جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقامت کره جنوبی(زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان)

اقامت کره جنوبی

کره جنوبی، کشوری واقع در آسیای شرقی است که قسمت جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد. این کشور با کره شمالی، دریای شرقی (دریای ژاپن)، دریای شرقی چین و دریای زرد دارای مرز مشترک است. پاسپورت کره جنوبی از معتبرترین پاسپورت های جهان محسوب شده و در جایگاه سوم در سطح جهانی قرار دارد؛ به طوری که با داشتن آن می توان بدون ویزا به 122 کشور جهان سفر کرد. پایتخت این کشور شهر سئول است. از آن جا که کشور کره جنوبی به ویژه در سال های اخیر روند رو به رشدی را در توسعه صنعت و تکنولوژی پیش گرفته و در زمره ی کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است، علی رغم وجود قوانین مهاجرتی خاص خود، همه ساله مورد توجه متقاضیان بسیاری به عنوان مقصد مهاجرت قرار می گیرد. البته با این وجود می توان گفت جمعیت مهاجرین حاضر در این کشور کم است. در این نوشتار مطالبی را در خصوص اخذ اقامت کره جنوبی از طرق مختلف مهاجرتی بررسی نموده ایم و امیدواریم مطالب جمع آوری شده به سؤالات شما مخاطبین گرامی در خصوص اقامت کره جنوبی پاسخ دهد.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

کار در کره جنوبی

یکی از پرطرفدارین انواع برای مهاجرت و اخذ اقامت، مهاجرت کاری است. کشور کره جنوبی برای افرادی که مایل به دریافت ویزاهای کاری بلند مدت را دارند، انواع مختلفی از این ویزاها را در نظر گرفته است که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها می پردازیم:

  • ویزای E-1: این نوع ویزا مخصوص اساتید دانشگاه است. آن دسته از اساتیدی که توسط سیستم آموزش عالی کره جنوبی تأیید شده باشند، این نوع ویزا را که مدت آن 5 ساله است دریافت می نمایند.
  • ویزای E-3: این نوع ویزا با مدت زمان 5 سال، مختص انجام پژوهش در مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی است.
  • ویزای E-5: این نوع ویزا به افراد دارای مشاغل خاص مانند پزشکی، حقوق، حسابداری و… داده شده و هر سال تمدید می گردد.
  • ویزای E-7: این نوع ویزا ویژه افراد دارای مهارت بالا و متخصص است. مدت این ویزا 3 ساله بوده و به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد پس از فارغ التحصیلی، بدون داشتن محدودیت در رشته کار پیدا کنند.
  • ویزای D-10 یا جست و جوی کار: این نوع ویزا مختص متقاضیانیست که بدون داشتن پیشنهاد کاری، خواهان پیدا کردن کار در کره جنوبی هستند. این افراد می بایست شرایط ویژه ای را داشته باشند که می توان گفت که شرایط بسیار مشکلی است. این شرایط عبارتند از:
    • کارفرمای قبلی متقاضی می بایست در لیست Fortune 500 قرار گرفته باشد.
    • متقاضی می بایست از دانشگاه های Times Higher World University Rankings فارغ التحصیل شده باشد.
    • متقاضی می بایست فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های کره جنوبی در سه سال اخیر بوده باشد.
    • متقاضی می بایست توسط یکی از رؤسای مأموریت دیپلماتیک شناخته و تأیید شود.

اقامت کره جنوبی

در تصویر روبرو نرخ بیکاری کشور کره جنوبی را مشاهده می فرمایید. نرخ پایین بیکاری در این کشور گواه بر شرایط مساعد کار و اقتصاد در کشور کره جنوبی می باشد. اما باید توجه داشت که برای مهاجرت از طریق کار باید مجموع عوامل و نکات مهم در کاریابی و کار در کشور مقصد را مد نظر داشت. canadamie محصول بی نظیری را تهیه و منتشر کرده است که در آن برای اولین بار به طور کامل و دقیق، به نکات کار در خارج از کشور، چگونگی کاریابی، ارائه رزومه و جلسه مصاحبه با کارفرما و… پرداخته شده است. تحصیل در کره جنوبی

متقاضیان اخذ اقامت کره جنوبی می توانند از طریق تحصیل وارد این کشور شده و در نهایت پس از فارغ التحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور مشغول به کار شده و پس از 3 سال کار کردن، برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. کره جنوبی دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهانی است و در بین آن ها، دانشگاه ملی سئول از اعتبار جهانی بسیار بالایی برخوردار است. از این رو تحصیل در کره جنوبی می تواند راه بسیار هوشمندانه ای برای ورود به این کشور باشد. در خصوص هزینه های تحصیل در کره جنوبی باید به این نکته اشاره کرد که هزینه شهریه با توجه به سطح علمی دانشجو می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی هزینه تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی را می توان در حدود 2,000,000 تا 5,900,000 KRW (واحد پولی کره جنوبی) تخمین زد. همچنین هزینه شهریه برای تحصیلات تکمیلی در حدود 2,500,000 تا 7,000,000 KRW می باشد. با توجه به گران بودن نسبی هزینه های تحصیل در کره جنوبی، دولت این کشور بورسیه های متفاوتی را برای دانش آموزان بین المللی قرار داده است که با توجه به سوابق علمی دانشجویان تعیین شده و بسیار رقابتی است. بورسیه تحصیلی کره جنوبی بعضاً تا سقف 50 درصد از هزینه شهریه را پوشش می دهد.

متقاضیانی که قصد اقدام برای تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی را دارند بهتر است که از قبل، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را تهیه نمایند. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک تحصیلی (سوابق تحصیلی خوب)
  • مدرک زبان آیلتس
  • نامه واکسیناسیون
  • دانش زبان کره ای
  • عدم سوء پیشینه

در جدول زیر اسامی دانشگاه های برتر کره جنوبی را مشاهده می فرمایید:

 

رتبه جهانی نام دانشگاه
101-150 دانشگاه ملی سئول
201-300 دانشگاه KAIST
401-500 دانشگاه POSTECH
201-300 دانشگاه کره
151-200 دانشگاه Sungkyunkwan

اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت دائم کره جنوبی، اقدام از طریق انواع روش های سرمایه گذاری است. در ادامه انواع روش های سرمایه گذاری در کره جنوبی را بررسی می نماییم:

1) ویزای سرمایه گذاری از طریق استارت آپ D-8-4 start up visa:

برای دریافت این ویزا متقاضی می بایست مبلغ 300 میلیون وون، معادل 256 هزار دلار سرمایه گذاری نموده و 2 نفر کره ای را استخدام کند.

2) روش دیگر، روش سرمایه گذاری به مبلغ 600 میلیون وون، معادل 500 هزار دلار برای راه اندازی شرکت در کره جنوبی است. در این روش 5 نفر از اتباع کره جنوبی نیز باید استخدام شوند.

اقامت کره جنوبی از طریق تولد

یکی از راه های مهاجرت را می توان با عنوان تولد بررسی نمود. قوانین اخذ تابعیت در کره جنوبی از طریق تولد را می توان در سه حالت مورد بررسی قرار داد.

اگر حداقل یکی از والدین شخص متولد در کره جنوبی، از اتباع این کشور باشند، تابعیت کره جنوبی به وی اعطا می شود. در غیر این حالت شخص پس از گذراندن سن 20 سالگی قادر خواهد بود برای دریافت تابعیت اقدام نماید. در حالتی که شخص متولد شده در این کشور، والدین کره ای نداشته باشد اما قبل از 20 سالگی توسط یک خانواده کره ای به فرزندی پذیرفته شود نیز تابعیت این کشور را دریافت می نماید. به علاوه اگر فرد متولد شده از والدینی متولد شده باشد که فاقد تابعیت باشند و یا او را در خاک کشور کره جنوبی رها کرده باشند، مشمول قوانین اخذ تابعیت این کشور می شود.

اقامت کره جنوبی از طریق ازدواج

از روش های دیگری که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت یک فرد خارجی در کشور کره جنوبی شود، ازدواج با یکی از اتباع این کشور است. برای اقدام ازاین طریق می بایست مدارک لازم هر یک از زوجین ترجمه شده و توسط وزارت دادگستری کره جنوبی تأیید شود. اگر پس از انجام این مراحل و قبل از دریافت اقامت دائم، ازدواج ایشان منجر به طلاق شود؛ فرد خارجی می بایست از طریق دیگری برای دریافت اقامت این کشور اقدام نماید.

شرایط پناهندگی در کره جنوبی

پناهندگی نیز به عنوان یکی از طرق مهاجرت و اخذ اقامت کشور مورد نظر بیان شده است و به طور کلی canadamie هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد. در این قسمت صرفاً جهت ایجاد آگاهی مطالبی را در خصوص شرایط پناهندگی در کره جنوبی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. کشور کره جنوبی از تاریخ 1992 به کنوانسیون وضعیت پناهندگان پیوسته است و قانون پناهندگان نیز در دهه اخیر در این کشور تصویب گشته است. شرایط پناهندگی در کره جنوبی و اخذ اقامت از این طریق، دارای مسیر بسیار پیچیده ای است و پناهجویان سختی های بسیاری از قبیل عدم برخورداری از بیمه سلامت، نداشتن اجازه کار در 6 ماه اول مهاجرت، عدم دریافت هزینه های زندگی در کره جنوبی از سوی دولت این کشور و. . . را متحمل می شوند.

اقامت کره جنوبی برای هنرمندان و اشخاص خاص

کره جنوبی نوعی از ویزا را مختص افرادی قرار داده است که در زمینه های خاصی مانند فعالیت های هنری، فعالیت های ورزشی و… موفق بوده و دارای مهارت هستند. این ویزا به صورت سالیانه قابل تمدید می باشد. لازم به ذکر است که این مقاله توسط کارشناسان و متخصصان مهاجرت در canadamie گردآوری شده و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد. ویزای هنرمندان و یا اشخاص خاص، مختص افرادیست که در زمینه های خاصی مانند فعالیت های هنری چون عکاسی و نقاشی و یا فعالیت های ورزشی مهارت داشته و از طریق مهارت خود کسب درآمد می نمایند. از جمله کشورهای برتر جهان و اروپا که اقدام به اعطای ویزای هنرمندان و اقامت ایشان می کند، کشور اتریش است. با دریافت ویزای هنری اتریش می توانید به اقامت دائم این کشور دست یابید.

اخذ تابعیت کره جنوبی

همانطور که گفته شد پاسپورت کره جنوبی از معتبرترین پاسپورت های جهان محسوب شده، در جایگاه سوم در سطح جهانی قرار داشته و با داشتن آن می توان بدون ویزا به 122 کشور جهان سفر کرد. در این بخش قصد داریم به طور کلی انواع روش های اخذ تابعیت کره جنوبی را مطرح نموده و توضیحات مختصری در رابطه با هر یک ارائه نماییم.

  • تابعیت عمومی: در این حالت شخص خارجی بالای 20 سال با داشتن حداقل 5 سال اقامت در کره جنوبی در صورتی که بتواند حسن رفتار خود و نیز توانایی مالی خود و یا خانواده خود برای تأمین هزینه های زندگی را اثبات نموده و در کنار آن آشنایی لازم با زبان و فرهنگ کره جنوبی را داشته باشد می تواند برای اخذ تابعیت عمومی اقدام نماید.
  • تابعیت ساده: در این حالت، متقاضی علاوه بر داشتن شرایط حالت قبلی و با داشتن حداقل 3 سال اقامت در کره جنوبی، در حالت هایی که یکی از والدین وی کره ای بوده باشد و ترک تابعیت انجام داده باشد، فرد متقاضی و یکی از والدین وی متولد کره باشند، یک فرد کره ای را به فرزندی قبول کرده باشد و یا اینکه با یک تبعه کره ای ازدواج کرده و به مدت زمان 2 سال و به صورت متوالی با او زندگی کرده و اقامت کره جنوبی را داشته باشد، مشمول این نوع تابعیت می شود.
  • تابعیت خاص: این نوع تابعیت هم به طور کلی شرایطی همچون داشتن حسن رفتار، آشنایی لازم با فرهنگ و زبان کره ای و داشتن والدینی با تبعه کره جنوبی (حداقل یکی از والدین) دارد.

هزینه های زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان

یکی از مسائل مهم و قابل بررسی قبل از اقدام برای مهاجرت و اخذ اقامت کره جنوبی، مسأله هزینه های زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان است. در این خصوص جدولی تهیه نموده ایم که در آن به خلاصه ای از قیمت و هزینه های زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان اشاره شده است:

 

هزینه کالا و خدمات در کره جنوبی
2,480 وون 1 لیتر شیر
8,000 وون یک وعده غذا در رستوران
4,300 وون 1 کیلوگرم برنج
3,174وون 12 عدد تخم مرغ
1,250 وون بلیط حمل و نقل عمومی
471,374 وون اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر
709,386 وون اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه داخل مرکز شهر
ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport