جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحصیل در انگلستان : هزینه ها و شرایط تحصیل کم هزینه 2024

تحصیل در انگلستان- شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در انگلیس 2024

برای پذیرش دوره های مختلف نیاز است شرایط تحصیل در انگلستان که به صورت کلی شامل لیست ذیل است را برآورده کنید:

  • ریز نمرات و معدل: شرط معدل برای تحصیل در انگلستان و داشتن معدل بالا و ریزنمرات دروس اصلی برای هر رشته شرایط متفاوتی دارد.
  • مدرک زبان: آیلتس UKVI با حداقل سطح 6 جهت دوره دانشگاه
  • تمکن مالی: تامین شهریه و هزینه های زندگی
  • شرایط سنی: انگلیس یکی از کشورهای آفیسر محور در امر ویزاست که توجیه هدف از تحصیل برایش بسیار مهم است. افرادی که وقفه های طولانی در بین دوره قبلی دارند و طبعا سنشان بالا رفته، هدفشان مهاجرت است نه تحصیل.
  • داشتن مدرک ALEVEL یا GCSE: برای برخی رشته های لیسانس این مدارک الزامی است. البته شرکت در دوره فاندیشن می توانند کمک کننده باشد.
  • بیمه: دانشجویان در انگلیس نیاز به پشتیبانی بیمه دارند.
    شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان که از طریق سیستم UCAS انجام می شود، شامل مدرک زبان، شرط معدل و سن می باشد. بهتر است بدانید داوطلب دوره لیسانس و فوق لیسانس امکان بردن همراه ندارد اما در دوره دکتری این امکان وجود دارد. برای دوره مدارس نیز پدر یا مادر می تواند به عنوان همراه وارد شود.

در صورت تمایل به تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید با مشاوران موسسه canadamie شرایط خود را در میان بگذارید و درخواست مشاوره اولیه رایگان دهید.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

تحصیل در انگلستان در یک نگاه

تحصیل در انگلستان، یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های تحصیلی در دنیاست. با دارا بودن یک سیستم آموزشی معترف به جهانی بودن و کیفیت بالا، انگلیس به عنوان مقصدی برای دانشجویان بین‌المللی است. با توجه به اینکه انگلستان دارای دانشگاه هایی با رنکینگ بالای جهانی بوده و همچنین تحصیل در آن به زبان انگلیسی است و نیاز به یادگیری زبان سومی نیست، این کشور یکی از گزینه های پرطرفدار برای تحصیل می باشد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

جدول زیر تحصیل در مقاطع مختلف در انگلیس را نشان می دهد:

 

شرایط همراه مدرک زبان (آیلتس) میانگین هزینه تحصیل (سالیانه) £ بازه سنی مقطع تحصیلی
ویزای گاردین 8,000 تا 12,000 عموماً بین 4 تا 11 سال دوره مقدماتی (Primary School)
ویزای گاردین 10,000 تا 15,000 عموماً بین 11 تا 16 سال دوره ابتدایی (Secondary School)
ندارد 6 به بالا 10,000 تا 25,000+ عموماً بین 18 تا 25 سال کارشناسی (Bachelor’s)
دارد 6.5 به بالا 12,000 تا 30,000 عموماً بین 25 تا 35 سال کارشناسی ارشد (Master’s)
دارد 7 به بالا 13,000 تا 35,000 عموماً بین 25 تا 40 سال دکتری (Ph.D.)
ندارد 5.5 به بالا 4000 الی 12000 بستگی به دوره و دانشگاه دوره‌های کوتاه مدت

 

قوانین سیستم آموزشی انگلستان

نظام آموزشی انگلستان یکی از به روز ترین سیستم های آموزشی می باشد که قدم های موثری را در جهت رشد و اعتلای علم و دانش در جهان برداشته است. تفاوت بسیاری بین سیستم آموزشی انگلستان و ایران وجود دارد اما از جهاتی هم مشابه به هم می باشند. مدارس خصوصی، دولتی و تدریس در منزل، بخش اعظمی از سیستم آموزشی انگلستان را تشکیل می دهد. سن آموزش را اگر از کودکستان در نظر بگیریم، کودکان 3 تا 5 سال را شامل می شود و از 5 تا 11 سالگی وارد بخش ابتدایی می شوند.

بعد از این سن است که وارد مقطع متوسطه خواهند شد و تا قبل از 18 سالگی، خود را برای ورود به دانشگاه، آماده می کنند. تحصیلات تا سن 16 سالگی در انگلیس اجباری بوده و پس از آن آموزش به شکل دیگری پیش می رود. این تحصیلات در قالب آکادمیک یا فنی حرفه ای جلو می رود و در ادامه دانش آموز می تواند وارد کالج و دانشگاه های این کشور شود و در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به تحصیل بپردازد.

 

شروع سال تحصیلی در انگلیس

ماه سپتامبر، شروع سال تحصیلی در انگلیس است. این ماه آغاز کننده ترم پاییز در این کشور می باشد و تا هفته سوم دسامبر ادامه دارد. پس از پایان ترم پاییز، ترم بهار در هفته اول الی دوم ژانویه آغاز شده و در اوایل آوریل به پایان می رسد. دو هفته پس از پایان ترم بهار، ترم تابستان آغار می شود و تا هفته سوم ماه جولای ادامه دارد. جدول بازه زمانی تحصیل در انگلستان بدین صورت است:

 

ترم تحصیلی بازه زمانی
ترم پاییز اوایل دسامبر تا هفته آخر سپتامبر
ترم بهار اوایل ژانویه تا ابتدای اوریل
ترم تابستان 2 هفته بعد از ترم بهار تا سوم جولای

 

اپلای و پذیرش تحصیلی انگلستان

برای اپلای انگلستان باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • انتخاب رشته: با بررسی نمره های اکتسابی در دروس مختلف و توجه به استعداد و علاقه خود، یک رشته مناسب را انتخاب کنید.
  • انتخاب دانشگاه: دانشگاهی که رشته انتخابی تان در آن ارائه می گردد و شانس قبولی تان بالاست را برگزینید.
  • مراجعه به وب سایت: به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و مدارک لازم برای درخواست را مطالعه کنید و اطلاعات اولیه شخصی خود را بارگذاری کنید.
  • جمع آوری مدارک: کلیه مدارک لازم برای دانشگاه را جمع آوری کرده و اسکن مدارک را در سایت دانشگاه مقصد بارگذاری کنید.
  • پرداخت هزینه درخواست: هزینه های مربوط به درخواست اولیه را پرداخت کنید و کپی فیش واریزی را ارسال کنید.
  • دریافت پاسخ: منتظر دریافت پاسخ پذیرش از سمت دانشگاه مقصد باشید.

 

مقاطع تحصیلی در انگلستان

مقاطع تحصیلی در انگلستان به طور کلی به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش متوسطه
  • آموزش پس از (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)

هر یک از این مقاطع را با جزئیات در ادامه ذکر کرده ایم:

 

تحصیل در مدارس انگلستان

تحصیل در مدارس انگلستان در مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد و اکثر مدارس از رده سنی 3 الی 18 سال برنامه های آموزشی ارائه می دهند. شرایط تحصیل در انگلیس برای دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی و با توجه به اینکه برای ما ایرانی ها از همان ابتدا دارای ویزای گاردین (همراه با پدر و مادر) نمی باشد، در مدارس شبانه روزی انگلستان امکان پذیر می باشد.

به همین دلیل بهترین سن تحصیل برای تحصیل در مدارس انگلستان دانش آموزان ایرانی 13 تا 18 سال است. با توجه به نظام آموزشی کشور انگلستان دانش آموزان ابتدا در مقطع GCSE1 که عموماً دانش آموزان با رده سنی 14 تا 16 سال و سپس GCSE2 که دانش آموزان با رده سنی 16 تا 18 سال می باشند شرکت می کنند. سپس دانش آموزان برای ورود به دانشگاه های کشور انگلستان وارد دوره های A_level و Foundation می شوند:

  • A_level: این دوره دو سال به طول می انجامد و عموماً دانش آموزانی دارای معدل بالا با قصد ورود به دانشگاه های پزشکی شرکت می کنند.
  • Foundation: این دوره یک سال به طول می انجامد و عموماً دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های مهندسی و غیر پزشکی هستند شرکت می کنند.

 

تحصیل در کالج های انگلیس

کالج در آمریکا به معنای آموزش عالیست، اما در بریتانیا دانش‌آموزان پس از اتمام مدرسه (تحصیلات اجباری) در ۱۶ سالگی به مدت ۲ سال در کالج ها تحصیل می‌کنند و مدرک سطح Abte را دریافت می کنند. برای تحصیل دانش آموزان حداقل باید ۱۶ سال سن داشته باشند در کالج‌ های انگلستان عموماً تمرکز بر روی یادگیری حرفه و شغل جهت ورود به بازار کار می باشد.

 

دوره های تحصیلی در انگلستان (GCSE – A-level – Foundation)

مهم ترین دوره های تحصیلی در انگلستان مربوط به قبل دانشگاه است که سه دوره GCSE – A-level – Foundation خلاصه می شود.

 

دوره GCSE

دوره GCSE مخفف General Certificate Secondary Education بوده و به مدرکی اطلاق می شود که در پایان دوره متوسطه به فرد اعطا می شود و با این مدرک است که حضور متقاضیان به دانشگاه بلامانع است. دوره GCS، سال های تحصیلی 8-9 و 10 دبیرستان را شامل می شود و پس از موفقیت در این دوره، دانش آموزان وارد مقطع پیش دانشگاهی  می شوند.

 

دوره A-level

دانش آموزان پس از پشت سر گذاشتن دوره GCSE، دوراه در مقابل خود دارند. یا می توانند وارد دوره پیش دانشگاهی شوند و یا دوره A-level را انتخاب نمایند. طول این دوره 1 تا 2 سال می باشد. برای ورود به این دوه میبایست ابتدا سطح علمی آنان از طریق کالج های انگلستان سنجیده و مورد بررسی قرار گیرد.

 

دوره Foundation

دوره Foundation مختص دانشجویان خارجی می باشد که تحصیل دبیرستان در انگلستان یا سایر کشور ها را را با موفقیت به اتمام رسانده و مدرک دیپلم خود را با نمره مناسبی، اخذ کرده اند. افرادی که به دنبال ورود مستقیم به دانشگاه های انگلیس هستند باید دوره فاندیشن را گذرانده تا تفاوت بین سیستم آموزشی کشورشان با انگلستان، پوشش داده شود. البته این دوره برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی کارساز نبوده و دوره ای دیگر برای این دسته از متقاضیان وجود دارد.

 

تحصیل کارشناسی در انگلستان

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس نیازمند مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 می باشد که در برخی از رشته ها و دانشگاه های معتبر گاهاً نیاز به نمره 6.5 می باشد. طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس 3 سال می باشد اما در برخی از دانشگاه ها و رشته ها ممکن است تا 4 سال نیز به طول بیانجامد.

یکی از مزیت شرایط تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی این است که اگر در ارائه مدرک زبان نیم نمره کم داشته باشید با کامل بودن بقیه مدارک تحصیلی می توانید از دانشگاه پذیرش pressesional cours دریافت نمایید و با به حد نصاب رساندن و تکمیل نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس شرکت نمایید.

عموم هزینه های تحصیل لیسانس بسته به رشته و دانشگاه بین 10.000 تا 15.000 هزار پوند در سال می باشد. شرایط و ضوابط تحصیل بسته به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد اما مهمترین مدرکی که برای پذیرش تحصیلی در کشور انگلستان در مقطع لیسانس حائز اهمیت می باشد داشتن دیپلم 12 ساله (همراه با پیش دانشگاهی) می باشد.

تحصیل لیسانس انگلستان
طول دوره 3 الی 4 سال بسته به رشته تحصیلی
 مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 6 یا 6.5 (به دانشگاه مقصد بستگی دارد)
هزینه تحصیل 10 الی 15 هزار پوند
بهترین شرط سنی زیر 21 سال
امکان کار حین تحصیل دارد
اجازه ویزای همراه ندارد
مدت اقامت پس از تحصیل 2 سال

 

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان در دوره کارشناسی

  • پاسپورت و ویزا به همراه کپی آن
  • رزومه علمی
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان(آیلتس، تافل) با حداقل نمره 5.5
  • بیانیه شخصی
  • نامه مرجع

 

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک سال به طول می انجامد و یک فرصت عالی برای ورود به بازار کار انگلستان و دیگر کشورهای بزرگ دنیا را فراهم می کند. تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان نیازمند مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 می باشد، در برخی از رشته ها مثلاً رشته گفتار درمانی و برخی از دانشگاه هایی که رتبه بالاتری دارند داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 7 به بالا می باشد.

یکی از مزایا و فرصت های مناسب تحصیل در انگلستان برای متقاضیانی که مدرک فوق دیپلم دارند یا نمره زبان آن ها به حد نصاب دانشگاه مورد نظر نرسیده است، شرکت در دوره های pre master قبل از ورود به فوق لیسانس می باشد. پس از سپری شدن دوره pre master متقاضی می تواند وارد مقطع فوق لیسانس شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان عموماً تنها 9 تا 12 ماه زمان می برد. عموم هزینه های تحصیل در کشور انگلستان بسته به رشته و دانشگاه برای فوق لیسانس بین 11.000 تا 15.000 پوند می باشد.

تحصیل فوق لیسانس انگلستان
طول دوره 1 الی 2 سال بسته به رشته تحصیلی
 مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 6.5 یا 7 (به دانشگاه مقصد بستگی دارد)
هزینه تحصیل 11 الی 15 هزار پوند
بهترین شرط سنی زیر 27 الی 32 سال
امکان کار حین تحصیل دارد
اجازه ویزای همراه دارد
مدت اقامت پس از تحصیل 2 سال

 

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان در دوره کارشناسی ارشد

  • مدرک فارغ التحصیلی لیسانس
  • مقالات علمی isi
  • بقیه مدارک با مقطع کارشناسی، مشابه است
  • مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5

 

تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکتری در انگلستان بالاترین درجه آموزش عالی در این کشور می باشد که فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی فراوانی را برای دانشجویان این مقطع فراهم می سازد. مدت زمان تحصیل دکتری در انگلستان بین 3 تا 5 سال می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجو باید دارای شرایط و ضوابط عمومی خاصی باشد تا بتواند موفق به اخذ پذیرش در مقطع دکتری گردد.

با توجه به اینکه تحصیل در مقطع دکتری بیشتر به صورت تحقیق و کار تمام وقت در یک پروژه علمی می باشد، دارای شرط سنی نبوده اما متقاضی تحصیل در این مقطع باید شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان در لیست زیر را داشته باشد:

  • دارای یک استاد راهنما (سوپروایزر که مهمترین نقش را در پذیرش دکتری دارد) باشد تا فرصت های تحقیقاتی مناسبی به وی معرفی نماید.
  • متقاضی باید دارای سطح زبان قوی عموماً آیلتس بالای 7 باشد و بتواند با اساتید مختلف به مکاتبه بپردازد.
  • ارائه یک پروپوزال قوی
  • دارای چندین مقاله علمی و چاپ شده در مجلات معتبر باشد.

 

تحصیل دکترا انگلستان
طول دوره 3 الی 5 سال بسته به رشته تحصیلی
 مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 7 به بالا
هزینه تحصیل 20 الی 35 هزار پوند
بهترین شرط سنی زیر 35 سال
امکان کار حین تحصیل دارد
اجازه ویزای همراه دارد
مدت اقامت پس از تحصیل 3 سال

 

مدارک لازم برای تحصیل دکترا در دانشگاه های انگلستان

  • مدرک دوره کارشناسی ارشد
  • ارائه طرح پیشنهادی
  • نامه CAS
  • نامه تایید ثبت نام
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7.5

 

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان برای هر مقطع، رشته و دانشگاه متفاوت می باشد و نمی توان عدد ثابتی را به عنوان هزینه تحصیل در انگلستان بیان کرد. به همین دلیل کارشناسان کانادا ام آی ای با تحقیق و جمع آوری اطلاعات دقیق، جدول هزینه های تحصیل برای مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی در انگلستان را تنظیم کرده اند:

 

رشته تحصیلی مقطع تحصیلی نام دانشگاه هزینه(پوند)
مهندسی عمران کارشناسی جان مورس لیورپول 10.690
مهندسی مکانیک کارشناسی وست انگلستان 15000
مهندسی برق کارشناسی شرق آنگلیا 10.700
علوم کامپیوتر کارشناسی میرلزکس 10.800
مهندسی هوافضا کارشناسی وست 15000
معماری کارشناسی ارشد دانشگاه لندن 15.954
مهندسی هوا فضا کارشناسی ارشد دانشگاه کاونتری 18.269
مهندسی شیمی کارشناسی ارشد دانشگاه لندن 15.934
مهندسی عمران کارشناسی ارشد دانشگاه پورنسموث 17.460
مهندسی برق کارشناسی ارشد دانشگاه GCU 13.297
رشته پزشکی عمومی 58000

 

شهریه مدارس 

 

نوع شهریه (پوند)
شبانه روزی 50,000
روزانه 30,000
دوره A-Level حدود 60,000

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان در شهرهای مختلف

هزینه های تحصیل در انگلستان یکی از سوالات متداول و دغدغه های بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان بسیار تعیین کننده جهت انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می باشد. هزینه های زندگی در کشور انگلستان در شهرهای مختلف و همچنین بسته به نوع زندگی فرد متغیر می باشد. در جداول ذیل به اهم هزینه های زندگی در کشور انگلستان اشاره شده است. اولین جدول در ذیل به میزان میانگین هزینه هایی که در شهرهای مختلف لندن برای مواد غذایی صرف می شود اشاره دارد.

جدول ذیل به مجموع هزینه های یک دانشجو و اجاره منزل در کشور انگلستان اشاره دارد.

میانگین هزینه مواد غذایی در هر ماه (پوند) شهر های انگلستان
265 لندن
255 ادینبورگ
240 منچستر
235 ناتینگهام
225 شفیلد
215 بیرمنگهام
205 لیورپول

 

جدول شماره دو در ذیل به مجموع هزینه های یک دانشجو و اجاره منزل در کشور انگلستان اشاره دارد.

 

مواد مصرف هزینه هزینه ها
اجاره منزل یک خوابه در شهر 650 پوند
اجاره منزل یک خوابه در خارج از شهر 550 پوند
مجموع خدمات آب، برق و گاز به صورت هفتگی 40 پوند
وعده غذایی برای یک نفر در رستوران 10 پوند

 

بورسیه تحصیلی انگلیس

بورسیه تحصیل در انگلیس یک فرصت ایده آل و بسیار مناسب می باشد که دانشجویان بین المللی از این فرصت برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان می توانند استفاده نمایند. کشور انگلستان مثل بسیاری از کشور های بزرگ دنیا دارای بورس تحصیلی برای حمایت از دانشجویان با استعداد می باشد که عموماً از دو طریق صورت می پذیرد:

  • بورس تحصیلی دولتی
  • بورس تحصیلی غیر دولتی

برای دریافت بورسیه تحصیل در انگلستان با توجه به این این بورس ها محدود می باشد و افراد زیادی برای تحصیل رایگان در انگلستان از طریق بورس اقدام می کنند، عموماً دانشجویانی موفق به دریافت بورس می شوند که شرایط خاصی داشته باشند که در ذیل به برخی از آن اشاره می شود:

  • داشتن معدل بالا عموماً بالای 17 برای دانشگاه هایی که معدل محور هستند.
  • داشتن مقالات علمی معتبر حداقل 2 عدد برای دانشگاه هایی که تحقیق محور هستند.
  • نمره آیلتس بالای 7
  • داشتن سوپر وایزر یا استاد راهنما که برای دریافت بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ با شما همکاری داشته باشد.

بسیاری از دانشگاه های انگلستان هستند که بورس تحصیلی منحصر به فرد خود را دارند که در ذیل لیست برخی از این دانشگاه ها آورده شده است:

  • بورس تحصیلی گیتز دانشگاه کمبریج
  • بورس تحصیلی خانه های رودز
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی ادینبورگ
  • کمک هزینه تحصیلی از شورای بریتانیا
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه بریتسول

 

معادل سازی مدرک برای تحصیل در انگلستان

برای معادل سازی مدارک جهت تحصیل در انگلستان متقاضی باید:

  • کلیه مدارک تحصیلی سوابق کاری و مقاله‌های علمی خود را به زبان انگلیسی ترجمه کند.
  • مدارک ترجمه شده به زبان انگلیسی را به به دانشگاه ارائه دهد.
  • دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی در انگلستان را دارند باید دوره A-LEVEL و فاندیشن را جهت معادل سازی مدرک خود پشت سر بگذارند، و مدارک مربوطه را به دانشگاه مقصد تحویل دهند.
  • اگر قصد تحصیل در دوره‌های پزشکی و یا دندانپزشکی را داشته باشید باید مدرک لیسانس معتبر داشته باشید، همچنین اگر تحصیلات دوره مدارس را در انگلیس بگذرانید، بعد از اتمام دوره A-LEVEL می توانید جهت تحصیل در رشته های پزشکی درخواست دهید.

 

معرفی دانشگاه های برتر انگلستان

تحصیل در انگلستان در دانشگاه های برتر انگلستان مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. کشور انگلستان دارای یکی از برترین سیستم های آموزشی در دنیا می باشد و سالیانه بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تکمیل دوره های آموزش عالی به این کشور مهاجرت می کنند. جدول ذیل لیستی از برترین دانشگاه های انگلستان می باشد.

نام شهر دانشگاه رتبه در دنیا رتبه در کشور
آکسفورد دانشگاه آکسفورد 1 1
کمبریج دانشگاه کمبریج 2 2
لندن کالج سلطنتی لندن 9 3
لندن دانشگاه UCL 14 4
ایدنبورگ دانشگاه ادینبورگ 26 5
منچستر دانشگاه منچستر 29 6
لندن کینگز کالج لندن 38 7
لندن دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن 57 8
بریستول دانشگاه بریستول 78 9
وارویک دانشگاه وارویک 79 10
گلاسکو دانشگاه گلاسکو 93 11
دورام دانشگاه دورهام 114 12
بیرمنگام دانشگاه بیرمنگام 116 13
ساوتهمپتون دانشگاه ساوتهمپتون 118 14
یورک دانشگاه یورک 119 15
لندن دانشگاه کوئین مری (ملکه الیزابت) لندن 130 16
اکستر دانشگاه اکستر 141 17
لنکستر دانشگاه لنکستر 146 18
ناتینگهام دانشگاه ناتینگهام 149 19

 

بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان، موضوع مهمی است که برای بعضی از افراد ابهام بوده و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن می باشند. با توجه به وجود معتبرترین دانشگاه های جهان در کشور انگلیس، باید رشته های بسیاری را در لیست بهترین رشته تحصیلی در انگلیس قرار دهیم که مهم ترین آن ها از این قرار است:

  • رشته پزشکی
  • رشته دندان پزشکی
  • رشته حقوق (جرم شناسی، مشاور حقوقی، دادگستری، روزنامه نگاری و آموزش)
  • رشته مهندسی کامپیوتر در انگلستان (مهندسی شبکه، فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار و مهندسی سخت افزار)
  • رشته مهندسی با گرایش های مختلف از جمله: مهندسی عمران، برق، مکانیک و مهندسی پزشکی
  • تحصیل مدیریت در انگلستان (مدیریت کسب و کار، مدیریت مالی، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی)

 

مدت زمان تحصیل در انگلستان

مدت زمان تحصیل در انگلستان برای مقاطع مختلف متفاوت می باشد و به طور کلی آموزش اصلی برای افراد از 5 سالگی آغاز و تا قبل از 18 سالگی به پایان می رسد. طول هر دوره به شرح زیر است:

  • دوره کارشناسی: 3 الی 4 سال
  • دوره کارشناسی ارشد: 1 الی 2 سال
  • دوره دکترا: 3 الی 4 سال

 

مدرک زبان لازم برای تحصیل در انگلستان

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در انگلستان چند است؟ نمره قبولی ایلتس برای اپلای موفق موسسات اموزشی چقدر است؟ اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی تصمیم دارید که در دانشگاه های انگلستان تحصیل کنید باید در آزمونی به نام IELTS UKVI که شبیه به آیلتس جنرال است با این تفاوت که توسط مراکز مورد تایید اداره مهاجرتی انگلیس انجام شود. حداقل نمره IELTS UKVI مورد نیاز به عوامل مختلفی مانند دانشگاه مد نظر، سطح مدرک تحصیلی، مقطع و… بستگی دارد. اکثر دانشگاه های انگلستان نمره آیلتس ۶ و شش و نیم را برای دانشجویان می پذیرند.

جهت لیسانس نمره قبولی معمولاً 6 و 6.5 است اما اگر شما قصد پذیرش تحصیلی در دانشگاه های برتر انگلستان مانند آکسفورد را دارید باید حداقل نمره آیلتس ۷ داشته باشید. همچنین برای تحصیل در دوره پیش از فوق لیسانس، مستر و PHD مدارک آیلتس مورد پذیرش از دانشگاه های انگلیس متفاوت می باشد. در جدول زیر نمرات مربوط به دوره های مختلف به تفکیک مقطع تحصیلی بررسی شده است:

 

دوره نمره آیلتس قبولی
لیسانس 6 و 6.5
پیش کارشناسی ارشد 5 و 5.5
فوق لیسانس 6 و 6.5
دکترا 6.5 و 7

 

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان، غیر ممکن است. اما این کشور برای افرادی که هنوز مدرک زبان خود را کسب نکرده اند، شرایطی را به وجود آورده تا به هدف خود برسند. قبل از دادن ویزای تحصیلی به متقاضیان تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان، ویزای توریستی دریافت خواهند کرد و به وسیله آن، اجازه ورود به کشور انگلیس را خواهند یافت و با شرکت در دوره های آموزش زبان، مدرک زبان را به راحتی اخذ خواهند کرد.

پس از پایان یافتن دوره های آموزشی زبان، متقاضیان  باید به کشور خود بازگشته و اقدام به اخذ ویزای مورد نظر خود کنند. دوره های مختلفی در کشور انگلستان برگزار می شود که هر فرد با توجه به شرایط خود میبایست یکی را برگزیده و مهارت خود را به سطح مورد نظر برساند.

 

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه مهاجرت تحصیلی بسیار پرسیده می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، محدودیت سنی برای تحصیل در انگلستان می باشد. همانطور که در قسمت قبل بیان شد بهترین سن برای تحصیل 13 الی 18 سال می باشد. در صورتی که فرد قصد تحصیل در سنین بالاتر را داشته باشد بهتر است برای مقطع کارشناسی در انگلستان قبل از 20 سالگی و در مقطع کارشناسی ارشد قبل از 25 سالگی اقدام کند. در صورتی که گپ تحصیلی بالاتری داشته باشید برای اقدام باید ثابت نمایید که دلیل موجهی برای تحصیل نکردن در آن سال ها داشته اید.

 

گپ تحصیلی انگلیس

گپ تحصیلی انگلیس، یعنی میزان وقفه ای که در بین مقاطع تحصیلی وجود داشته، که این گپ تحصیلی برای مقطع کارشناسی یعنی فاصله دیپلم تا کارشناسی حداکثر دو سال برای مقطع فوق لیسانس حداکثر ۵ سال و برای مقطع دکترا حداکثر ۸ سال مورد قبول دانشگاه ها و سیستم آموزشی انگلستان می باشد.

 

تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم

با داشتن مدرک دیپلم می‌توانید به دو روش برای تحصیل در انگلستان اقدام کنید:

  1.  روش اول تحصیل در کالج‌های انگلیس: برای تحصیل در کالج‌های انگلیس درخواست برای این منظور باید ابتدا کالج مورد نظر خود را پیدا کنید و برایش درخواست پذیرش ارسال نمایید.
  2. تحصیل در دانشگاه با مقطع دیپلم: از آنجایی که شرایط تحصیل دانشگاه ها با هم متفاوت است، برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه با مدرک دیپلم باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید، زیرا مدارکی که برای دانشگاه ‌ها لازم است ارائه دهید با یکدیگر متفاوت می‌باشد. برخی از شرایط مشترک عبارتند از:
  •  شرط سن: تحصیل در دانشگاه‌ها با مدرک دیپلم داشتن حداقل ۱۶ سال است
  • داشتن مدرک a-level: معمولاً در اکثر دانشگاه‌ها برای قبولی در پذیرش باید مدرک a_level یا معادل آن را که دانش آموزان انگلیسی به هنگام تحصیل در مدارس  کسب می‌کنند را نیز داشته باشید.
  • مدرک زبان: حداقل مدرک زبان نیز آیلتس 6 می باشد.

 

تحصیل رایگان انگلیس

تحصیل در دانشگاه‌ های انگلیس رایگان نیست. هزینه های تحصیل در انگلستان به طور کلی بالاست، مگر اینکه موفق به دریافنت بورسیه فول فاند انگلستان شوید و یا اینکه در برخی از دانشگاه‌ های محدود که هزینه تحصیل در آن ها پایین است و شرایط ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی که مشکل مالی دارند در نظر گرفته اند، بتوانید پذیرش بگیرید این دانشگاه‌ ها عبارتند از:

  • کمبریج
  • پلیموت
  • باکینگ همشایر نیو
  • سافولک
  • غرب اسکوتلند
  • دانشگاه سلطنتی کشاورزی
  • ساندرلند
  • راونزبورن
  • کانتری
  • کامبریا

واضح است که برای اینکه بتوانید تحصیل رایگان در انگلستان و این دانشگاه ها داشته باشید باید از سطح علمی و معدل بالایی برخوردار باشید.

 

تحصیل آنلاین انگلیس

دوره ‌های آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در انگلیس تحصیلات خود را از راه دور داشته باشید، هزینه تحصیل آنلاین در انگلستان بسیار کمتر از هزینه تحصیل حضوری می‌باشد. یکی از دانشگاه هایی که دوره های تحصیل رایگان برگزار می کند، دانشگاه لندن است که  برنامه‌های آموزشی آنلاین رایگان و آزاد را نیز ارائه می‌کند و برای تفهیم بهتر، آموزش ها پشتیبانی آنلاین نیز دارند. دوره‌های آنلاین در دانشگاه لندن به دو صورت زیر می‌باشد:

  • دوره ها و ماژول های انفرادی: این دوره‌ها معمولاً به صورت کوتاه مدت هستند برای حرفه‌ ای شدن شما در یک حوزه خاص و جدید می‌ باشد که دوره‌ها به صورت انفرادی برای متقاضیان برگزار می گردد.
  • دوره های انلاین MOOCs: این دوره ها با همکاری و پشتیبانی آکادمیک توسط موسسات معتبر عضو دانشگاه لندن اداره می‌شود و معمولا به صورت کلاس های چند نفره می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک https://www.mooc.org مراجعه کنید.

 

کار دانشجویی در انگلستان

کار ضمن تحصیل در انگلستان برای دانشجویان یک فرصت بسیار ایده آل برای دانشجویان خارجی فراهم می آورد تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را در کشور انگلستان پوشش دهند. علاوه بر تأمین بخشی از هزینه ها، کار دانشجویی یک فرصت مناسب جهت کسب تجربه کاری و همکاری با کارفرماهای انگلیسی را فراهم می آورد که باعث می شود پس از تحصیل در انگلستان بسیار سریع وارد بازار کار این کشور شوند.

با توجه به نرخ بیکاری پایین در انگلستان و فرصت های مناسب شغلی در این کشور عموماً بسته به سن و مقاطع تحصیلی، دانشجویان خارجی اجازه کار پاره وقت همراه با تحصیل را دارند. همانند اکثر کشورهای اروپایی، دانشجویان در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس دکترا اجازه کاره پاره وقت هفته ای 20 ساعت را دارا می باشند. در فصول تعطیل نیز این محدودیت برداشته می شود.

دوره های کار تحصیل انگلستان

یکی از گزینه های پیش رو برای تحصیل در انگلستان، روش کار تحصیل انگلستان می باشد. در این گزینه، طول دوره تحصیلی دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت یک سال افزایش می یابد و دانشجو به ازای یک سال اضافه تحصیل خود، به کار با درآمد در انگلستان می پردازد. در این روش، دانشجویان دوره کارشناسی پس از دو سال تحصیل در دانشگاه و پرداخت هزینه سالیانه، در سال سوم مشغول به کار شده و نه تنها ملزم به پرداخت هزینه سال سوم نیستند، بلکه همانند یک فرد شاغل در انگلستان حقوق دریافت می نمایند که مقدار آن به 17-18 هزار پوند در سال می رسد.

سپس تحصیل خود را در سال چهارم دانشگاه ادامه داده و مدرک تحصیلی دریافت می نمایند. در برخی دانشگاه ها می توان شش ماه از سال سوم تحصیلی و شش ماه از سال چهارم تحصیلی را به کار و شش ماهه های دیگر سال تحصیلی را به تحصیل پرداخت. این روش برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز امکان پذیر است و دانشجویان پس از یک سال تحصیل، در سال دوم به کار می پردازند که جزوی از دوره تحصیل فوق لیسانس آن ها محسوب می شود.

در این مقطع نیز، دانشجو در طول مدت کار خود حقوق سالیانه 17-18 هزار پوند دریافت می کند و نیاز به پرداخت شهریه سال دوم نمی باشد. بدین ترتیب دانشجویان، علاوه بر فارغ التحصیلی و کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه های انگلستان، از تجربه کاری نیز برخوردار می شوند. لازم به ذکر است که این موقعیت شغلی از سوی دانشگاه یا شرکت هایی که در همکاری با دانشگاه می باشند، به دانشجو پیشنهاد می شود.

 

شرایط تحصیل در لندن

مجموعه ای از بهترین شرایط آموزشی در پایتخت انگلیس یعنی شهر لندن قرار گرفته است و تحصیل در لندن را در صدر آرزوهای متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار داده است. 18 دانشگاه موجود در لندن اقدام به ارائه رشته های متعدد تحصیلی در مقاطع مختلف کرده اند. تحصیل در لندن به دلیل وجود دانشگاه های با سطح علمی ایده آل و قوی، بازار کار مناسب و بدون دردسری را ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که برای ورود به دانشگاه و تحصیل در لندن، تلاش و پشتکار بسیار زیادی را باید سرلوحه کار خود قرار داد. دانشجویانی به این دانشگاه راه می یابند که دارای برنامه مدون و هدفمندی برای تحصیل بوده و از پس شرایط و قوانین پذیرش این دانشگاه ها، به خوبی برآیند. مهم ترین دانشگاه برای تحصیل انگلیس لندن از قرار زیر است:

  • دانشگاه کالج لندن
  • امپریال کالج لندن
  • سیتی دانشگاه لندن
  • دانشگاه کوئین مری لندن

 

تحصیل پزشکی در انگلستان

موسسه canadamie طبق مراوداتی که با دانشگاه های پزشکی و دانشگاه چستر انگلستان داشته، برای همراهان خود رایط ویژه ای که در نظر گرفته است، طبق مراودات صورت گرفته امکان تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی در انگلستان وجود دارد و علاقه مندان می توانند تنها با داشتن مدرک لیسانس 4 ساله وارد دوره پزشکی شوند، در واقع با داشتن یک مدرک لیسانس 4 ساله و بدون مدرک زبان می توانید در کشور امارات دوره فاندیشن را پشت سر بگذارید که هزینه این دوره 40 هزار درهم می باشد و برای تحصیل پزشکی نیز نیاز به پرداخت سالانه 40 هزار پوند می باشد که البته امکان اخذ بورسیه نیز فراهم می باشد.

 

ویزای تحصیلی انگلستان

همانگونه که می دانیم، از 1 ژانویه سیستم جدید امتیازی جایگزین ساز و کار ویزای معروف Tier4 می شود. متقاضیان برای دریافت ویزا باید حداقل 70 امتیاز کسب کنند، این امتیاز بصورت عمده از نامه پذیرش، مدرک زبان و تمکن مالی دریافت می شود. دولت انگلیس امیدوار است تا سال 2030 میلادی 600،000 دانشجوی بین المللی را به دانشگاه های خود جذب کند. دانشجویان خارج از انگلیس می توانند شش ماه قبل از شروع دوره خود برای ویزا اقدام کنند. طبق شرایط ویزای سابق، آنها فقط سه ماه برای درخواست و دریافت ویزا فرصت داشتند.

بنابراین به متقاضی کمک می کند ویزای دانشجویی خود را خیلی پیش تراز دوره خود دریافت کنید. هزینه این ویزا 348 پوند است و برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل انگلیس 475 پوند هزینه دارد. به تازگی انگلستان که به دانشجویانی که در این کشور فارغ التحصیل شده باشند اجازه می دهد برای مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشند یا اگر دکترای خود را گذرانده باشند سه سال اقامت پس از تحصیل بگیرند.

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

تحصیل در انگلستان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان می باشد. با توجه به اینکه ویزای تحصیلی انگلستان امتیازی است، ارائه مدارک کامل و درست به سفارت از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. توصیه می شود در خصوص ارائه مدارک درست به سفارت و همچنین مدارک مورد نیاز تحصیل در انگلستان، قبل از هر اقدامی با یک متخصص مهاجرت معتبر مشورت نمایید. در ذیل به برخی از مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی انگلستان اشاره می شود:

  • نشان دادن مدارک معتبر اقامتی
  • دانش زبان انگلیسی (برای متقاضیان بالای 18 سال ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 الزامی است)
  • ارائه گواهی تمکن مالی مناسب جهت زندگی در کشور انگلستان برای مدت زمان تحصیل در انگلستان
  • نامه CAS یا پذیرش تحصیلی معتبر
  • ارائه یک نامه از احوالات شخصی (SOP) برای متقاضیان تحصیل برای مقاطع لیسانس و بالاتر

برای دریافت ویزای تحصیلی باید 3 ماه قبل از شروع برنامه های تحصیلی اقدام نمایید. مدت زمان پاسخ دهی سفارت به این ویزا تقریباً 3 هفته می باشد و عموم هزینه پرداختی به سفارت جهت اخذ ویزای تحصیلی 348 پوند می باشد.

شرایط اخذ ویزای همراه انگلستان

طبق قوانین جدید کشور انگلستان، در سالهای اخیرامکان مهاجرت به انگلیس، از طریق ویزای همراه برای دانشجویان دوره لیسانس و ارشد وجود ندارد و تنها دانش آموزان مقطع مدارس که سن آنها کمتر از 13 سال باشد، والدین آن ها می توانند از طریق ویزای گاردین اقدام کنند. که برای این منظور باید تمکن مالی خود را ارائه دهند. همچنین دانشجویان مقطع دکتر نیز می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به همراه خود داشته باشند.

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فرزند

همانطور که در قسمت قبل عرض کردیم، در صورتی که افراد جهت تحصیل فرزند خود در کشور انگلستان اقدام نمایند می توانند ویزای توریستی بگیرند؛ اما اجازه  کار یا تحصیل را به این واسطه ندارند و بر همین اساس، تحصیل فرزند در انگلیس، آثار اقامتی برای والدین در پی نخواهد داشت. البته یکی از والدین امکان اخذ ویزایی خاص به نام ویزای گاردین شیپ را در صورتی که فرزند زیر 12 سال سن داشته باشد دارد ولی، امکان کار نخواهند داشت.

مدت اعتبار ویزای گاردین شیپ 12 ماه است و قابلیت تمدید تا ماه بعد را خواهد داشت؛ ادامه این امر تا زمانی ممکن است که دانش آموز به سن 12 سالگی برسد.

 

اعزام دانشجو به انگلیس

کشور انگلیس به دلیل سیستم آموزشی قوی و دانشگاه‌ های معتبر همواره مورد استقبال دانشجویان برای تحصیل بوده است. کانادا ام آی ای با همکاری و ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ ها و مراکز علمی، توانایی این را دارد که برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس و دریافت ویزای تحصیلی شما را یاری کند، تا بتوانید از دانشگاه‌های این کشور پذیرش دریافت نمایید. سابقه درخشان کانادا ام آی ای در اعزام دانشجو به انگلیس گواه این است که با اقدام از طریق موسسه ما شانس پذیرش بسیار بالایی را خواهید داشت.

 

کار پس از تحصیل در انگلستان

موقعیت کار پس از تحصیل در انگلیس از نکات بسیار با اهمیت تحصیل در کشور انگلستان می باشد. کشور انگلستان با توجه به رونق و ثبات اقتصادی مناسبی که دارد سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را جهت تحصیل به سوی خود جذب می کند. با توجه به رونق اقتصادی و کیفیت بالای آموزش، راه کار پس از تحصیل در انگلستان برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مفتوح می باشد. در حال حاضر کشور انگلستان سخت گیری های بیشتری نسبت به فرصت کاریابی پس از تحصیل در این کشور اعمال می کند و فرصت اندکی را جهت اقامت پس از تحصیل که در حال حاضر 3 ماه می باشد، صادر می کند.

با توجه به رونق اقتصادی کشور انگلستان و فرصت کار ضمن تحصیل برای دانشجویان بین المللی عموم دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیل بسیار سریع کار پس از تحصیل در انگلستان پیدا کنند.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلیس و وضعیت اقامت پس از تحصیل که در نهایت منجر به دریافت تابعیت و پاسپورت کشور انگلستان می گردد یکی از انگیزه های اصلی بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشور انگلستان می باشد. دریافت پاسپورت کشور انگلستان دارای شرایط و ضوابطی می باشد که باید مسیر قانونی آن طی شود و تحصیل در ابتدای امر راه را برای اقامت و در نهایت دریافت تابعیت یا پاسپورت انگلستان مفتوح می سازد.

تحصیل در این کشور یک فرصت استثنایی برای اقامت کاری در کشور انگلستان و پرداخت بیمه و مالیات می باشد. عموم شهروندان خارجی با اقامت بیش از 5 سال در کشور انگلستان و پرداخت مالیات می توانند موفق به دریافت اقامت انگلستان به شکل دائم و تابعیت شوند. به صورت خلاصه به اهم موارد دریافت تابعیت یا پاسپورت انگلستان در ذیل اشاره می شود:

  • سندی که نشان دهنده اقامت دائم شما در انگلستان باشد.
  • بعد از گذشت 12 ماه از دریافت اقامت دائم می توانید برای تابعیت و پاسپورت انگلستان اقدام نمایید.
  • افراد بالای 18 سال باید در مراسم شهروندی، سوگند وفاداری به کشور انگلستان را یاد کنند. هزینه مراسم شهروندی 80 پوند برای شرکت در یک مراسم گروهی می باشد.
  • انگلستان تابعیت دوگانه را به رسمیت می شناسد.

 

چرا تحصیل در انگلستان

بنا به دلایل زیر انگلستان انتخاب درستی برای تحصیل است:

  • داشتن بهترین دانشگاه ها با رنک زیر 100
  • کوتاه بودن دوره های تحصیلی
  • مدت زمان بالای اقامت بعد از فارغ التحصیلی
  • بورسیه های متنوع
  • دومین مقصد برای مهاجرت تحصیلی در دنیا

تحصیل در انگلیس یا کانادا، کدام بهتر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال که شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان یا کانادا، کدام بهتر است؟ باید تمام جوانب تحصیل و مشکلات زندگی در انگلستان و کانادا  را باهم مقایسه کنید.

  • موقعیت جغرافیایی: برای مقایسه موقعیت جغرافیایی انگلیس و کانادا باید گفت مساحت انگلستان ۱۳۱ هزار کیلومتر مربع با جمعیت حدود ۵۵ میلیون نفر است و کشور کانادا حدود ۳۸ میلیون جمعیت دارد و وسعت آن 9998 میلیون کیلومتر است که در مقایسه با کشور انگلیس از نظر مساحت بسیار بزرگتر است.
  • از نظر آب و هوایی: آب و هوای کانادا در برخی از نقاط شهر آب و هوای معتدل و در برخی از شهرها دارای آب و هوای بسیار سرد و خشک می باشد. اما اب و هوای کشور انگلستان کاملا معتدل می باشد
  • فاصله با ایران: به لحاظ بعد مسافت کشور انگلیس فاصله کمتری نسبت به کانادا با ایران دارد.
  • از لحاظ هزینه های زندگی: همانطور که می دانید کشور انگلیس یکی از گران ترین کشورهای اروپایی می باشد که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ مانند لندن بسیار بالا تر از هزینه های زندگی در کانادا می باشد. ولی در مقایسه می توان گفت که مواد خوراکی در کشور انگلستان نسبت به کانادا ارزان تر است.
  • دوره های تحصیلی انگلیس: معمولاً دوره های تحصیلی انگلیس از کانادا کوتاه تر است. یعنی دوره لیسانس سه ساله فوق لیسانس یک ساله می باشد و بعد از تحصیل یک تا دو سال به شما ویزای جستجوی کار داده می شود تا در این کشور به دنبال شغل مناسب بگردید.
  • شهریه دانشگاه ها: شهریه دانشگاه ها برای دانشجویان این کانادا حدود ۱۲ الی ۱۸ هزار دلار کانادا می باشد که با دریافت بورسیه های تحصیلی، مقدار زیادی از شهریه کاسته می شود. هزینه تحصیل در انگلستان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی بین ۵ تا ۳۰ هزار پوند می باشد و در صورت داشتن رتبه های علمی خوب می توانید از بورسیه های تحصیلی این کشور برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی استفاده کنید.

به طور کلی می توان گفت تحصیل در کانادا نسبت به انگلستان ارزانتر است اما اینکه کدام کشور به دیگری برتری دارد باید با توجه به اولویت های خودتان آن را انتخاب کنید و برای هر فرد نسبت به فرد دیگری متفاوت میباشد.

 

تحصیل در انگلیس یا آمریکا

برای مقایسه تحصیل در آمریکا و انگلیس موارد زیر را با یکدیگر مقایسه می نماییم:

  • سطح علمی: از نظر سطح علمی دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا هر دو سطح علمی بالایی دارند.
  • هزینه تحصیل: از نظر هزینه تحصیل برخی از دانشگاه‌ های انگلیس از دانشگاه‌های آمریکا بالاتر است و تعداد دانشگاه ‌های آمریکا که بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهند از دانشگاه های انگلیس بیشتر است.
  • طول دوره تحصیل: یکی از قابل توجه‌ترین تفاوت‌هایی که بین تحصیل آمریکا و انگلیس است، طول دوره تحصیلی است. انگلیس دوره‌ هایش نسبت به بقیه کشورها کوتاه‌ تر است.

جدول زیر تفاوت بین طول دوره تحصیل در آمریکا و انگلیس را نشان می دهد:

 

دوره تحصیل طول دوره در انگلیس طول دوره در آمریکا
لیسانس 3 سال 4 سال
ارشد 1سال 2 سال
دکترا 3 الی 4 سال 5 الی 7 سال

 

مزایای تحصیل در انگلستان

تضمین پیشرفت و شکوفایی استعداد افراد، از مهم ترین مزایای تحصیل در انگلستان است که همه دانش آموزان و دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلیس را دربرمی گیرد. هرچند که این مزایا برای هر فردی متفاوت بوده و شرایط و نوع زندگی وی مشخص کننده این موضوع است. اما به طور کلی تحصیل در انگلستان، نقطه قوت های زیر را پوشش می دهد:

  • برخورداری از بالاترین سطح آموزشی
  • پیاده سازی به روز ترین متد آموزشی
  • امکان اشتغال آسان
  • زمان تحصیل نرمال
  • مدرک معتبر
  • امکان کار حین تحصیل
  • کیفیت بالای تحصیل
  • آینده شغلی روشن

 

سوالات متداول

آیا می‌توانم در حین تحصیل کردن در انگلیس کار کنم؟

بله، دانشجویان بین‌المللی در انگلستان مجاز به کار پاره‌وقت در طول تحصیل هستند. معمولاً می‌توان تا ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات کار کرد.

 

چگونه می‌توان برای ویزای دانشجویی انگلیس اقدام کرد؟

برای دریافت ویزای دانشجویی باید پذیرش دانشگاه را دریافت کنید، سپس مدارک مالی، مدارک زبانی و سایر مستندات لازم را فراهم کنید و درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری انگلیس ارائه دهید.

 

آیا امکان اقامت پس از تحصیل در انگلیس وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای اقامت پس از تحصیل اقدام کنند که به آن ها اجازه می‌دهد تا به مدت دو سال در انگلستان اقامت داشته و کار کنند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport