • موسسه تحصیلات تکمیلی مطالعات بین المللی و توسعه (تا مقطع کارشناسی ارشد)
  • دانشگاه علوم کاربردی غرب سوئیس
  • دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی ایتالیا سوئیس (SUPSI) (فقط تا مقطع کارشناسی ارشد رشته موسیقی)
    دانشگاه هنر و طراحی لوزان

ارزان ترين دانشگاه هاى سوئيس

بعضى از دانشگاه هاى سوئيس هزينه هاى مقرون به صرفه ترى ارائه مى دهند. در اينجا به برخى از ارزان ترين دانشگاه هاى سوئيس براى تحصيل اشاره خواهيم كرد:

دانشگاه
دانشگاه ژنو
دانشگاه لوزان
دانشگاه نوشاتل
دانشگاه فريبورگ
دانشگاه برن

 

شرايط اخذ بورسيه تحصيلى در دانشگاه هاى سوئيس

انواع بورسيه هاى تحصيلى در سوئيس براى دانشجويانى كه از شرايط لازم برخوردار هستند ، موجود است.

بورسيه تحصيلى تعالى دولت سوئيس : اين بورسيه ها شامل بورسيه هاى تحقيقاتى، بورسيه هاى دكترا، بورسيه هاى پسا دکترا و بورسيه هاى هنر مى باشد.

بورسيه تحصيلى دانشگاه ETH زوريخ :  اين بورسيه براى دانشجويان برجسته بين المللى در مقطع ارشد

بورسيه دانشگاه لوزان : اين بورسيه براى دانشجويان مقطع كارشناسى ارشد است.

مبالغ اين بورسيه از 10,000 تا 16,000 فرنک سوئيسى است. اشخاص واجد الشرايط براى اين بورسيه ها بايد سوابق و رزومه تحصيلى عالى داشته باشند.

ددلاین دانشگاه های سوئیس

قاعدتا علاقه مندان مهاجرت تحصيلى به سوئيس باید در زمان مقرر، درخواست خود را ارائه دهند و تنها در این صورت است که پرونده آنان بررسی خواهد شد. ددلاين بيشتر دانشگاه هاى سوئيس براى مقطع ليسانس 30 آوريل سالى كه دانشجو مى خواهد تحصيل خود را شروع كند. ددلاين مقاطع بالاتر بستگى به دانشگاه و رشته، متفاوت است.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport