جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید ملک در اسپانیا 2024 ✔️ اخذ اقامت با خرید خانه + سرمایه لازم

خرید ملک در اسپانیا – شرایط خرید و هزینه ها 2024

سرمایه‌ گذاری برای خرید ملک در اسپانیا برای ایرانیان، به عنوان یکی از راه‌های برتر برای سرمایه‌ گذاری خارج از کشور، شناخته می‌شود که با پرداخت مبلغ 500 هزار یورو،امکان پذیر است. در مقاله به بررسی شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک و مراحل مرتبط با آن می پردازیم.

از آنجایی که مبلغ 500 هزار یورو برای بیشتر افراد یک سرمایه زیادی می باشد و تهیه آن دشوار است، canadamieبه کمک همکاران خود در اسپانیا شرایطی را فراهم کرده که بتوانید با پرداخت اولیه 350 هزار یورو و اجاره ملک به مدت 10 سال بدون شرط حضور امکان اخذ اقامت را داشته باشید. به عبارتی افراد می توانند املاک خود را به مدت 10 سال به مبلغ 150 هزار یورو اجاره دهند. مبلغ سرمایه گذاری خود را تا 350 هزار یورو کاهش دهند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا یکی از بهترین روش های اخذ اقامت اسپانیا است، همان طور که میدانید قیمت ملک سالانه در اسپانیا رو به افزایش است. شرایطی که برای خرید ملک در اسپانیا لازم است داشته باشید، داشتن وجه لازم برای خرید ملک است.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در اسپانیا 500 هزار یورو است. البته شما در این روش امکان دریافت وام با مبلغ اولیه 160 هزار یورو را نیز دارید همچنین شرایط خرید قسطی ملک دراسپانیا نیز وجود دارد.

در خرید ملک شما باید NIE داشته باشید این یکی از شرایط حقوقی است که فرد متقاضی به عنوان یک مهاجر باید داشته باشد. NIE یک شماره منحصر به فرد برای هر فرد متقاضی است که جهت انجام هرگونه معامله در اسپانیا باید داشته باشد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

هزینه های خرید ملک در اسپانیا

هزینه های خرید ملک در اسپانیا، علاوه بر هزینه اصلی که بابت خریداری ملک پرداخته می شود، شامل هزینه های جانبی دیگر نیز هست. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه مالیات انتقال ملک اشاره کرد که حداقل 10 درصد از قیمت خرید ملک را دربرمی گیرد. هزینه های دفتر اسناد رسمی، ثبت سند، مالیات و هزینه های مربوط به وکیل در زیر برای شما هزینه های مربوطه گفته شده است:

  • هزینه مربوط به دفتر اسناد رسمی: 2% الی 5% از مبلغ خرید ملک توسط خریدار باید پرداخت شود
  • هزینه های مربوط به مالیات: 10% از مبلغ خرید ملک و اگر ملک شما کارکرده باشد 6 الی 10 درصد از مبلغ خرید ملک را باید خریدار پرداخت کند.
  • هزینه ثبت سند: 0.1 الی 0.25 درصد از مبلغ خرید ملک را باید خریدار پرداخت نماید.
  • هزینه تغییر مالکیت و ثبت ملک با هزینه حدود 100 تا 500 هزار یورو

هزینه اجاره ملک در اسپانیا

برای کسانی که خرید ملک را به عنوان روش سرمایه گذاری در اسپانیا بر می گزینند نرخ تغییرات ملک می تواند بسیار پر اهمیت باشد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید میانگین قیمت ملک در اسپانیا در سال های اخیر روند صعودی داشته است.

در نمودار زیر که از سایت tradingeconomics آوردیم تغییرات قیمت ملک از 2020 تا 2023 به طور میانگین نمایش داده شده است. بنابراین علاوه بر حفظ ارزش سرمایه با تبدیل آن به یورو و سود حاصل از ارزش یورو نسبت به تومان، این افزایش قیمت ملک در اسپانیا نیز نشان از سود آور بودن می باشد. به طور کلی میانگین قیمت ملک با توجه به موقعیت ملک می تواند بسیار متغیر باشد.

نمودار تغییرات قیمت ملک در اسپانیا

با توجه به موقعیت توریستی کشور اسپانیا، امکان کسب درآمد از طریق اجاره خانه در اسپانیا نیز وجود دارد.

در جدول زیر نرخ برخی از املاک و اجاره آن ها به صورت میانگین ارائه شده است. البته این اعداد در مناطق مختلف می تواند متغیر باشد. اطلاعات جدول زیر می تواند در خرید ملک اسپانیا و قیمت آپارتمان در اسپانیا بسیار مفید واقع شود.

 

ردیف شرح قیمت به یورو
1 اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 648.67
2 اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر 501.68
3 اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1،033.79
4 اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر 760.78
5 قیمت خرید هر مترمربع ملک در مرکز شهر 2،880.38
6 قیمت خرید هر مترمربع ملک در خارج از مرکز شهر  1،945.51

مراحل قانونی خرید ملک در اسپانیا

در پروسه اقامت اسپانیا با خرید ملک فرد متقاضی از طریق ویزای توریستی اسپانیا به این کشور سفر می نماید. پس از ورود با ویزای توریستی و انتخاب ملک مورد نظر، به کشور خود بازگشته و پس از خرید ملک، شخص مجاز به دریافت اقامت اسپانیا می گردد.

پروسه خرید ملک اسپانیا و مراحل اولیه آن توسط وکیل متقاضی در کشور اسپانیا انجام و پیگیری می شود. در این پروسه، استعلامات از ادارات آب، برق، گاز و شهرداری گرفته شده و به همراه قرارداد و مبلغ لازم جهت تسویه، به دفتر اسناد رسمی تحویل داده می شود. سپس سند ملک مورد نظر به نام شخص متقاضی ثبت می شود.

در صورت ثبت سند به نام فرد اصلی، می توان ویزا و اقامت اسپانیا را برای وی تهیه نمود. در اقامت اسپانیا با خرید ملک مدارک مختلفی مورد نیاز است که باید حتماً به زبان اسپانیایی ترجمه گردند.

در ادامه به برخی از مدارک مورد نیاز اشاره می گردد.

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس فرد اصلی به فرمت پاسپورت
  • پاسپورت معتبر
  • فرم عدم سوء پیشینه
  • اثبات شرایط مالی کافی
  • اثبات بیمه درمانی
  • رسید پرداخت هزینه های ویزا

مدارک لازم برای دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک

برای اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، شما به مجموعه‌ای از اسناد و مدارک خاص نیاز دارید تا اطلاعات مورد نیاز را به دولت این کشور ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار: ضرورت ارائه پاسپورت با مدت اعتبار حداقل 6 ماه به منظور شناسایی و اثبات هویت.
  •  تقدیم اسناد شغلی و مالی سرپرست خانواده: ارائه مدارکی مرتبط با شغل و وضعیت مالی سرپرست خانواده جهت ارزیابی اقتصادی.
  •  دریافت شماره مالیات NIE: دریافت کد NIE (شماره مالیات) برای افراد مقیم خارج از کشور
  •  ویزای توریستی 3 ماهه برای اسپانیا: استخراج ویزای توریستی با مدت اعتبار 3 ماه به منظور خرید ملک
  •  پرینت 6 ماهه حساب بانکی سرپرست خانواده: ارائه پرینت حساب بانکی مربوط به شش ماه گذشته سرپرست خانواده برای اثبات وضعیت مالی.

واجدین شرایط خرید ملک در اسپانیا

به طور کلی خارجیان، چه شهروندان اتحادیه اروپا باشند یا خیر، اجازه دارند که خرید ملک اسپانیا انجام دهند و هیچ محدودیتی برای آنها در این زمینه وجود ندارد. این افراد می توانند اقدام به خرید هر یک از املاک تجاری، مسکونی و یا زمین باشد.

در حقیقت دولت سرمایه گذاران را تشویق به خرید ملک مسکونی و غیر مسکونی می نماید. برای انجام خرید ملک در اسپانیا شما نیاز به یک شماره اقتصادی دارید که می توانید با مراجعه به یک ایستگاه پلیس با پاسپورت خود اقدام به دریافت آن نمایید. این پروسه برای شهروندان اسپانیا و اتحادیه اروپا یک روزه انجام می شود ولی برای شهروندان دیگر کشورها از جمله ایران ممکن است چند هفته به طول بیانجامد. چ

نانچه گفته شد خرید ملک یکی از راه های کسب اقامت و مهاجرت به اسپانیا می باشد. با خرید ملک در اسپانیا جهت اقامت مبلغ حداقل 500 هزار یورو نیاز خواهید داشت. معمولاً پیشنهاد می شود که بالاتر از مبلغ حداقلی ملک خریداری شود تا اطمینان بیشتری از اخذ اقامت حاصل گردد.

  • در روش خرید ملک اسپانیا به صورت کلی اجازه کار به فرد داده نمی شود
  • در روش گلدن ویزا که مبلغ سرمایه گذاری بیش از 500 هزار یورو باشد که در این حالت هم شرط حضور وجود ندارد و هم اجازه کار به فرد داده می شود.

شایان ذکر است در هردو روش فرد می تواند در اسپانیا سرمایه گذاری نموده و صاحب یک بیزینس باشد. علاوه بر خرید ملک این کشور، برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند پرتغال، یونان و اتریش نیز شرایط مناسبی را برای متقاضیان کسب اقامت از طریق خرید ملک فراهم نموده اند که می توانید جهت مقایسه شرایط آنها با شرایط خرید ملک اسپانیا به لینک های سایت با سرچ در آیکون در منو مراجعه نمایید.

شرایط خرید ملک در اسپانیا با وام

یکی از مسیرهای سرمایه گذاری اروپا خرید ملک است که هر کشور دارای ارقام مخصوص به خود است. سه کشور اسپانیا، پرتغال، ترکیه با حداقل سرمایه به ترتیب 500، 280 تا 500 هزار یورو، 400 هزار یورو انواع ملک ها را برای جذب سرمایه در نظر گرفته است و هر کدام مدت زمان خاصی برای اعطای اقامت دارند. با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای یونان و اسپانیا گزینه های بهتری برای خرید ملک هستند.

در کشور اسپانیا افراد می توانند سرمایه دار حوزه املاک با حفظ ارزش پولی و حتی سود در ملک خود باشند. پس از 5 سال بدون شرط حضور اقامت این کشور و پس از ده سال پاسپورت بگیرند. خرید ملک در اسپانیا با وام در حوزه املاک تجاری امکان پذیر است. افراد می توانند مستغلاتی که توسط نهاد رسمی دولتی 500 هزار یورو ارزش گذاری واقعی شده اند با فرمول خرید مبلغ 350 هزار تایی و اجاره ده ساله واگذاری می شود. یعنی ملک شما به مدت 10 سال در دست این نهاد ها است و بعد از 10 سال که وام شما تصفیه می شود ملک به شما واگذار می شود.

بعد از گذشت سالهای ذکر شده دو مسیر پیش راه متقاضی وجود دارد:

  • روش اول: بازگرداندن ملک و اخذ سرمایه سیصد و پنجاه هزار یورو است.
  • روش دوم: فرد می تواند ملک را خود به قیمت روز و حتی با سود بفروشد.

قیمت خانه در اسپانیا

از آنجایی که کشور اسپانیا بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی دارای یک مزیت بسیار قابل توجه برای مهاجران است و آن هم این می باشد که با خرید ملک در این کشور، اقامت دائم را به افراد اعطا می کند، درخواست های بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

قیمت خانه در اسپانیا براساس چند عامل همچون: منطقه، متراژ، امکانات و… مشخص می گردد. برای مثال؛ قیمت اجاره یک دستگاه آپارتمان در مرکز شهر، 400.000 هزار الی 1 میلیون می باشد و همین هزینه برای خرید خانه در مرکز شهر اسپانیا، 289947 یورو برای هر متر مربع است. در خارج از شهر نیز قیمت هر مترمربع خانه، 194910 یورو است.

قیمت خرید ویلا در اسپانیا

برای آگاهی از حدود قیمت خرید خانه ویلایی در اسپانیا، به جدول زیر توجه فرمایید:

منطقه مساحت(متر مربع)
قیمت (یورو)
والنسیا 258 820.000 €
کاستلدفلز، کاتالونیا 363 775.000 €
ماربلا 420 1,760,000 €
بنیدورم والنسیا 140 720,000 €
فینستارت 315  720,000 €
بنیدورم 112 459000 €
کاستلدفلز 543 1,250,000 €
کالپ والنسیا 670 2,780,000 €

قیمت خرید آپارتمان در اسپانیا

قیمت خرید آپارتمان در اسپانیا متفاوت بوده اگر دنبال آپارتمان ارزان در اسپانیا هستید  تفاوت قیمت ها را در جدول زیر شهر داده ایم:

منطقه متراژ (متر مربع)
قیمت (یورو)
بنیدورم والنسیا 240 781,000 €
Benahavis اندلس 106 199,000 €
El Poblenou بارسلون 95 645,000 €
El Poblenou بارسلون 82 426,000 €
بارسلون، کاتالونیا (تازه ساز) 72 505,000 €
Altea 150 419,000 €

 

مزایای خرید ملک در اسپانیا برای اقامت

مزایای خرید ملک در اسپانیا برای اقامت به شرح زیر است:

مزایای خرید ملک در اسپانیا

  • اقامتی بدون شرط حضور
  • اقامتی بدون نیاز به مدرک زبان، بدون محدودیت سنی و به همراه خانواده
  • امکان اخذ اقامت فرزندان بالای ۱۸ سال و همچنین پدر بزرگ و مادر بزرگشان
  • امکان اجاره دادن ملکتان و اخذ سود یورویی ماهیانه
  • امکان مهاجرت تقریبا همزمان با اعضای خانواده
  • امکان اخذ اقامت بلند مدت و پاسپورت اسپانیا
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان

معایب خرید ملک در اسپانیا

در صورت خرید ملک در اسپانیا ممکن است با یک سری چالش ها مواجه شوید. که این چالش ها عبارتند از:

 بالا بودن هزینه های ملک که نیازمند داشتن تمکن مالی بالا است.
برنامه‌ریزی دقیق هزینه‌ها و آگاهی از هزینه‌های احتمالی برای خرید ملک الزامی است.
ممکن است نتوانید در سال اول خانواده خود را با خود ببرید. در برخی موارد، قانون اسپانیا ممکن است اجازه به همراه بردن خانواده را در سال اول ممنوع کند.
شرط حضور مبنی بر 6 ماه زندگی در سال در این کشور
فرآیند تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائمی در اسپانیا قطعی نیست و باید با شرایط و قوانین جدید آشنا باشید.

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک

خرید ملک در حدود 500 هزار یورو به بالا منجر به کسب اقامت اسپانیا کشور ماتادور ها می شود و معمولاً در خرید ملک اسپانیا مبلغ حداقل 500 هزار یورو با توجه به شرایط ایرانیان توصیه می شود. در این روش:

  • ابتدا اقامت یک سال
  • سپس دو مرتبه اقامت دو ساله
  • پس از پنج سال اقامت دائم تعلق می گیرد.

معرفی روش اقامت اسپانیا با خرید ملک

در برخی دیگر از روش های خرید ملک که به نام گلدن ویزای اسپانیا شناخته می شود، افراد می توانند با سرمایه گذاری 500 هزار یورو در خرید ملک و مستغلات، به اقامت اسپانیا برای خود و خانواده دست یابند.

توجه به این نکته ضروری است که در این روش، ملک یا املاک خریداری شده باید بیش از 500 هزار یورو ارزش داشته باشد. تمدید اقامت موقت در گلدن ویزا، نیاز به حضور در این کشور ندارد اما پروسه اخذ پاسپورت اسپانیا، ملزم به حضور در این کشور می باشد. در تمامی این روش ها فرد متقاضی می تواند بعد از ده سال اقامت برای اخذ پاسپورت اقدام نماید.

یکی از نکات مهم برای خریداران و متقاضیان خرید ملک در اسپانیا جهت اقامت، بررسی اجاره ملک در سایت های معتبر Airbnb و یا Booking می باشد. چرا که با توجه به وجود تورم بالای ملک در کشورهای اسپانیا، اتریش و پرتغال، در صورت خرید ملک و اجاره دادن آن می توانید به سود بسیاری دست یابید و بعد از 5 سال، ضمن دریافت اقامت دائم اسپانیا با خرید ملک، قادر به فروش ملک با سود بسیار باشید.

 

موارد شرایط
حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک 500 هزار یورو (350 هزار یورو با وام)
شرایط دریافت اقامت 5 ساله اقامت دائم
مدت زمان پروسه حدودا 6 ماه
شرط حضور ندارد
اخذ پاسپورت پس از 10 سال با رعایت شرایط
اجازه همراه دارد همسر
فرزندان تا 24 سال
پدر و مادر متقاضی در صورت وابستگی

 

لازم به ذکر است پاسپورت اسپانیا به همراه سه کشور فنلاند، آلمان و لوکزامبورگ در رتبه سوم جهان قرار گرفته و شهروندان اسپانیا می توانند به 125 کشور جهان بدون داشتن ویزا و 25 کشور با دریافت ویزا در مقصد سفر نمایند. البته جهت اخذ پاسپورت باید نشان دهید که:

  • در بازه زمانی اقامت در اسپانیا شهروند خوبی بوده
  • شرایط مالی مناسب داشته
  • سابقه کیفری ندارید
  • خوبی در فرهنگ اسپانیا ادغام شده اید
  • به زبان اسپانیایی به خوبی صحبت کرده و به خوبی روابط اجتماعی برقرار می نمایید.

بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید ملک

انتخاب بهترین شهر برای خرید ملک در اسپانیا به عوامل مختلفی نظیر سلیقه شخصی، هدف اقامت (مثلاً زندگی دائمی یا تعطیلات)، نیازهای زندگی، و شرایط مالی شما بستگی دارد. اما برخی از شهرها که به عنوان مقصدهای محبوب برای خرید ملک در اسپانیا شناخته می‌شوند عبارتند از:

  • خرید خانه در بارسلونا اسپانیا (Barcelona): این شهر یکی از محبوب‌ترین شهرهای اسپانیا است. با فرهنگ غنی، معماری زیبا، و زندگی شبانه پرانرژی، خرید خانه در بارسلونا اسپانیا گزینه خوبی برای زندگی یا سرمایه‌گذاری شناخته شده است.
  • خرید خانه در مادرید اسپانیا : به‌ عنوان پایتخت اسپانیا، مادرید دارای فرهنگ متنوع، هنر، و فعالیت‌های تجاری است. بازار خرید خانه در مادرید اسپانیا نیز پویا و گسترده می باشد. قیمت خانه در مادرید اسپانیا نسبت به شهر های کوچکتر بیشتر می باشد.
  • مالاگا (Malaga): واقع در ساحل جنوبی اسپانیا، مالاگا یک شهر ساحلی زیباست. آب و هوای معتدل و فرصت‌های فرهنگی زیادی که این شهر ارائه می‌دهد، آن را به گزینه‌ای محبوب برای خرید ملک تبدیل کرده است.
  • والنسیا (Valencia): با سواحل زیبا، فرهنگ غنی، و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، والنسیا یک شهر جذاب برای زندگی و سرمایه‌گذاری شناخته شده است.

شرایط خرید ملک در شهرهای مختلف اسپانیا

شرایط خرید ملک در شهرهای مختلف اسپانیا با توجه به قوانین متفاوتی که در هر کدام از شهرها حاکم است، به شکل خاصی پیش می رود که در زمان خرید ملک در اسپانیا باید به آن توجه شود. عوامل متعددی در زمان خرید ملک در این کشور اروپایی پررنگ می شود. در ادامه بعضی از شرایط خرید ملک در شهرهای مختلف اسپانیا خواهیم پرداخت:

خرید ملک در مادرید

شهر مادرید پرجمعیت ترین و پایتخت کشور اسپانیا می باشد. جمعیت این شهر در حدود 3.4 میلیون نفر می باشد. این شهر در مرکز کشور اسپانیا قرار گرفته است و به عنوان مرکز تجاری و سیاسی این کشور نیز به حساب می آید.

خرید ملک در مادرید و زندگی در پایتخت اسپانیا قطعا شرایط ایده آلی را برای افراد به دنبال دارد. بهایی که افراد برای خرید ملک در مادرید می دهند، در هر منطقه متفاوت است. برای مثال: هزینه خرید آپارتمان در منطقه salmanca، palacio، 5 میلیون و 200 هزار یورو می باشد. جدول زیر به تشریح قیمت ملک در مادرید می پردازد:

 

شرایط هزینه (یورو)
قیمت هر متر آپارتمان مرکز شهر 4 الی 7 هزار
قیمت هر متر آپارتمان خارج شهر 2870 الی 5000

خرید ملک در بارسلون

شهر بارسلون پس از مادرید پرجمعیت ترین شهر اسپانیا می باشد. جمعیت این شهر حدود 1.6 میلیون نفر می باشد. این شهر ساحلی یکی از راه های حمل و نقل تجاری از طریق دریا برای اروپا می باشد. بیشترین منابع مالی را باید در شهر بارسلون اسپانیا یافت. مهم ترین شرط برای خرید ملک در بارسلون، مسلط به زبان مردم کشور اسپانیا برای آگاهی از فرهنگ و نوع زندگی آنان می باشد. تا با برقراری رابطه موثر با مردم و مشاوران املاک در این شهر، قادر به خرید ملک در بهترین شرایط باشید. جدول زیر به تشریح قیمت ملک در بارسلون می پردازد:

 

شرایط هزینه (یورو)
قیمت هر متر آپارتمان مرکز شهر 4000 الی 7500
قیمت هر متر آپارتمان خارج شهر 2400 الی 4300

خرید ملک در والنسیا

یکی از مقصدهای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا که در اینجا به صورت دقیقی توضیح داده شده، شهر والنسیا می باشد که متوسط خرید ملک در این شهر، 1.424 یورو به بالا است. متقاضیان در زمان خرید ملک در والنسیا، باید هزینه های مربوط به نماینده املاک، وکیل، دفتر اسناد رسمی، بازرسی ملک، مالیات، مترجم، مالیات تمبر و هزینه افتتاح حساب بانکی را پرداخت نمایند. در میان ملک های موجود در والنسیا، آپارتمان ها گزینه خوبی برای سرمایه گذاران با سرمایه محدود می باشد که از این طریق، به سود قابل قبولی دست خواهند یافت. جدول زیر به تشریح قیمت ملک در والنسیا می پردازد:

 

شرایط هزینه (یورو)
قیمت هر متر آپارتمان مرکز شهر 1700 الی 40000
قیمت هر متر آپارتمان خارج شهر 880 الی 2200

خرید ملک در ماربلا اسپانیا

شهر ماربلا یکی از شهرهای ساحلی اسپانیا است که به دلیل زیبایی و طبیعت منحصربه فردی که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران و ثروتمندان خارجی قرار گرفته است. ماربلا با لقب بهشت اسپانیا، شرایط مناسبی را برای خرید ملک به وجود آورده است. یکی از شرایط مهم خرید ملک در ماربلا، دارا بودن حداقل سرمایه 300 هزار یورویی می باشد. جدول زیر به تشریح قیمت ملک در ماربلا می پردازد:

 

شرایط هزینه (یورو)
قیمت هر متر آپارتمان مرکز شهر 3000 الی 7000
قیمت هر متر آپارتمان خارج شهر 2000 الی 4000

خرید خانه در مالاگا اسپانیا

فاصله شهر مالاگا با پایتخت اسپانیا، کمتر از 3 ساعت است و آپارتمان های لوکس چشم نوازی در منطقه غرب مالاگا وجود دارد که می تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد. از آنجایی که این شهر دارای فرودگاه بین المللی است، ارتباط گسترده ای با سراسر دنیا و دیگر شهرهای اسپانیا، داشته و سرمایه گذاری پرسودی را برای افراد در پی خواهد داشت. جدول زیر به تشریح قیمت ملک در مالاگا می پردازد:

 

شرایط هزینه (یورو)
قیمت هر متر آپارتمان مرکز شهر 2700 الی 4500
قیمت هر متر آپارتمان خارج شهر 2000 الی 2900

خرید ملک ارزان در اسپانیا

خرید ملک ارزان در اسپانیا میسر است به شرطی که متقاضیان بدانند کدام منطقه و شهر را انتخاب نمایند. راهنمایی که می توانیم در این زمینه به علاقه مندان کنیم این است که باید به سراغ شهرهای کوچک و یا در حال توسعه اسپانیا بروند. متقاضیانی که دارای سرمایه حدودی 100 هزار یورو می باشند، باید به سمت خرید خانه های منطقه تورولا بروند. آنالیز و بررسی برای پیدا کردن خانه های ارزان در اسپانیا، نیازمند برقراری ارتباط در این کشور و کسب اطلاعات و مشاوره با افراد دارای تجربه است که به متقاضیان کمک خواهد کرد تا به هدف خود دست یابند.

روش های خرید ملک در اسپانیا

در اسپانیا، روش‌های مختلفی برای خرید ملک وجود دارد. که در این بخش برخی از این موارد را توضیح خواهیم داد:

سایت خرید خانه در اسپانیا

روش دیگر، خرید از طریق سایت‌های املاک آنلاین است. چندین سایت اسپانیایی معروف در این زمینه وجود دارد، که امکان مشاهده آگهی‌های متعدد ملک برای فروش یا اجاره را فراهم می‌کنند. از جمله این سایت ها موارد زیر را می توان بر شمرد:

  • Idealista
  • Fotocasa
  • Habitaclia

اپلیکیشن خرید خانه در اسپانیا

اپلیکیشن‌های موبایل نیز برای خرید ملک در اسپانیا استفاده می‌شوند که کاربران می‌توانند از طریق آن‌ها به جستجو، مقایسه و مشاهده ملک‌های مختلف در اسپانیا بپردازند و حتی با مشاوران املاک در تماس باشند. برخی از اپلیکیشن‌های معروف در این زمینه Idealista، Fotocasa، Habitaclia و Pisos.com هستند.

خرید اقساطی ملک در اسپانیا

یک روش متداول، خرید ملک با وام است. در این روش، خریدار از طریق بانک یا موسسات مالی وام می‌گیرد و مابقی مبلغ ملک را به صورت نقدی یا اقساط به فروشنده پرداخت می‌کند.

شاخص ها و استاندارد های سرمایه گذاری برای خرید ملک اسپانیا 

نرخ مالیات بر ملک در اسپانیا

شاخص مالیات در اسپانیا نشان‌دهنده میزان مالیاتی است که شهروندان و شرکت‌ها باید پرداخت کنند و توسط دولت جمع‌آوری می‌شود. نمودار زیر میزان مالیات در سالهای اخیر را نشان می دهد این نمودار طبق آخرین آمار داده شده از سایت های رسمی می باشد:

نرخ مالیات در اسپانیا

نرخ تورم در اسپانیا

شاخص تورم نشان‌دهنده نرخ تغییرات قیمت‌ها در اسپانیا است که بر اساس میانگین قیمت‌های مصرفی محاسبه می‌شود. نمودار زیر میزان تورم اسپانیا در سالهای اخیر و سالهای آینده را نشان می دهد:

نمودار تورم در اسپانیا

نرخ تولید ناخالص داخلی در اسپانیا

تولید ناخالص داخلی نشان‌دهنده ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور است و نشان‌دهنده رشد اقتصادی آن کشور می‌باشد. نمودار زیر میزان تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سالهای اخیر را نشان می دهد:

تولید ناخالص داخلی اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی در اسپانیا تقریبا با هزینه های زندگی در کشور هایی مثل ایتالیا، فرانسه آلمان و اتریش متناسب است و هزینه 1 ماه زندگی در اسپانیا بین 1000 الی 1200 یورو در ماه می باشد که این مبلغ بستگی به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. جدول زیر برخی از هزینه های خورد و خوراک و زندگی در اسپانیا را نشان می دهد:

 

هزینه ها (یورو) اقلام
1.07 شیر
1.45 یک قرص نان (500 گرم)
2.65 تخم مرغ (12 عدد)
1.77 موز
13 یک کیلو مرغ
7 یک کیلو پنیر
2.37 یک کیلو گوجه فرنگی
0.78 آب (1.5 لیتری)
1065 پیار (یک کیلو)

توصیه های حقوقی در ارتباط با خرید ملک اسپانیا

یکی از اصلی ترین ملزومات خرید ملک در اسپانیا، آشنایی و تسلط کامل بر قوانین کشور اسپانیا می باشد. یک وکیل خبره در کشور مقصد می بایست ایمن ترین سرمایه گذاری را برای فرد انتخاب نماید و سلیقه فرد را در خرید ملک مد نظر قرار دهد. در صورتی که تمایل دارید شخصاً و بدون کمک وکیل اقدام به خرید ملک نمایید، قطعاً توصیه می شود که جست و جوی ویژه جهت دریافت اطلاعات کاملی در خصوص اقامت اسپانیا با خرید ملک انجام داده و برای اطمینان از قیمت ملک حتماً با چندین مشاوره املاک به صورت همزمان مشورت نمایید، در غیر این صورت ممکن است خسارت فراوانی را متحمل شود. همچنین توصیه می شود که در خصوص سند ملک و بدهی های ملک مورد نظر، تحقیقات لازم و کافی انجام شود و از صحت سند و بدهی مالک قبلی اطمینان حاصل گردد. از روش های دیگر مبتنی بر سرمایه گذاری ثبت شرکت در اسپانیا می باشد.

خدمات canadamie در زمینه خرید ملک اسپانیا

canadamie به عنوان یکی از قدیمی ترین مؤسسات در امور مهاجرت، با تیم مشاوران معتبر و مجرب خود همواره توانسته راهنمای شما در انجام روند اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک و دیگر روش های مهاجرتی و سرمایه گذاری باشد. در پروسه خرید ملک در اسپانیا:

  • متقاضی از طرف وکیل اسپانیایی یک دعوتنامه دریافت می نماید.
  • موسسه ملک پور با استفاده از آن دعوتنامه اقدام به اخذ ویزای توریستی برای فرد متقاضی می نماید.
  • فرد پس از ورود با ویزای توریستی به بازدید و انتخاب ملک مورد نظر می پردازد.
  • به دلیل آن که فرد متقاضی با این ویزا اجازه خرید ملک و افتتاح حساب بانکی ندارد، وکیل اسپانیایی و با وکالت از طرف متقاضی این ملک را خریداری می نماید.
  • پس از خرید ملک و ورود فرد متقاضی به کشور اسپانیا، سند مالکیت این ملک به موکل انتقال می یابد.

canadamie در سال جاری این امکان را برای متقاضیان خود فراهم نموده است که بتوانند در انواع روش های خرید ملک و دیگر کشورها و همچنین انواع روش های سرمایه گذاری بین الملی با این شرکت مشارکت نمایند.

تبدیل اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک به پاسپورت

برای اینکه بتوانید اقامت دائم اسپانیا را اخذ کنید، نیاز است که 5 سال از اقامت موقت شما بگذرد و نیاز است که در این 5 سال در کشور اسپانیا حضور داشته باشید. پس از اخذ اقامت دائم، اگر 5 سال از زمان اقامت شما بگذرد، می توانید  جهت اخذ پاسپورت اقدام کنید. گفتنی است برای اخذ پاسپورت نیاز به تسلط به زبان بومی و قبولی در امتحان شهروندی نیز می باشد.

در لینک های زیر روش های دیگر مبتنی بر سرمایه به شما عزیزان معرفی شده است که می توانید با مطالعه آنها برای سرمایه گذاری بهتر در اسپانیا اقدام کنید.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport