جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید ملک در قبرس ✔️ شرایط اخذ اقامت + قیمت خانه و آپارتمان 2023

شرایط خرید ملک در قبرس

شرایط خرید ملک در قبرس شامل:

داشتن سن حداقل 18 سال
سرمایه گذاری 300 هزار یورویی برای اخذ اقامت
نشان دادن منشا پول (انتقال از خارج قبرس)
تمکن مالی
داشتن گواهی عدم سوء سابقه کیفری
جهت خرید ملک در قبرس هیچ نیازی به مدرک زبان و یا انجام هر گونه تست پزشکی وجود ندارد. تمامی افراد خانواده متقاضی شامل همسر و فرزندان زیر 24 تا 25 سال وی و همچنین والدین خود متقاضی و همسر وی نیز مشمول پرونده می گردند. از جمله مزایای خرید ملک در قبرس عدم نیاز به حضور در این کشور است و متقاضی برای حفظ اقامت خود کافی است در طی دو سال تنها یک روز در کشور قبرس حضور داشته باشد و تقریبا بدون شرط حضور است. افرادی که تمایل دارند تا تابعیت را دریافت نمایند باید 5 سال در این کشور زندگی نمایند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

اقامت قبرس با خرید ملک

خرید ملک در قبرس و سرمایه گذاری در این کشور به عنوان یکی از آسان ترین و ساده ترین راه ها جهت دریافت اقامت دائم کشور قبرس تلقی می گردد. متقاضیان اقامت قبرس با خرید ملک و سپس برای دریافت اقامت دائم این کشور باید دارای شرایط تشریح شده در زیر باشند.

  • خرید ملک در قبرس: متقاضی باید ملکی نوساز به ارزش حداقل 300 هزار یورو در قبرس خریداری نماید و زمانی که درخواست اقامت دائم خود را ارائه می دهد باید 200 هزار یورو از مبلغ کل را پرداخت نموده باشد.
  • سپرده بانکی در کشور قبرس: متقاضی باید مبلغ 30 هزار یورو در یکی از بانک های کشور قبرس سپرده گذاری نماید که این مبلغ برای مدت سه ماه بلوکه می شود.
  • اثبات در آمد سالیانه: متقاضی باید ثابت نماید که برای پوشش دهی هزینه زندگی خود و خانواده در کشور قبرس دارای درآمدی خارج از کشور قبرس است. این درآمد شامل سی هزار یورو برای شخص اصلی و 5 هزار یورو به ازای هر یک از اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان و 8 هزار یورو به ازای هر یک از والدین در سال است.

 

قیمت ملک در قبرس

قبرس درست از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 2004 به مدت طولانی به داشتن بازار املاک و مستغلات شکوفا شناخته شده است. حداقل سرمایه ای که برای خرید خانه در قبرس و اخذ اقامت نیاز است، 300 هزاریورو برای خرید املاک است. این قیمت برای خانه های ویلایی تا یک میلیون دویست هزار یورو می رسد. جدول زیر به رده بندی کلی از نظر قیمت خانه ها در این کشور پرداخته است.

شرایط ملک قیمت
یک خانه روستایی زیبا 100000 یورو
خانه های مدرن 130000 یورو
خانه های نیمه مستقل بسته به موقعیت ملک 430000 یورو
خانه ای بزرگ و دارای استخر 600000 یورو
ویلاهای مجزا 245000 یورو
آپارتمان استودیویی 30000 یورو

 

هزینه خرید ملک در قبرس جنوبی

قیمت ملک در قبرس جنوبی به دلیل هم جواری با اتحادیه اروپا خصوصا یونان از قبرس شمالی بیشتر است این در حالی است که در شهر های مهم مانند پافوس، لیماسول، پولیس هم تفاوت هزینه خرید ملک در قبرس جنوبی به چشم می خورد. جدول زیر به قیمت حدودی املاک در شهرهای مهم قبرس جنوبی پرداخته است:

شهرهای مختلف قبرس جنوبی قیمت حدودی ملک
پافوس 150000 تا 500000 یورو
لیماسول 120000 تا 400000 یورو
پولیس 115000 تا 500000 یورو

قیمت آپارتمان در قبرس جنوبی

متقاضیان خرید آپارتمان در قبرس جنوبی علاوه بر قیمت تعیین شده می بایست هزینه های اضافی را نیز در نظر بگیرند. این هزینه ها شامل هزینه های قانونی، هزینه های حق تمبر، مالیات بر دارایی، ثبت وام مسکن، هزینه های انتقال و غیره خواهد شد. همه آنها حدود 11 درصد از قیمت خرید ملک را تشکیل می دهند. قیمت آپارتمان با شرایط مختلف در جدول زیر آمده است:

شهرهای مهم قیمت هر متر مربع آپارتمان
لیماسول از1200 تا 1300 یورو
پافوس از 1000 یورو
پولیس از 1400 یورو

 

خرید ویلا در قبرس جنوبی

برای خرید ویلا در قبرس جنوبی منطقه و زیرساخت های آن، فاصله از دریا و راه های حمل و نقل از اهمیت بالای برخوردار است مواردی که در قیمت ویلا در قبرس با اهمیت است:

عناوین هزینه های خرید ویلا مبالغ هزینه ها
قبوض آب و برق پرداخت هزینه برق: 200-450 یورو
تامین آب: 0.9-5 یورو در هر متر مکعب
زهکشی: 0.56 یورو در هر متر مکعب
گرمایش: 120-150 یورو در ماه
گاز: حدود 15 یورو برای چند ماه
تعمیر و نگهداری خانه نگهداری خانه: 100 -200 یورو در ماه
تعمیرات دوره ای: حدود 300-500 یورو
مالیات بر خرید و مالکیت 5٪ مالیات بر ارزش افزوده برای هزینه 200 متر مربع اول و 19٪ برای مبلغ باقی مانده

 

قیمت ویلا در قبرس جنوبی در جدول زیر گردآوری شده:

شهرهای مختلف در قبرس قیمت ویلا در قبرس (یورو در متر مربع)
لیماسول (گرانترین شهر) 6400
پافوس (ارزانترین) از 800-1000
پولیس از 1500

قیمت ملک در قبرس شمالی

محبوبیت قبرس شمالی روز به روز در حال رشد است. طبق آمار، قیمت املاک در قبرس همچنان مقرون به صرفه تر از معادل های خود در کشورهای اروپایی عنوان شده. میانگین قیمت ملک در هر متر مربع در مراکز محبوب ترین شهرهای قبرس شمالی از 778.41 یورو شروع می شود. از سوی دیگر، متوسط ​​قیمت هر متر مربع برای املاک خارج از مراکز شهر از 621.31 یورو شروع می شود. املاک در قبرس شمالی هنوز نسبتاً مقرون به صرفه هستند و سرمایه گذاری در آنها در حال حاضر می تواند سودهای آینده را حاصل کند. قیمت حدودی املاک در شهرهای مختلف در جدول زیر آمده است:

شهر های مختلف قبرس قیمت حدودی ملک
فاماگوستا 100000 تا 350000 یورو
لارناکا 185000 تا 300000 یورو
نیکوزیا 100000 تا 340000 یورو

قیمت آپارتمان در قبرس شمالی

همانگونه که گفته شد موارد زیادی در قیمت آپارتمان در قبرس شمالی ثاثیر دارد امکانات و منطقه آپارتمان و چشم انداز و دسترسی ها را می توان از موارد مهم در قیمت آپارتمان یا قیمت خانه در قبرس شمالی در نظر گرفت، خصوصا اگر در سطح بین المللی باشد امنیت خرید با حساسیت زیادی رو به رو خواهد بود. خرید یک آپارتمان در قبرس هر متر مربع که حدود 1660 یورو عنوان شده. در ادامه قیمت آپارتمان در شهرهای مهم قبرس شمالی بر اساس تعداد اتاق خواب آورده شده است:

شهر های مختلف قبرس قیمت حدودی آپارتمان
فاماگوستا آپارتمان 1 خوابه 180000 یورو
آپارتمان 2 خوابه 198000یورو
آپارتمان 3 خوابه 244000 یورو
لارناکا آپارتمان 1 خوابه190000یورو
آپارتمان 2 خوابه210000 یورو
آپارتمان 3 خوابه250000 یورو
نیکوزیا آپارتمان 1 خوابه185000 یورو
آپارتمان 2 خوابه189000یورو
آپارتمان 3 خوابه355000یورو

هزینه خرید ویلا در قبرس شمالی

یک ویلای دو طبقه با استخر اختصاصی حدود 1-2 میلیون یورو هزینه خواهد داشت این در حالی است که امکانات، متراژ ، ویو و ویژگی های دیگر در قیمت ویلا در قبرس شمالی تاثیر گذار است. جدول زیر به بررسی قیمت ملک در قبرس پرداخته است:

شهر های مختلف قبرس قیمت حدودی ویلا
فاماگوستا از 117000 یورو
لارناکا 120 مترمربع 275000 یورو
نیکوزیا 270 متر مربع 220000 یورو

خرید خانه ارزان در قبرس

دلیل پایین بودن قیمت ملک در قبرس در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، طالب خرید ملک در این کشور بوده اند؛ هنوز هم به همین روال است، هرچند قیمت مسکن در مناطق مختلف این کشورطی سالیان گذشته رشد داشته است با این وجود، قیمت ملک در قبرس حدود 40٪ کمتر از اسپانیا و 50٪ کمتر از فرانسه است. علاوه بر این، خانه های ارزان قیمت و املاک جدید را با قیمت های مقرون به صرفه قابل خریداری هستند. موقعیت مکانی نقش بسیار زیادی در قیمت خانه در قبرس ایفا می کند. خانه ای که در اطراف مناطق روستایی واقع شده است هرگز نمی تواند به قیمت خانه ای در مرکز شهر باشد. اگر خانه شما به راحتی قابل جابجایی، نزدیک به ساحل، نزدیک به مناطق تفریحی و غیره باشد، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که خانه های پافوس و لیماسول نسبت به سایر مکان ها قیمت بیشتری دارند. همچنین آنچه در خانه نیاز دارید به هزینه آن می افزاید.

 

خرید اقساطی ملک در قبرس

با خرید ملک در این کشور پس از 5 سال، می توانید به پاسپورت این کشور دست یابید، در نتیجه می توانید در کلیه کشور های عضو اتحادیه اقامت داشته باشید، و به کشور هایی نظیر سوئد به راحتی رفت آمد کنید. خدمات ویژه ای که دولت قبرس به متقاضیان جهت خرید ملک در این کشور می دهد، اعطا وام های دولتی با سود بسیار پایین 2 تا 4% و تا سقف 70% قیمت ملک می باشد. اجاره ملک ممکن است قسط وام را جوابگو باشد و حتی مبلغی برای مالک سود داشته باشد، البته این سود جدای از بالا رفتن قیمت ملک می باشد زیرا در این کشور قیمت املاک صعودی بوده است. برای دریافت وام خرید ملک مثلا اگر مبلغ 100 هزار یورو داشته باشید می توانید تا سقف 200 هزار یورو وام دریافت کنید.

  • پروسه دریافت اقامت دائم از این روش 2 الی 3 ساله می باشد.
  • بازگشت سرمایه 25 الی 30 ساله می باشد.
  • با داشتن سرمایه حدود 50 هزار یورو می توانید از این روش اقدام فرمایید.

مراحل خرید ملک در قبرس

همانگونه که اشاره نمودیم برای خرید ملک در قبرس هیچگونه شرط حضوری وجود ندارد. خرید ملک در قبرس نیازمند حداقل 300.000 یورو سرمایه است. فرد باید در ابتدا ملک مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس حسابی را در یکی از بانک های کشور قبرس افتتاح نماید و پول به مبلغ ارزش ملک درون این حساب بلوکه می گردد و پس از طی نمودن تمامی مراحل قانونی ملک تحویل خریدار داده شد و پول بلوکه شده تحویل فروشنده می گردد. تمامی مراحل باید در مدت زمان 21 روز پس از بستن قرارداد انجام شود. در بسیاری از این مراحل canadamie با بهره گیری از تجربه متخصصان با تجربه می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

 

هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس

خارجیانی که قصد خرید خانه در قبرس را دارند، علاوه بر هزینه اصلی که برای خرید ملک می پردازند، مبالغ دیگری از جمله لیست زیر را پرداخت نمایند:

  • نیم درصد از ارزش کل خانه خریداری شده
  • 3 درصد هزینه سند زدن
  • 5 درصد مالیات بر خرید ملک
  • هزینه انشعابات: مبلغی بین 1500 الی 3000 یورو می باشد.
  • نصب این انشعابات و شارژ ساختمان: 4500 را به دولت قبرس یپردازند.

این هزینه های جانبی در کنار هزینه اصلی که فرد برای خرید ملک پرداخت کرده است، مجموعه هزینه های مربوط به خرید ملک در قبرس را تشکیل می دهد که عدم پرداخت هرکدام از آنها، فرد را برای اقامت دچار مشکل خواهد کرد.

تفاوت قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی و شمالی

قوانین اقامت مربوط به سرمایه گذاری در قبرس با خرید ملک در قبرس شمالی و جنوبی، شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند. اولین تفاوت قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی و شمالی، مربوط به قرار گرفتن قبرس جنوبی در اتحادیه اروپا می باشد که همین امر موجب شده تا افراد برای خرید ملک در این منطقه، به شورای وزیران مراجعه کنند.

با اخذ اقامت در قبرس جنوبی افراد قادر به مسافرت به کشورهای اتحادیه اروپا می باشند. محدودیتی که در خرید خانه برای متقاضیان مهاجرت به قبرس جنوبی وجود دارد این است که محدودیت در متراژ خرید خانه داشته و حق خرید ملک بیش از 4.014 متر نخواهند داشت.

اما اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، آسان تر می باشد و اولین دلیل این گفت؛ قیمت های ارزان تر ملک نسبت به قبرس جنوبی است. شرطی که برای خرید خانه در قبرس شمالی وجود دارد این است که هر فرد تنها قادر به خرید یک ملک می باشد و برای اخذ اقامت، نیاز است که در زمان خرید ملک، 5 درصد آن را به قبرس مالیات دهد.

قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی

در رابطه با قوانین اقامت خرید ملک در قبرس جنوبی باید گفت؛ قبرس جنوبی به دلیل قرار گرفتن در اتحادیه اروپا، قوانین سختگیرانه تری را در زمان اعطای اقامت از طریق خرید ملک برای متقاضیان اعمال کرده و افراد باید از چند مرحله و فیلتر عبور کنند تا موفق به خرید خانه و اخذ اقامت قبرس جنوبی شوند.

قوانین اقامت خرید ملک در قبرس شمالی

اجازه از شورای وزارتخانه در زمان خرید ملک و مجاز بودن تنها به خرید نهایتا 1338 متر مربع، از قوانین مربوط به اقامت خرید ملک در قبرس شمالی می باشد که همه افراد ملزم به رعایت آن برای اخذ اقامت این بخش از قبرس می باشند و در غیر این صورت اجازه زندگی در قبرس را نخواهند داشت.

مزایای خرید ملک در قبرس جنوبی و شمالی

خرید ملک در قبرس سود و منفعت بسیاری را در پی دارد که به اقتضای شرایط هر فرد این مزیت ها متفاوت خواهد بود. برای مثال اشخاصی که علاقه مند به طبیعت زیبا و چشم نواز می باشند، با خرید ملک در قبرس، در یکی از بهترین نقاط دنیا سکونت خواهند داشت. مزایای بسیاری حول و محور خرید ملک در قبرس وجود دارد که عبارتند از:

  • بهره مندی از سود سالانه با خرید ملک
  • اخذ اقامت دائم قبرس
  • اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا با خرید ملک در قبرس جنوبی
  • زندگی در منطقه آرام و با امنیت
  • بازار کار مناسب به دلیل صنعت گردشگری قوی
  • بهره مندی از حقوق شهروندی از طریق اخذ اقامت دائم
  • جمعیت کم این کشور و آرامش بالا
  • امکان سفر به کلیه کشور های اروپایی بدون نیاز به ویزا
  • امکان دریافت اقامت برای فرد اصلی، همسرش، فرزندان و والدین متقاضی و همسرش
  • در خرید ملک نقدی از همان ابتدا اقامت دائم اعطا می گردد و شرط حضور ندارد
  • ارزش ملک شما سالانه به یورو رشد خواهد داشت.
  • هزینه زندگی در قبرس و و یونان نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است.
  • اگر قصد مهاجرت به کشور ثالث را داشته باشید امکان مهاجرت ساده تر از قبرس نسبت به ایران خواهید داشت.

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

معایب خرید ملک در قبرس شمالی را می توان از جنبه های مختلفی مانند ریسک سیاسی، خطرات قانونی، توجه به شاخص های اقتصادی را بررسی کرد. شایان ذکر است که این خطرات مختص به قبرس شمالی نبوده و می بایست هنگام خرید ملک در هر کشور خارجی مورد توجه قرار گیرد. همچنین مهم است که خریداران و سرمایه گذاران خارجی تحقیقات خود را انجام دهند و قبل از تصمیم گیری از مشاوره حرفه ای بهره ببرند.

  • ریسک سیاسی: قبرس شمالی در سطح بین المللی به عنوان یک کشور مستقل سیاسی شناخته نشده است همین امر سبب شده که قوانین و مقررات در خرید و فروش املاک در قبرس شمالی توسط سایر کشور ها به رسمیت شناخته نشود و به طبع خریدار را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد.
  • خطرات قانونی: ممکن است اختلافاتی بر سر مالکیت ملک وجود داشته باشد و نیاز باشد این اختلافات را در قبرس شمالی حل شوند.
  • خطرات زیست محیطی: قبرس شمالی در منطقه ای واقع شده است که مستعد زلزله و سایر بلایای طبیعی است. این می تواند امنیت ملک خریداری شده را با خطراتی از این قبیل مواجه کند.
  • اقتصادی: واحد پولی که در قبرس شمالی استفاده می شود و به عبارتی خریدار به واسطه آن به خرید ملک می پردازد، لیر ترکیه است که اگر در نوسان باشد؛ این امر می تواند بر ارزش ملک خریداری شده تأثیر بگذارد و منجر به ضرر زیان اقتصادی شود.

توصیه های حقوقی در زمینه خرید ملک در قبرس

اگرچه نتیجه حاصل از خرید ملک در قبرس بسیار با ارزش است و از مزایای خرید ملک در قبرس اخذ اقامت دائم و تابعیت یک کشور اروپایی می باشد، ولی بهتر است سود مالی حاصل از این کار نیز مورد توجه قرار گیرد. برای توجه به این مورد، مواردی همچون میزان رشد قیمت ملک و شرایط قیمت در بخش های مختلف نیز باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرند. شاخص ها و استانداردهای موثر بر سرمایه گذاری نیز باید با دقت بررسی گردند. در خصوص مالیات نیز باید توجه داشت که میزان مالیات در کشور قبرس در زمینه املاک تجاری بیش از املاک مسکونی است. در کل بهتر است که این پروسه توسط مشاور مهاجرتی معتبر انجام شود تا جلوی هرگونه ضرر و سوء استفاده گرفته شود. مؤسسه ملک پور با سال ها سابقه در زمینه مهاجرت به قبرس و روش های مختلف مهاجرتی پاسخگوی سوالات شما عزیزان و راهنمایی شما در پروسه خرید ملک در قبرس است. پیشنهاد می گردد تا محصول مسیر سبز مهاجرت را از سایت مؤسسه تهیه و مشاهده نمایید تا همانند مشاوران مجرب مهاجرتی برای پروسه مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport