جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در مدارس اتریش ✔️ انواع مدارس + هزینه ها 2024

تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس اتریش با توجه به هزینه و امکانات خوبی که دارد مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گرفته است.مدارس اتریش به چند دسته تقسیم می شود که شامل مدارس دولتی مدارس خصوصی، شبانه روزی و مذهب ها می باشد. تحصیل در مدارس دولتی اتریش عموماً به زبان آلمانی بوده و رایگان می باشد. اما شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی و خصوصی، متفاوت می باشد. چرا که از الزامات تحصیل در این مدارس، پرداخت شهریه، زندگی و تحصیل در مدارس شبانه روزی و یا برخورداری از قیم قانونی و مورد تأیید دولت در کشور اتریش می باشد. شهریه مورد نیاز جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی، سالیانه 20-40 هزار یورو می باشد. البته لازم به ذکر است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی زیر 18 سال نیز فراهم است و دانش آموزان واجد شرایط می توانند از طریق آن، بخشی از هزینه های زندگی خود در کشور اتریش را تأمین نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مدارس اتریش به شما پیشنهاد می کنیم ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید . همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر برای مهاجرت به اتریش یا سایر کشورهای جهان، با موسسه canadamie تماس حاصل نموده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین با مراجعه به وب سایت موسسه و تکمیل فرم تماس از بخش تماس با ما، از سوی مشاورین متخصص این مجموعه با شما تماس گرفته خواهد شد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

انواع مدارس در اتریش

در اتریش، سیستم آموزشی گسترده و متنوع است، و انواع مختلفی از مدارس برای تأمین نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد، که شامل مدارس خصوصی، شبانه روزی، دولتی و مذاهب می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

مدارس خصوصی

در اتریش، مدارس خصوصی نیز وجود دارند که می تواند یک گزینه ایده آل برای تحصیل دانش آموزان باشد. این مدارس توسط افراد یا سازمان‌های خصوصی تأسیس شده‌اند و معمولاً متفاوت از مدارس عمومی در خدمات و برنامه‌های تحصیلی خود هستند. این مدارس هزینه تحصیل نسبت به مدارس دولتی بالاتر است. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اتریش متناسب با سطح تحصیلات، محل قرار گرفتن مدرسه، امکانات فراهم شده و سایر عوامل متغیر است. هزینه‌ها ممکن است بر اساس سال تحصیلی متفاوت باشند و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.این هزینه‌ ها می‌تواند شامل شهریه، کتب، تجهیزات و خدمات اضافی باشد. هزینه تحصیل در این مدارس بین 30 الی 60 هزار یورو در سال می باشد.

مدارس شبانه روزی

در اتریش، مدارس شبانه روزی (Internat) نیز وجود دارند. این مدارس ارائه دهنده خدمات تحصیلی است که شامل همکاری با مدارس عادی یا به صورت مستقل عمل می‌کنند. دانش‌آموزان در این مدارس شبانه روزی علاوه بر درس‌های تحصیلی، در فضای محیط زندگی نیز اقامت می‌کنند. دانش‌آموزان در این مدارس اقامت دارند و به مدت طولانی‌تری نسبت به مدارس عادی در محیط مدرسه زندگی می‌کنند. مدارس شبانه روزی معمولاً برنامه تحصیلی مخصوص به خود دارند، این برنامه ممکن است شامل درس‌های تحصیلی معمولی، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، و دوره‌های آموزشی ویژه باشد. هزینه تحصیل در این مدارس بیش از 35 هزار دلار در سال می باشد.

مدارس دولتی

در اتریش، مدارس دولتی یا مدارس عمومی (öffentliche Schulen) مهمترین بخش از سیستم آموزشی را تشکیل می‌دهند. این مدارس تحت نظارت و اداره دولت قرار دارند و توسط وزارت آموزش، علوم و تحقیقات اتریش (Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung) نظارت می‌شوند. در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان رایگان است و همچنین بر اساس سیاست پذیرش عمومی عمل می‌کنند و از تمام دانش‌آموزان، بدون تبعیض نژادی یا اجتماعی، پذیرفته می‌شوند. هزینه تحصیل در این مدارس به زبان اتریشی رایگان است و یا نهایتا به 3000 دلار در سال خواهد رسید.

مدارس مذاهب

مدارس مذاهبی در اتریش توسط ادیان مختلف، از جمله کاتولیک، پروتستانت، یهودی، اسلامی و غیره، اداره شوند. این مدارس معمولاً بر اساس اصول و ارزش‌های مذهبی خاصی تدوین شده و برنامه تحصیلی آن‌ها بر مذهب تاثیر مستقیم دارد. مدارس مذهبی در اتریش به عنوان یک گزینه تحصیلی وجود دارند، اما بیشتر دانش‌آموزان به مدارس عمومی (Volksschule) و خصوصی وارد می‌شوند. هزینه تحصیل در این مدارس نیز مانند هزینه تحصیل در مدارس خصوصی است، اما دانش آموزان می توانند از بورسیه های تحصیلی بهره مند گردند.

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

نظام آموزشی مدارس اتریش

ایجاد شرایط تحصیل در مدارس اتریش از طرف دولت مرکزی به ایالات مختلف تفویض شده است. تحصیل در اتریش تا مقطع نهم و حدود 15 سالگی، اجباری می باشد. تقریباً تمامی کودکان در اتریش از سن 3 الی 6 سالگی به مهد کودک می روند. این امر نه تنها اجباری نمی باشد، بلکه بسیار رایج و معمول نیز می باشد. تحصیلات ابتدایی در اتریش (ولکشوله) 4 ساله است و از سن 6 سالگی آغاز می شود. معمولاً کلاس ها بین 15 الی 30 نفر می باشند. در اتریش معمولاً دانش آموزان کلاس های اول تا سال چهارم را با یک معلم ثابت می گذرانند تا از این طریق، روابط بین دانش آموز و معلم تقویت شده و تأثیر مثبتی بر روند آموزش و تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

پس از دوره 4 ساله ابتدایی، دانش آموز وارد دوره 4 ساله متوسطه (هاپشوله) می شود. سپس دانش آموزان یا با دوره های کارآموزی یک ساله وارد دوره های فنی حرفه ای می شوند و یا با گذراندن دوره تحصیلی 5-4 ساله وارد دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی آکادمیک می شوند. زبان تحصیل در کشور اتریش در مدارس دولتی، زبان آلمانی بوده و تحصیل در مدارس خصوصی و غیردولتی اتریش به زبان های مختلف آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و… امکان پذیر می باشد.

طول دوره های مدارس اتریش

مقطع طول دوره اسم دوره
قبل از مدرسه و در 5 سالگی 1 سال Vorshule
ابتدایی 4 سال Volksschulen
متوسطه تا 16 سالگی Hauptschule
کالج پیش دانشگاهی 1 سال Vorstudiumlehrgang

تحصیل در مداس اتریش در یک نگاه

شهریه مدارس اتریش 15 ت 30000 دلار برای مدارس عادی

54000 تا 60000 یورو برای مدارس شبانه روزی

سن اجباری 6 سالگی
مدرک زبان مورد نیاز مدرک زبان مورد نیاز نبوده و در صورت نداشتن مهارت زبان آلمانی، در مدارس این کشور آموزش داده می شود.
زبان تدریس آلمانی و انگلیسی
ویزای همراه افراد برای تحصیل در مدارس اتریش نمی توانند پدر و مادر را به همراه داشته باشند. ویزای همراه در این رابطه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانش آموزی اتریش

یکی از مهمترین مراحل در خصوص تحصیل در مدارس اتریش، ارائه مدارک کامل جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. به منظور درخواست ویزای تحصیلی اتریش، لازم است که شخص متقاضی با مدارک خود به کنسولگری اتریش در کشور خود مراجعه نماید. این مقاله به دست مشاورین و کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن غیر قانونی و شرعا حرام می باشد. پس از آن، مدارک وی به اداره مهاجرت اتریش ارسال شده و مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که مدارک متقاضی کامل باشند، ویزای تحصیلی اتریش برای وی صادر خواهد شد. جهت درخواست ویزای تحصیلی اتریش، مدارک زیر باید به زبان آلمانی ترجمه شوند:

  • پاسپورت و کپی
  • عکس
  • مدارک تحصیلی قبلی متقاضی
  • ارائه پذیرش از مدرسه
  • ریز نمرات و ترجمه به زبان آلمانی
  • ارائه تمکن مالی کافی
  • فرم درخواست ویزا پر شده
  • رسید پرداخت شهریه مدرسه

شما عزیزان می توانید با تهیه ویدئو اپلای و ویزای تحصیلی اتریش بدون نیاز به وکیل مهاجرتی، برای تهیه مدارک، اخذ پذیرش ودرخواست ویزای تحصیلی خود در کشور اتریش اقدام نمایید.

هزینه تحصیل در مدارس اتریش

به طور کلی تحصیل در مدارس اتریش و سایر مقاطع تحصیلی رایگان می باشد. به منظور تحصیل در مدارس اتریش به صورت رایگان، دانش آموزان و داوطلبان کمتر از 18 سال باید در کشور اتریش دارای یک قیم باشند. این قیم می تواند از بستگان دانش آموز بوده و یا هر شخص دیگری باشد که اقامت بلند مدت یا تابعیت این کشور را دارد. ضمن این که این فرد باید صلاحیت سرپرستی دانش آموز را نیز داشته باشد. در صورت عدم وجود قیم قانونی، دانش آموز باید در مدارس خصوصی و بین المللی شبانه روزی ثبت نام نماید. از شرایط این مدارس می توان به هزینه دار بودن و چند زبانه بودن آن ها اشاره کرد. هزینه های تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش که تقریباً تمامی هزینه های دانش آموز در طی 1 سال را در بر می گیرد، حدود 20 تا 40 هزار یورو در سال می باشد. هزینه مذکور، موارد ذیل را تحت پوشش خود قرار می دهد:

  • کلاس های درسی، سرپرست دانش آموز، کارگاه های مدارس
  • هزینه های آزمون ها و امتحانات مدارس
  • کتب درسی، مدارک و وسایل آموزشی، عضویت دانشجویی، لباس ها و وسایل ورزشی
  • فعالیت ها، سفرهای علمی و رویداد های ورزشی مثل اسکی و فوتبال و…
  • فعالیت های خارج از تحصیل
  • هزینه های خوابگاه دانش آموزی
  • هزینه وعده های غذایی دانش آموز به همراه سرپرست خوابگاه

تحصیل در مدارس اتریش به صورت خصوصی و شبانه روزی شامل 13 الی 20 هزار یورو شهریه و 6 الی 12 هزار یورو، هزینه خوابگاه ها و هزینه های شخصی زندگی دانش آموز در وین می شود. موسسه ملک پور با توجه به اعتبار خود در کشور اتریش و با همکاری با مراکز و مؤسسات علمی این کشور، خدمات جدیدی را به متقاضیان تحصیل در مدارس اتریش ارائه می نماید. اما امکان تحصیل رایگان در مدارس اتریش نیز برای دانش آموزان بین المللی فراهم شده است. دانش آموزان می توانند پس از مصاحبه با مدیریت موسسه ملک پور و ارائه مدارک خود، در صورت واجد شرایط بودن و تأیید، در یکی از بهترین و برترین مدارس این کشور به تحصیل پرداخته و علاوه بر تحصیل، از امکانات تفریحی، ورزشی، آموزش جانبی و… این موسسه با هزینه بسیار اندکی بهره مند گردند. به طوری که تقریباً تحصیل رایگان در مدارس اتریش برای این عزیزان فراهم شده و بخش اصلی هزینه های مورد نیاز، مربوط به هزینه زندگی در اتریش می شود.

شرایط سنی در مدارس اتریش

شرایط سنی تحصیل در مدارس اتریش ممکن است بسته به نوع مدرسه متغیر باشد، که عبارتند از:

  • مدارس عمومی (Volksschule):در مدارس عمومی اتریش باید حداقل سن ورود 6 سال باشد و 10 سال باشد.
  • مدارس متوسطه پایه (Hauptschule):برای مدارس متوسطه پایه حداقل سن ورود حدود 10 سال و حداکثر سن حدود 14 سال می باشد.
  • مدارس متوسطه عالی (Oberstufe):برای متوسطه دانش آموزان حدود 15 تا 18 ساله باید باشند.
  • مدارس حرفه‌ای (Berufsschule): حداقل سن ورود ممکن است بسته به نوع آموزش حرفه‌ ای متغیر باشد، اما عموماً پس از پایان مدارس متوسطه پایه فرق می کند.
  • دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی: دانشجویان معمولاً باید دیپلم دبیرستانی (Matura) را دریافت کرده باشند که ممکن است حدود 18 تا 19 سالگی اتفاق بیافتد.

تحصیل رایگان در مدارس اتریش

دانش آموزان و والدینی که خواستار تحصیل فرزندان خود در مدارس اتریش هستند می توانند جهت تحصیل رایگان در اتریش برای فرزندان خود در مدارس اتریش اقدام نمایند. با توجه به حضور دفتر مرکزی موسسه ملک پور در کشور اتریش و اعتبار این موسسه در بین مدارس اتریش، شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق این موسسه شرایط تحصیل رایگان در مدارس اتریش را جهت حضور در یکی از بهترین و با کیفیت ترین مدارس اتریش بدون هزینه تحصیل فراهم آورید. با توجه به تعداد بالای متقاضیان و ظرفیت محدود تعداد پذیرش دانش آموز توسط موسسه ملک پور (20-50 نفر) این موسسه فیلترهایی را جهت مصاحبه با مدیریت موسسه و اقدام برای اخذ پذیرش دانش آموزان و متقاضیان در نظر گرفته است. از جمله این مشخصات می توان به بالای 14 سال سن، معدل بالای 17، سطح مناسبی از دانش زبان آلمانی و میزان تمکن مالی خانواده اشاره کرد. گرچه امکان تحصیل رایگان در مدارس اتریش و در مدرسه یاد شده وجود دارد، اما میزان مناسب تمکن مالی خانواده دانش آموز، تأثیر چشمگیری بر امنیت روانی و آرامش ذهنی دانش آموز به هنگام تحصیل و حضور در خارج از کشور دارد. البته تمهیداتی جهت تحصیل رایگان در مدارس اتریش برای دانش آموزانی که دارای معدل عالی و بالای 19 بوده و نسبت به زبان این کشور نیز آشنایی دارند و در واقع نابغه محسوب می شوند اما از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند، در نظر گرفته شده است.

توجه به این نکته الزامی است که لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان به مدرسه مورد نظر جهت اخذ پذیرش الزامی نمی باشد، چرا که در صورت حضور در اتریش از سن 15-14 سالگی می توان زبان آلمانی را در این کشور آموخت. اما با توجه به ضرورت یادگیری زبان آلمانی به منظور توانایی برقراری ارتباط با دیگران و جلوگیری از انزوای دانش آموز پس از ورود به اتریش، لازم است که دانش آموز قبل از مهاجرت، برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی و آلمانی اقدام نماید. با توجه به ضرورت یادگیری زبان آلمانی جهت مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل توصیه می شود که به لینک ذیل مراجعه نموده و محصول بی نظیر موسسه ملک پور در آموزش فشرده و سریع زبان آلمانی را تهیه نمایید تا بدین ترتیب در کمترین زمان ممکن، به بیشترین بازدهی در فراگیری زبان آلمانی دست یابید.

امکانات مدارس رایگان اتریش

تحصیل رایگان در مدارس اتریش، علاوه بر اینکه امکان بهره مندی رایگان از سیستم آموزشی این کشور را فراهم می آورد، منجر به استفاده از خدمات دیگری نیز می شود. مدرسه مورد نظر که توسط موسسه ملک پور اقدام به پذیرش دانش آموزان ایرانی می نماید، از امکانات فوق العاده و ارزشمندی برخوردار است. این مدرسه مجهز به خوابگاه بسیار مناسب، شیک و مجهز بوده و اتاق های دونفره و یا تک نفره در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. این اتاق ها به تخت، کمد دیواری، میز و سرویس بهداشتی مجهز می باشند. ضمن این که نیاز به تهیه خورد و خوراک دانش آموزان توسط خود ایشان نمی باشد. بلکه دو وعده غذا در این مدرسه به دانش آموزان سرو می شود. از دیگر امکانات مدرسه فوق که در اختیار متقاضیان عزیز قرار می گیرد، استفاده از خدمات پزشکی و یا فروشگاه مستقر در مدرسه می باشد که کلیه نیازهای دانش آموزان را پاسخگوست. در جدول ذیل، مشخصات کلی اتاق ها و خدمات جانبی این مدرسه نمایش داده شده است.

مشخصات اتاق های خوابگاه و خدمات جانبی مدرسه اتریش
مشخصات اتاق یک نفره متراژ 16*20 متر مربع

دارای تخت، میز، کمد دیواری و سرویس بهداشتی

هزینه: 525 یورو

مشخصات اتاق دو نفره متراژ 20*25 متر مربع

دارای 2 تخت، 2 کمد دیواری، 2 میز، سرویس بهداشتی

قیمت 440 یورو

سایر خدمات جانبی آموزش گلف، والیبال، فوتبال

پشتیبان آموزشی در کنار دروس

وای فای رایگان

اتاق مجهز به تلویزیون، ویدئو پروژکتور و SKY

دو وعده غذای شام و ناهار به صورت غذاهای گوشتی و سبزیجات در کنار دسر

تحصیل رایگان در مدارس اتریش، در شرایطی امکان پذیر است که این مدرسه، مجهز به زمین پیشرفته و درجه یک بازی گلف بوده و امکان ثبت نام و شرکت دانش آموزان در مدارس فوتبال و والیبال این مدرسه نیز وجود دارد. زمین های گلف و والیبال این مدرسه بسیار مجهز و پیشرفته می باشد و در صورت یادگیری بازی گلف به صورت حرفه ای می توان حتی در آینده، از آن به مقدار قابل توجهی کسب درآمد کرد.

امکانات مدارس اتریش

مدارس اتریش امکانات متنوعی ارائه می‌ دهند که به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا تجربه‌ ی آموزشی بهتری داشته باشند. برخی از این امکانات شامل موارد زیر می‌ شود:

  • کلاس‌ های آموزشی مناسب و تجهیزات پیشرفته: کلاس‌ های آموزشی در مدارس اتریش معمولاً با تجهیزات آموزشی مدرن و مناسبی مثل تجهیزات ، صفحات نمایش تعاملی، کتب و منابع آموزشی به روز و دیگر ابزارهای آموزشی و تحقیقاتی مجهز هستند.
  • امکانات ورزشی:  بسیاری از مدارس اتریش دارای زمین‌ های ورزشی، سالن‌ های ورزشی و امکانات دیگر برای فعالیت‌ های ورزشی هستند. این امکانات به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا سلامتی فیزیکی خود را حفظ کنند و در رشد و توسعه‌ ی سالم شرکت کنند.
  • کتابخانه:  بیشتر مدارس اتریش دارای کتابخانه‌ های کامل و منابع آموزشی فراوان هستند که به دانش‌ آموزان امکان مطالعه و تحقیق در موضوعات مختلف را می‌ دهند.
  • تغذیه سالم:  بسیاری از مدارس اتریش غذای سالم را در زندگی دانش‌ آموزان با اهمیت می‌ دانند و امکانات تغذیه‌ ی مناسبی را فراهم می‌کنند. این امکانات می‌توانند شامل غذاهای صبحانه، ناهار و سایر وعده‌ های غذایی سالم باشند.
  • فضاهای آموزشی غیرکلاسی:  برخی از مدارس اتریش فضاهایی مانند اتاق‌ های مطالعه، استودیوهای هنری، لابراتوارها و آزمایشگاه‌ ها را فراهم می‌ کنند که به دانش‌ آموزان امکان مطالعه و تجربه‌ی عملی در زمینه‌ های مختلف را می‌ دهد.

در کل، مدارس اتریش تلاش می‌ کنند تا به دانش‌آموزان یک محیط آموزشی مناسب و کامل ارائه دهند که بتوانند بهترین تجربه‌ ی آموزشی را داشته باشند و در زمینه‌ های مختلف رشد و توسعه داشته باشند.

راه یابی به رشته های علوم پزشکی با تحصیل در مدارس اتریش

یکی از پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در کشورهای اروپایی، تحصیل در رشته های علوم پزشکی می باشد. کنکور سخت و دشوار ایران، افراد زیادی را جهت تحصیل در کشورهای اروپایی علاقمند کرده است. یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل پزشکی در خارج از ایران، کشور اتریش است. تحصیل رایگان در اتریش، کیفیت بالای دانشگاه های پزشکی این کشور، مورد تأیید بودن دانشگاه های این کشور و سایر گزینه های مثبت دیگر باعث شده است که اتریش به عنوان یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل رشته های علوم پزشکی شناخته شود.

با وجود مزایای گفته شده، یکی از موارد مهم برای تحصیل پزشکی در اتریش، قبولی در آزمون ورودی می باشد که به زبان آلمانی برگزار می شود. اکثر متقاضیانی که بدون آمادگی کامل و دانش زبان آلمانی در این آزمون شرکت می نمایند ناموفق خواهند بود. با این حال افرادی که دارای سابقه تحصیل در مدارس اتریش می باشند، در مقایسه با دیگر متقاضیان این رشته دارای شانس بسیار بیشتری برای پذیرش در دانشکده های پزشکی اتریش هستند.

هر یک از دانشگاه های کشور اتریش دارای آزمون ورودی خاصی می باشند که دارای بودن مدرک زبان آلمانی C1 از الزامات شرکت در آن می باشد. برخی دانشگاه ها نیز آزمون های مشترکی برگزار می نمایند که معروفترین آن، آزمون MedAT می باشد. این آزمون به صورت مشترک برای دانشگاه های پزشکی وین، اینسبروک، گرتز و لینز برگزار می شود.

مزایای تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس اتریش دارای مزایای متعددی است که شامل موارد زیر می‌ شود:

  • سیستم آموزشی با کیفیت: اتریش دارای یکی از بهترین سیستم‌ های آموزشی جهان است. مدارس این کشور با استفاده از روش‌ های آموزشی پیشرفته و منابع آموزشی بروز، به دانش‌ آموزان فرصت می‌ دهند تا مهارت‌ های لازم را کسب کنند.
  • آموزش های عملی: سیستم آموزشی اتریش به دانش‌ آموزان فرصت می‌ دهد تا علاوه بر درس‌ های تئوری، درس‌ های عملی و تجربی نیز دریافت کنند. این به دانش‌آموزان کمک می‌ کند تا مهارت‌های عملی و کاربردی خود را تقویت کنند.
  • توجه به فرهنگ و زبان: اتریش یک کشور چند فرهنگی است و مدارس آن توجه زیادی به آموزش فرهنگ و زبان‌ های مختلف دارند. این امر به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا با تنوع فرهنگی آشنا شوند و ارتباطات بین‌ المللی خود را تقویت کنند.
  • امکانات آموزشی و تکنولوژی: مدارس اتریش دارای امکانات آموزشی پیشرفته و فناوری‌ های نوین هستند که به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا بهترین تجربه آموزشی را داشته باشند.
  • پشتیبانی از دانش‌ آموزان با ویژگی‌ های خاص: سیستم آموزشی اتریش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، مانند نیازهای آموزشی یا نیازهای بهداشتی، حمایت می‌ کند و امکانات لازم را برای آن‌ ها فراهم می‌ کند.
  • فرصت‌ های حرفه‌ ای: پس از فارغ‌ التحصیلی، دانش‌ آموزان اتریش به فرصت‌ های حرفه‌ ای مناسبی دست پیدا می‌ کنند، زیرا آموزش عالی و مهارت‌ های کسب شده آن‌ ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌ کند.
  • هزینه های پایین: هزینه تحصیل در اتریش نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است.
  • معلمین با سطح علمی بالا: بهره مندی از اساتید و معلمان با سطح علمی بالا و به روز با سطح تحصیلاتی بالا
  • خوابگاه های دانش آموزی: امکان استفاده از خوابگاه های دانش آموزی با تجهیزات و امکانات بالا

ویزای دانش آموزی اتریش

عموماً ویزای دانش‌آموزی یا ویزای تحصیلی برای ورود به اتریش برای تحصیل به مدت طولانی صادر می‌شود، که شامل موارد زیر است:

  • درخواست پذیرش: برای شروع فرآیند، شما باید به یک مؤسسه آموزشی مورد تأیید واقع شده در اتریش مراجعه کنید و درخواست رسمی برای تحصیل دهید.
  • تصویب مؤسسات دولتی: در صورتی که به یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی دولتی در اتریش پذیرفته شوید، ممکن است تصویب از طرف دولت نیز نیاز باشد.
  • درخواست ویزا: پس از دریافت پذیرش از مؤسسه آموزشی، می‌توانید برای ویزای دانش‌آموزی اقدام کنید که این فرآیند شامل تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارائه اطلاعات مورد نیاز به سفارت یا کنسولگری اتریش می‌شود.
  • بیمه سلامت: درخواست‌ کنندگان ویزا معمولاً ملزم به داشتن بیمه سلامت برای دوره تحصیلی خود در اتریش هستند.

ویزای همراه جهت تحصیل فرزندان در اتریش

بسیاری از خانواده ها تحصیل در مدارس اتریش را به عنوان یکی از روش های مهاجرتی و اقامتی اتریش برای خود می دانند. توجه به این نکته ضروری است که تحصیل در مدارس اتریش، صرفاً منجر به اقامت دانش آموز در این کشور می شود و والدین و سایر اعضای خانواده نمی توانند از این طریق، برای اخذ اقامت اتریش اقدام نمایند. والدین دانش آموز می توانند با اخذ ویزای توریستی اتریش و به صورت کوتاه مدت، وارد کشور اتریش شده و فرزندان خود را ملاقات نمایند. والدینی که تصمیم به ایجاد شرایط تحصیل فرزندان در مدارس اتریش دارند، بایستی از طریق ویزای توریستی و یا اقدام از طرق مختلف مهاجرت برای حضور دائم در کشور اتریش اقدام نمایند تا بتوانند در کنار فرزندان خود در طول دوره تحصیل باشند. از جمله روش هایی که بدین منظور به والدین توصیه می شود، اقدام از طریق برنامه خودحمایتی اتریش است که صرفاً نیاز به نمایش تمکن مالی لازم دارد. از دیگر روش های اخذ اقامت اتریش برای والدین دانش آموزان، می توان به روش قرمز سفید قرمز، تحصیل و یا کار در کشور اتریش اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال در مدارس

تحصیل در مدارس اتریش به همراه بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. با اینکه شانس اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلی قبل از دکترا کم بوده و ارتباط مستقیمی با مقطع تحصیلی دارد، اما این به معنای عدم ارائه بورسیه تحصیلی در مدارس اتریش نمی باشد. در مقطع دبستان، بورسیه های مختلفی توسط دانشگاه های خصوصی اتریش ارائه می شود. دانشگاه های دولتی اتریش برای افرادی که مقیم اتریش بوده و والدین آنها اقامت بلند مدت اتریش را دریافت کرده اند رایگان می باشد. بنابراین در این گونه مدارس، بورسیه تحصیلی اتریش ارائه نمی شود. اما در مدارس خصوصی که نیاز به پرداخت شهریه های مختلفی می باشد، بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانش آموزان کلاس یازدوهم و دوازدهم که دارای پیشرفت تحصیلی فوق العاده ای بوده اند، در نظر گرفته شده است. بنابراین بورسیه تحصیلی زیر 18 سال برای تحصیل دانش آموزان و محصلان مدارس اتریش در نظر گرفته شده است. این بورسیه ها می تواند در پرداخت بخشی از هزینه های زندگی یا تحصیل دانش آموزان، مؤثر واقع شده و به یاری دانش آموزان آید. اما هزینه هایی مانند هزینه آزمون ها و کتب درسی و…، هزینه سفرهای علمی و دانش آموزی و هزینه هایی چنین، بایستی توسط دانش آموز پرداخت شود. فرم های درخواست بورسیه تحصیلی زیر 18 سال باید در موعد مقرر در اختیار مدیریت مدرسه مورد نظر قرار گیرد تا در فرصت تعیین شده مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

معرفی برترین دبیرستان های اتریش

جهت تحصیل در مدارس اتریش اطلاع از شرایط مدارس و معرفی بهترین آن ها می تواند چشم انداز روشنی در خصوص آینده تحصیلی دانش آموز به وی ارائه بدهد. اکثر متقاضیان تحصیل در مقطع دبیرستان در اتریش خواهان ورود به دانشگاه های دولتی و برتر این کشور می باشند و به همین دلیل، انتخاب بهترین دبیرستان برای آن ها حائز اهمیت است. در این بخش، لیستی از بهترین دبیرستان ها و مدارس اتریش برای شما بزرگواران فراهم شده است که می توانید با بررسی شرایط و هزینه های آن ها، با آگاهی بیشتر در این خصوص اقدام نمایید. همچنین جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه شرایط مدارس معرفی شده و یا ثبت نام در آن ها می توانید با کارشناسان خبره موسسه ملک پور در ارتباط باشید.

نام نام لاتین سن پذیرش حدود شهریه در سال
مدرسه آمادئوس در وین Amadeus International School Vienna 11 الی 18 سال سالیانه 44 هزار یورو
مدرس آمریکایی سالزبورگ The American International School in Salzburg 12 الی 18 سال سالیانه 38 هزار یورو
مدرسه آمریکایی آیس AISS American International School in Salzburg 14 الی 18 سال سالیانه 38 هزار یورو
مدرسه بین المللی سنت گیلن St. Gilgen International School 14 الی 18 سال سالیانه 52 هزار یورو
مدرسه بین المللی دانوب Danube International School Vienna (private Danube school) 11 الی 19 سال سالیانه 25 هزار یورو

تقویم تحصیلی در مدارس اتریش

شروع سال تحصیلی در مدارس اتریش از ماه سپتامبر آغاز شده و تا ژانویه ادامه می یابد. البته این تاریخ برای شهرهای مختلف اتریش با کمی تغییر و اختلاف همراه است. سال تحصیلی اتریش دارای دو نیم سال می باشد. یک هفته به عنوان تعطیلات بین دو نیم سال در نظر گرفته شده است. مقطع ابتدایی 4 سال، متوسطه 4سال، دوره پلی تکنیک 1 سال و دوره فنی و آماده سازی برای ورود به دانشگاه، 3 سال به طول می انجامد.

تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش

اخیرا مبحث تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و بسیاری از والدین برای تحصیل فرزندانشان در این کشور سوالاتی دارند. در این قسمت به صورت کلی به تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش می پردازیم. بیشتر والدین اتریشی برای آماده کردن فرزندان خود قبل از ورود به دانشگاه، آن ها را برای ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش، ثبت نام می کنند. از معروف ترین مدارس شبانه روزی اتریش می توان به مدرسه بین المللی سالزبوررگ، مدرسه بین المللی Gilgen، مدرسه Theresianum وین و غیره اشاره کرد.

خوابگاه های دانش آموزی در اتریش

در اتریش، خوابگاه‌های دانش‌ آموزی به عنوانمحلی برای اقامت دانش آموزان می باشد. این خوابگاه‌ها معمولاً توسط مدارس یا موسسات آموزشی دیگر اداره می‌ شوند. در اتریش، سیستم آموزش عالی دارای مراکز آموزشی بسیار معتبری مانند دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی است، بنابراین تقاضا برای خوابگاه‌های دانش‌آموزی نیز بالا است. خوابگاه‌ های دانش آموزی در اتریش معمولاً دارای اتاق‌ هایی است که به صورت اشتراکی یا خصوصی ارائه می‌ شوند. اتاق‌های اشتراکی ممکن است شامل اتاق‌ های خواب مشترک، آشپزخانه مشترک و حمام‌های مشترک باشند. اتاق‌ های خصوصی همچنین موجود هستند که دارای تجهیزات مستقل شامل حمام و آشپزخانه هستند. هزینه‌ های اقامت در خوابگاه‌ های دانش آموزی ممکن است متفاوت باشد و بستگی به شهر، موقعیت جغرافیایی، امکانات ارائه شده و نوع اتاق دارد،در شهرهای بزرگ مانند وین، گراز، و سالزبورگ، هزینه‌ های خوابگاه‌ ممکن است بالاتر باشد به دلیل هزینه زندگی بالا در این شهرها. در این شهرها، هزینه‌ ی خوابگاه معمولاً بین 300 تا 600 یورو در ماه می‌ تواند باشد. در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی، هزینه‌های خوابگاه‌ ممکن است کمتر باشد. در این مناطق، هزینه‌ ی خوابگاه معمولاً بین 200 تا 400 یورو در ماه است. علاوه بر این، بسیاری از خوابگاه‌ های دانش‌ آموزی در اتریش امکانات اضافی مانند اینترنت پرسرعت، سرویس پذیرایی، و فضاهای اجتماعی مشترک مانند سالن‌های درس، اتاق‌ های مطالعه و فضاهای تفریحی را ارائه می‌ دهند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش

عده ای از افراد با نگرانی در خصوص پرداخت هزینه های شهریه مدارس خصوصی و شبانه روزی اتریش، مانع از تحصیل فرزندان خود در مدارس این کشور شده و ترجیح می دهند که آن ها را برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی، راهی کشور اتریش نمایند. اما توجه به این نکته الزامی است که در صورت تحصیل در مدارس اتریش، احتمال و شانس ورود به دانشگاه های معتبر و رایگان این کشور افزایش می یابد. چرا که معمولاً پذیرش مستقیم به دانشگاه های اتریش، بدون داشتن دیپلم اتریشی فوق العاده سخت و دشوار می باشد. ورود مستقیم به برخی رشته ها در اتریش نیاز به آزمون ورودی و دانش زبان آلمانی دارد. به همین جهت افرادی که اقدام به تحصیل در مدارس اتریش نموده اند، هم دارای اولویت در پذیرش دانشگاه و آزمون ورودی هستند و هم با در اختیار داشتن مدرک دیپلم اتریشی و تسلط بر زبان آلمانی، دارای شانس بیشتری در موفقیت آزمون ورودی دانشگاه های اتریش هستند.

علاوه بر این، یکی از خدمات مدارس بین المللی در اتریش، ارائه مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته و دانشگاه مطلوب می باشد. مشاورین مدارس، افرادی متخصص هستند که سالها در زمینه مشاوره تحصیلی در کشورهای مختلف فعالیت داشته اند و این مهم می تواند یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در مدارس اتریش باشد. بنابراین صرف هزینه در زمینه تحصیل فرزندان در مدارس اتریش، دارای بازدهی بسیاری بوده و موجب تضمین آینده تحصیلی و شغلی فرزند شما در اتریش می شود. در ادامه، به اسامی برخی از بهترین دانشگاه های اتریش که شانس پذیرش دانش آموزان دبیرستان های اتریش در آن ها بسیار زیاد است اشاره شده است:

  • دانشگاه ملی وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه گرتز
  • دانشگاه پزشکی وین
  • دانشگاه لینز

وضعیت اقامت پس از تحصیل در مدارس اتریش

اتریش کشوری مهاجرپذیر است و سالیانه تعداد زیادی از مردم از سرزمین های مختلف را در خود جای می دهد. یکی از اهداف دانش آموزان از تحصیل در مدارس اتریش، اخذ اقامت این کشور و همسو شدن با محیط اروپایی و زندگی و کار در بهترین کشور دنیا می باشد. تحصیل در مدارس اتریش این شانس را به دانش آموز می دهد که بتواند راحت تر وارد محیط دانشگاهی و مقاطع تحصیلی بالاتر شده و یا در این کشور مشغول به کار گردد و از این طریق، اقامت دائم اتریش را دریافت نماید. معمولاً اخذ اقامت و تابعیت برای افرادی که در سنین نوجوانی وارد کشور اتریش شده و در آن مشغول تحصیل می شوند، بدون مشکل می باشد.

روش های اخذ اقامت و تابعیت اتریش متفاوت است. دانش آموزان و متقاضیان تحصیل در مدارس اتریش می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود، یکی از انواع روش های ممکن را برای اخذ اقامت اتریش انتخاب نمایند. معمول ترین این روش ها، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و ورود به دانشگاه یا کالج های فنی حرفه ای می باشد تا پس از آن، با مدرک تحصیلی معتبر بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور اتریش قابل مشاهده است.

تحصیل در مدارس اتریش

روش های قانونی دیگری نیز برای اخذ اقامت کشور اتریش وجود دارد که از آن جمله می توان به ازدواج، راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و یا استارت آپ اشاره کرد. هر یک از این روش ها، متناسب با شرایط افراد ممکن است مناسب برای اخذ اقامت اتریش باشد.

Picture of الناز دادخواه
الناز دادخواه
همه پست ها
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
الناز دادخواه
الف دادخواه دانش آموخته مترجمی زبان و نویسنده. نویسنده محتوای امور مهاجرت با گذراندن دوره ها و کلاس های مهاجرتی دکتر امیرمحمد ملک پور.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport