جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل پزشکی در انگلستان 2024 ✔️ شرایط و مدارک + هزینه

تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان، متقاضیان باید شرایط خاصی از جمله مدارک تحصیلی، تجربه کاری، آزمون های ورودی و مصاحبه را داشته باشند. برای ورود به مقطع کارشناسی، متقاضیان باید حداقل نمرات سطح A را در دروسی از جمله شیمی و سایر موضوعات علمی، یا حداقل 38 امتیاز در مدرک بین المللی داشته باشند. برای ادامه تحصیل پزشکی در انگلستان، متقاضیان نیاز به مدرک لیسانس با نمره عالی در یک موضوع مرتبط دارند. آزمون های ورودی مانند آزمون استعداد بالینی انگلستان (UCAT) یا آزمون پذیرش زیست پزشکی (BMAT) نیز مورد نیاز است. مهارت زبان انگلیسی متقاضیان باید در سطح آیلتس 7.0 یا معادل آن باشد. میانگین هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی حدود 38000 پوند در سال است که می تواند از حدود 24000 پوند تا 65000 پوند در سال بسته به دانشگاه و دوره متغیر باشد. هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا و سفر نیز باید در نظر گرفته شود که می تواند از 12000 تا 15000 پوند در سال متغیر باشد. هیچ تحصیل پزشکی رایگان در انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. با این حال، بورسیه های مختلفی برای کمک به پوشش هزینه های شهریه و هزینه های زندگی وجود دارد، مانند بورسیه تحصیلی Chevening، بورسیه مشترک المنافع، و بورسیه رودز. canadamie برای طبق مراوداتی که با دانشگاه چستر بر قرار کرده، این امکان را برای همراهان خود فراهم کرده تا با شرایط بسیار ویژه امکان تحصیل پزشکی در این دانشگاه را داشته باشند شما عزیزان می توانید سوالات خود را در این خصوص و شرایط تحصیل پزشکی در بخش دیدگاه مطرح نمایید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط  تحصیل پزشکی در انگلستان

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در انگلستان را دارند، می بایست ابتدا دوره های یک ساله آماده سازی یا پیش پزشکی موسوم به A-Level را بگذرانند. دوره های پیش پزشکی برای متقاضیان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد و عمدتاً متقاضیان را با موضوعاتی در حیطه پزشکی جهت تحصیل پزشکی در انگلستان آماده می سازد. تمامی متقاضیان بین المللی تحصیل پزشکی در انگلستان می بایست قبل از ثبت نام در دانشگاه، دوره های پیش پزشکی را پشت سر بگذارند. در دوره های پیش پزشکی مذکور متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان، به یادگیری دروسی از جمله ریاضیات، علوم شیمی، علوم زیست و فیزیک پایه می پردازند.

دوره های پیش پزشکی جهت آمادگی برای آزمون ورودی به دانشکده های پزشکی در بازه زمانی کوتاهی برگزار می گردند و به زبان انگلیسی می باشد. به منظور تحصیل پزشکی در این کشور می بایست در امتحان ورودی که مدت زمان این آزمون کمتر از هشت ساعت است و اینکه در یک زمان مقرر در تمامی دانشکده های پزشکی سراسر انگلستان برگزار می گردد، شرکت  کنند. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور تنها می توانند برای یک دانشگاه اقدام داشته باشند. دانشجویان این دوره ها می بایست برای ورود به دانشگاه های انگلیس، در دوره A-Level نمره های در سطح A* (A star) ، A و یا *B را کسب نمایند.

دوره پیش پزشکی Foundation

در انگلستان، دوره های پیش پزشکی Foundation برای دانشجویانی طراحی شده است که مایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی هستند اما فاقد مدارک تحصیلی لازم هستند. این دوره ها فرصتی برای کمک به دانش آموزان برای کسب دانش و مهارت های مورد نیاز برای ورود به دانشکده پزشکی فراهم می کند. دوره های پایه معمولا یک سال طول می کشد و و در دانشگاه ها و کالج های مختلف در سراسر انگلستان در دسترس است. آنها یک گزینه عالی برای دانشجویانی هستند که دوره A-Level خود را به پایان رسانده اند اما شرایط لازم برای ورود مستقیم به برنامه مدرک پزشکی را ندارند. این دوره‌ها که علوم پایه پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و مهارت‌های بالینی را پوشش می‌دهند، به حداقل پنج GCSE از جمله دروس انگلیسی، ریاضیات و علوم در درجه C یا بالاتر نیاز دارند. محدودیت سنی برای شرکت در دوره فاندیشن وجود دارد و متقاضیان بالای 15 سال اجازه ورود دارند. دارا بودن مدرک آیلتس 4.5 لازمه ثبت نام در این دوره می باشد.

دوره A-level

روشی است ویژه برای افرادی که نتوانسته اند در دوره های A-level نمره کمتر از B را اخذ نمایند. این افراد می توانند پس از اتمام دوره A-level و با کمک و راهنمایی موسسه ملک پور، وارد سال دوم رشته پزشکی شوند، به این صورت که ابتدا می بایست به مدت 2 تا 3 سال در یکی از شاخه های مرتبط با رشته پزشکی مانند ژنتیک، زیست شناسی و یا شیمی زیست تحصیل نمایند و با داشتن وضعیت تحصیلی خوب، درخواست پذیرش و ورود به رشته پزشکی را از یکی از دانشگاه های پزشکی انگلیس داشته باشند که در صورت قبولی این دانشگاه ها مستقیماٌ وارد سال دوم رشته پزشکی شوند. افرادی مجاز به ثبت نام د این دوره هستند که سن آنان بالای 16 سال باشد و کسب نمره بالا در این دوره، شانس افرادرا برای پذیرش در بهترین دانشگاه های انگلستان، افزایش می دهد. ورود به دوره Alevel با شرکت در امتحانات سال دهم و اخذ گواهینامه دوره GCSE و پایان سال دهم، میسر می باشد. گروه بندی دوره Alevel تخصصی بوده و دانش آموزان قادرند براساس توانایی و علاقه خود، وارد حوزه تخصصی و مرتبط با خواسته شان شوند.

دوره GCSE

دوره های GCSE از سن 12 تا 16 سالگی در کشور انگلستان شروع می شود. این دوره در پایان مقطع متوسطه به افراد اعطا می گردد. که برای بیش از 60 موضوع علمی و فنی در دسترس قرار گرفته است. مدت زمان دوره GCSE، 5 ترم در مدارس و کالج های انگلستان می باشد. سه درس اصلی این دوره شامل ریاضی، علوم و زبان انگلیسی می باشد. دوره GCSE دارای پیش شرط هایی همچون: 8 سال تحصیل، دارا بودن مدرک آیلتس با نمره 5 می باشد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

آزمون های ورودی پزشکی در انگلستان

در انگلستان، آزمون های پذیرش خاصی برای ورود به دانشکده های پزشکی وجود دارد. دو آزمون اصلی پذیرش مورد استفاده توسط دانشکده های پزشکی انگلستان، آزمون استعداد بالینی دانشگاه (UCAT) و آزمون پذیرش پزشکی (BMAT) است. متقاضیان دانشکده های پزشکی در انگلستان باید در UCAT یا BMAT شرکت کنند و در هر دو آزمون پذیرفته شوند. ین آزمون‌ها بخش مهمی از فرآیند پذیرش برای دانشکده‌های پزشکی در انگلیس هستند.

آزمون استعداد بالینی انگلستان UKCAT

آزمون استعداد بالینی انگلستان (UKCAT) به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب برای برخی از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان استفاده می شود. این یک آزمون آنلاین دو ساعته است که برای آزمایش توانایی های شناختی، نگرش ها، تفکر انتقادی و استدلال منطقی طراحی شده است. شامل چهار آزمون استدلال و یک آزمون قضاوت موقعیتی است.

آزمون BMAT

آزمون BMAT تنها با هدف ورود به رشته های پزشکی و دندان پزشکی، دامپزشکی و علوم زیست پزشکی در انگلستان تحت نظارت دانشگاه کمبریج به وجود آمده است. این آزمون مربوط به مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. تاریخ برگزاری آن، که 3 بار در سال تکرار می شود، ماه فوریه، آگوست و اکتبر است. هر متقاضی در هرجای دنیا قادر به شرکت در آزمون BMAT می باشد. حتی اگر در کشور متقاضی هم این آزمون برگزار نگردد، وی می توان کشوری نزدیک به خود را برای امتحان انتخاب نماید. این آزمون دو ساعت طول می کشد و به سه بخش استعداد و مهارت، دانش و کاربردهای علمی و نگارش وظایف تقسیم می شود.

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT تنها 2 بار و در زمانی خاص برگزار می گردد که 21 مارس و 9 سپتامبر می باشد. اهمیت این آزمون زمانی مشخص می شود که فرد قصد ورود به مقطع فوق لیسانس رشته های پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی دانشگاه انگلستان را دارد. آزمون GAMSAT رزومه خوبی برای علاقه مندان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های انگلستان می باشد و با این آزمون، پذیرش دانشجو نه تنها در دانشگاه های پزشکی انگلیس، بلکه در اکثر دانشگاه های جهان، بدون سختی و محدودیتی انجام می پذیرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در انگلیس 

متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان و مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل جهت اخذ پذیرش ابتدا می بایست مدارک مختلفی را ارائه دهند.  به طور کلی مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در انگلیس جهت ارائه به افسر کنسولگری سفارت انگلستان حین مصاحبه به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • مدارک A-level یا معادل
  • رزومه (CV)
  • توصیه نامه
  • نتایج آزمون پذیرش (UKCAT، BMAT)
  • مستندات سابقه کار
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلستان

به طور کلی باید گفت که شرایط و محدودیت سنی خاصی برای دانشجویان در دانشگاه های انگلستان به جز در رشته پزشکی دیده نمی شود و افرادی که سن آنها از دهه 50 و 60 تجاوز کرده ، اجازه شروع تحصیلات خود در رشته پزشکی در صورتی که برای اولین بار قدم به دانشگاه برای تحصیل این رشته می گذارند، صادر نخواهد شد. و اکثر دانشگاه های پزشکی انگلستان، نهایتا تا سن 40 سالگی اجازه شروع آموزش در رشته پزشکی را به متقاضیان می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلیس

میانگین هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی حدود 38000 پوند در سال است که به دانشکده پزشکی بستگی دارد. با این حال، هزینه می تواند بسته به دانشگاه، دوره و هزینه های زندگی متفاوت باشد. به عنوان مثال، در دانشگاه آبردین، دوره پزشکی به مدت پنج سال ارائه می شود و شهریه آن حدود 39000 پوند در سال می باشد. هزینه های زندگی مانند اقامت، غذا  نیز باید در نظر گرفته شود که می تواند از 12000 پوند تا 15000 پوند در سال متغیر باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های انگلیس به شرح زیر است:

 

دانشگاه شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی( پوند)
دانشگاه کمبریج 65,123
دانشگاه آکسفورد 30,519
امپریال کالج لندن 48,408
دانشگاه کالج لندن 40,607
دانشگاه ادینبورگ 34,302
کینگز کالج لندن 45,779

 

دانشجویان برای دریافت پذیرش دانشگاه و صدور نامه Cas بایستی کل شهریه تحصیل در سال اول خود را به حساب دانشگاه واریز نموده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به سفارت این کشور مراجعه نمایند.

بورسیه پزشکی انگلستان

رشته پزشکی در جایگاهی بسیار بالایی به دلیل اهمیتی که دارد، قرار گرفته است. دانشجویان بسیاری وجود دارند که دارای انگیزه و استعدادی درخشانی برای تحصیل در رشته پزشکی می باشند اما این امکان به دلیل مشکلات مالی برایشان وجود ندارد و همین امر مانع بزرگی برسر راه آنان می شود. کشور انگلستان با علم به این موضوع، بورسیه تحصیلی انگلیس را در نظر گرفته است و دانشجویان ممتاز قادر به استفاده از بورسیه پزشکی انگلستان می باشند. این بورسیه ها دارای انواع مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • بورسیه تحصیلی دولت انگلیس

دولت انگلیس بورسیه ای برای دانشجویانی ممتاز با نمرات بالا در نظر گرفته است که به دانشجویان پزشکی تعلق می گیرد.

  • بورسیه پزشکی در انگلستان کالج پزشکی بین المللی هال یورک

این بورسیه یک چهارم هزینه های دو سال اول را پوشش می دهد و فقط به دانشجویان پزشکی اختصاص می یابد.

  • بورسیه جان بورنتی

دانشگاه کویین مری از این نوع بورسیه پشتیبانی می کند و تا 5 سال هزینه های دانشجو را پوشش می دهد.

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

تحصیل در دانشگاه های پزشکی انگلیس از تب و تاب بسیار بالایی برخوردار است و شرایط دشواری علاقه مندان را به تحصیل رشته پزشکی در این کشور می رساند چرا که تقاضا برای پذیرش در رشته پزشکی انگلستان، بسیار بالا است. بهترین دانشگاه پزشکی انگلستان، کم نبوده و از نام و آوازه بسیاری در جهان برخوردار هستند. قطعا به دلیل بالابودن سطح علمی دانشگاه های این کشور است که سیل تقاضا برای تحصیل پزشکی در انگلستان به وجود آمده است و شرایط دشوار و پیچیده ای را برای رسیدن به تحصیل در این رشته شکل گرفته است. از مهم ترین و بهترین دانشگاه های انگلیس برای پزشکی می توان به دانشگاه هایی که در جدول زیر به همراه رنکینگ آنها آمده، اشاره نمود:

 

نام دانشگاه رنکینگ جهانی
آکسفورد 5
دانشگاه کمبریج پزشکی 7
کالج دانشگاهی لندن (UCL) 10
کالج امپریال لندن 9
کالج کینگز لندن 32
دانشگاه ادینبورگ انگلستان 20
دانشگاه منچستر 28

 

دانشگاه های پزشکی لندن

چندین و چند دانشگاه برتر انگلستان تنها به رشته پزشکی اختصاص دارد که نام و آوازه آنها در جهان پیچیده است. این دانشگاه ها بهترین شرایط را برای علم آموزی دانشجویان در حوزه علوم پزشکی ایجاد کرده است و این به دلیل وجود بهترین امکانات آموزشی، اساتید برجسته، سیستم آموزشی پیشرفته و… می باشد. هرچند که همه دانشگاه های پزشکی انگلستان دارای سطح بالایی می باشد اما مرکزیت بهترین دانشگاه های پزشکی در لندن پایتخت انگلستان بوده و موجب افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه های پزشکی این شهر شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی لندن

  • امپریال کالج لندن: در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.
  • کوئین مری: این دانشگاه عضو 100 دانشگاه برتر جهان بوده که در رشته پزشکی، صاحب نام است.
  • کینگز کالج لندن: سومین دانشگاه قدیمی انگلستان است که دارای افتخارات بسیاری همچون برنده 12 جایزه نوبل می باشد که د حل حاضر تبدیل به بزرگترین مرکز آموزش پزشکان، دندانپزشکان پزشکان و دیگر رشته های حوزه علوم پزشکی شده است.
  • دانشگاه سنت جورج لندن

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس، آنقدر زیاد است که علاقه مندان به تحصیل در این رشته را راغب به مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور کند. از جمله مواردی که مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس به شمار می رود را در ادامه ذکر نموده ایم:

  • مورد تایید وزات بهداشت ایران بودن همه دانشگاه های پزشکی انگلیس
  • بهره مندی دانشجویان پزشکی از خدمات رایگان بیمه درمانی
  • امکان اخذپذیرش راحت تر نسبت دیگر کشورهای هم سطح
  • امکان اخذ 5 سال اقامت پس از تحصیل
  • بهره مندی از بورسیه های مختلف تحصیلی
  • تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان
  • بازار کار ایده آل پس از تحصیل
  • سطح بالا و اعتبار علمی قابل توجه دانشگاه های پزشکی این کشور
  • وجود اساتید برجسته در دانشگاه های پزشکی انگلیس

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان و سایر زیر شاخه های علوم پزشکی در این کشور در زیر عنوان پیش رو مورد بررسی قرار می گیرد. سه رشته اصلی و بسیار مورد تقاضا در رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی به شرح زیر می باشد:

تحصیل داروسازی در انگلستان

متقاضیان رشته داروسازی با موضوعاتی همانند تکنیک های تهیه و توزیع مواد دارویی آشنایی دارند. دانشجویانی که به رشته داروسازی وارد می شوند، فرا می گیرند که چطور انواع داروها روی بدن و ذهن انسان تاثیر می گذارند و چطور با هم ترکیب شده و دارویی جدید می سازند. به منظور تحصیل در رشته داروسازی در انگلستان متقاضیان می بایست دوره های 4 ساله یا 8 ترمه را پشت سر بگذارند. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان می توانند در رشته های چون داروشناسی، سموم دارویی، بیوتکنولوژی دارویی تحصیلات خویش را ادامه دهند. دوره های مذکور عموماً به زبان انگلیسی در دانشگاه های  این کشور برگزار می گردند. امتحان ورودی جهت تحصیل در این رشته وجود ندارد و متقاضیان می توانند با دارای بودن حداقل مدارک در این رشته به تحصیل بپردازند.

تحصیل دندان پزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می بایست همانند تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کرده و پس از قبولی در این امتحان ورودی به تحصیل در رشته دندان پزشکی بپردازند. این آزمون نیز به زبان انگلیسی برگزار می گردد و دروس تخصصی زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی بعلاوه سوالات استعداد تحصیلی از قبیل هوش و … در این ازمون مورد ارزیابی قرار می گیرند. مدت زمان تحصیل در رشته های ندان پزشکی در کشور انگلستان چیزی حدود 4 سال است و تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است.

تحصیل پرستاری در انگلستان

به منظور ادامه تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان متقاضیان در ابتدای امر می بایست امتحان ورودی این رشته را پشت سر بگذارند. علاوه بر امتحان ورودی متقاضیان می بایست در مصاحبه حضوری جهت بررسی استعداد در این زمینه تخصصی نیز شرکت به عمل آورند. دوره های لیسانس در این رشته در کشور انگلستان حدوداً 6 ترم و به طور کلی 3 ساله است.

تخصص پزشکی در انگلستان

تخصص پزشکی در انگلستان شامل دوره‌های تخصصی متنوع است که به تخصص در زمینه‌های مختلف پزشکی می‌پردازد. دانشجوان پس از گذراندن دوره‌های پایه و پذیرش به دوره Foundation Year، وارد مراحل تخصصی می‌شوند. در این دوره‌ها، دانشجوان با علم و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف پزشکی آشنا می‌شوند. و با توجه به علاقه شخصی خود می توانند در یکی از حوزه های  داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، عفونی، رادیولوژی، پاتولوژی، و… تخصص پیدا کنند. برخی از دوره‌ها نیازمند گذراندن آزمون‌های تخصصی از قبیل MRCP یا MRCS هستند. پس از تکمیل دوره‌های تخصصی، دانشجوان به عنوان تخصصی‌ترین پزشکان در زمینه‌های خاص خود شناخته می‌شوند و مجاز به تمرین مستقل در سیستم بهداشت انگلستان می‌شوند.

تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

بر اساس سیاست‌های آموزش عالی در انگلستان، دانشجویان مقیم انگلستان که دارای تابعیت یا اقامت موقت هستند، معاف از شهریه‌های دانشگاهی هستند. این اصلی‌ترین شرط برای تحصیل رایگان پزشکی است. همچنین متقاضیانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند شوند نیز هزینه تحصیل آنها به صورت کامل پرداخت می گردد و نیاز به پرداخت هزینه ها نخواخند داشت.

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

جهت تحصیل پزشکی و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان متقاضیان می بایست مدارک مختلفی از جمله موارد ذیل را به همراه داشته باشند:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS).
  • مدارک تحصیلی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • نتایج آزمایش سل (TB)
  • تایید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • جزئیات اقامت
  • برنامه سفر پرواز
  • شواهدی مبنی بر ارتباط با کشور خود
  • بیمه سلامت
  • پرینت حساب بانکی که هزینه های زندگی فرد برای یک سال در آن واریز شده باشد. این مبلغ نباید حداقل از 28 روز قبل از مصاحبه دچار نوسان منفی گردد.

مشاغل مرتبط با پزشکی در انگلستان

در انگلستان، علاوه بر پزشکان، مشاغل متنوع و مهمی در زمینه بهداشت و پزشکی وجود دارد. این مشاغل در سطوح مختلف از جامعه، از خدمات اولیه تا مدیریت سیستم بهداشتی، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی، و حمایت از بیماران و خانواده‌ها شامل می‌شوند. در زیر تعدادی از این مشاغل را برشمرده ایم:

  • پیراپزشکی (Paramedicine): پیراپزشکان در اورژانس‌ها و خدمات اورژانسی حضور دارند و در مواقع اضطراری به افراد کمک می‌کنند.
  • پزشکی جراحی (Surgery): جراحان در انگلستان به انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها می‌پردازند، از جمله جراحی عمومی، قلب، مغز و اندام‌های مختلف.
  • پزشکی خانواده: پزشکان خانواده نقش اساسی در ارائه مراقبت بهداشتی به افراد و خانواده‌ها دارند و مراجعان را درمان کرده و به آنها مشاوره ارائه می‌دهند.
  • فیزیوتراپی (Physiotherapy): فیزیوتراپیست‌ها در ارائه خدمات توانبخشی، بهبود حرکت و کاهش درد به بیماران مشغول هستند.
  • داروسازی: داروسازان در داروخانه‌ها و سازمان‌های بهداشتی نقش اساسی در ارائه داروها و مشاوره دارویی به جامعه دارند.
  • مدیریت بهداشتی: مدیران بهداشتی در سازمان‌ها و بیمارستان‌ها نقش دارند و مسئولیت‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی را در حوزه بهداشت بر عهده دارند.

درآمد پزشکان در انگلستان

درآمد پزشکان در انگلستان به شدت متغیر بوده و به عواملی مانند تخصص، سابقه کار، موقعیت جغرافیایی و نوع محل کار بستگی دارد. در زیر یک جدول به صورت تخمینی از درآمد متوسط پزشکان در انگلستان بر اساس تخصص و سابقه کار آورده شده است:

تخصص سال اول (درآمد متوسط) 5 سال اخیر (درآمد متوسط) 10 سال اخیر (درآمد متوسط)
جراحی عمومی حدود £40,000 – £70,000 حدود £70,000 – £100,000 حدود £90,000 – £150,000
پزشکی داخلی حدود £35,000 – £60,000 حدود £60,000 – £80,000 حدود £80,000 – £120,000
زنان و زایمان حدود £35,000 – £60,000 حدود £60,000 – £80,000 حدود £80,000 – £120,000
پزشکی عمومی (GP) حدود £55,000 – £80,000 حدود £80,000 – £110,000 حدود £100,000 – £150,000
پزشکی خانواده (GP) حدود £50,000 – £75,000 حدود £75,000 – £100,000 حدود £90,000 – £130,000
پزشکی اورژانسی حدود £40,000 – £70,000 حدود £70,000 – £100,000 حدود £90,000 – £130,000

کار پس از تحصیل پزشکی در انگلستان

در این بخش مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و در نتیجه آن موقعیت های کار پس از تحصیل در انگلستان را شرح خواهیم داد. تحصیل در انگلستان زمینه خوبی را به افراد برای کار کردن پس از آن می دهد، چرا که در طی دوران تحصیلی اجازه کار پاره وقت خواهند داشت و از این طریق می توانند به تجربه کاری خود بیافزایند. دانشجویان در انگلستان می توانند پس از تحصیل ویزای خود را از تحصیلی به کاری تبدیل کنند و اجازه کار تمام وقت را دریافت نمایند. این کار مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی است. همچنین می توانند از این طریق اقدام به دریافت کارت آبی اروپا نمایند و برای کار در کل اتحادیه اروپا مشغول شوند. شما می توانید برای این منظور با کلیه دفاتر ما در ایران و سایر نقاط اروپا تماس حاصل فرمایید تا ما شما را در امر پذیرش تحصیلی یاری نماییم. در انتهای مطالب این بخش نرخ بیکاری در کشور انگلستان نشان داده شده است.

تحصیل پزشکی در انگلستان

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport