جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اقامت دندانپزشکان در اروپا (بازار کار دندانپزشکی در اروپا *2024*)

اقامت دندانپزشکان در اروپا

اقامت دندانپزشکان در اروپا، بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان به اروپا، چگونگی معادلسازی مدرک دندانپزشکی در اروپا و همچنین بازار کار دندانپزشکی در اروپا در این مقاله مورد بحث و تحلیل علمی قرار می گیرد. اخذ اقامت دندانپزشکان در اروپا از چه راه هایی امکان پذیر است؟ بهترین و کوتاه ترین مسیر مهاجرت برای دندانپزشکان در اروپا چیست؟ مدت زمان مورد نیاز برای انجام مراحل معادلسازی به منظور اقامت دندانپزشکان در اروپا چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات و دیگر ابهامات شما در زمینه اخذ اقامت اروپا برای دندانپزشکان پاسخ دهیم و نکات اساسی و ضروری پیرامون این مسئله به صورت ساده و خلاصه خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط کلی اقامت دندانپزشکان در اروپا

اقامت دندانپزشکان در اروپا یکی از موضوعاتی است که خصوصا در سال های اخیر مورد توجه این قشر از جامعه قرار گرفته است. کشورهای اروپایی امروزه به دلیل قانونمندی و پیشرفته بودن و همچنین برخورداری از فرصت های مناسب شغلی، مرکز توجه متقاضیان مهاجرت تحصیل کرده از جمله دندانپزشکان می باشد. هر شخصی که داوطلب کار تحت عنوان دندانپزشک در یکی از کشورهای اروپایی است باید مهارت های زبانی مناسب کشور مقصد را به دست آورد چرا که با مردم آن جامعه در ارتباط خواهد بود. حرفه دندانپزشکی در کشورهای اروپایی دارای دستمزد بالایی است که معمولا با توجه به تعداد سال های تجربه حرفه ای، این میزان دستمزد افزایش می یابد اما فراموش نکنید که در کشورهای اروپایی، دندانپزشکان زیر بار حجم بالای کاری و مسئولیت در قبال خدمات خود می باشند . تعیین بهترین مسیر مهاجرت و اقامت دندانپزشکان در اروپا با توجه به شرایط شخص صورت می پذیرد.

 

اقامت دندانپزشکان در اروپا از طرق مختلف مهاجرتی

با توجه به قوانین متفاوت حاکم بر کشورهای مختلف جهت کار دندانپزشکان در کشوری دیگر، بهتر است که دندانپزشکان محترم ابتدا از طرق مختلفی همچون ثبت شرکت، کار آفرینی، خرید ملک و یا تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و سپس با توجه به زمان بر بودن مراحل معادلسازی، اقدام به کسب مدرک نظام پزشکی کشور مقصد نمایند تا پس از آن بتوانند با تخصص خود در آن کشور فعالیت کنند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل معادلسازی، تسلط کامل به زبان کشور مقصد است چرا که دندانپزشک کاملاً با عامه مردم در ارتباط و تعامل است و منطقاً باید به زبان مردم مسلط باشد. معادلسازی برای اقامت دندانپزشکان در اروپا با توجه به قوانین رسمی کشور موردنظر، مستلزم گذراندن مدت زمان مشخصی برای تامین کلیه شرایط پیش نیاز آن کشور می باشد. در ادامه به بررسی روش های مختلف مهاجرت برای دندانپزشکان در اروپا می پردازیم تا چنانچه قصد مهاجرت از این طرق دارید، بتوانید با نکات مهم پیرامون روش های مختلف مهاجرت برای قشر دندانپزشکان آشنا شوید.

  • اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق کار

طبیعی است که اکثر دندانپزشکان مایلند تا با رشته تحصیلی خود از طریق کاری به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. برای دستیابی به این امر، نیاز است که ابتدا دندانپزشکان از طریق تحصیل به کشور مقصد وارد شوند و به دلیل تفاوت نظام پزشکی حاکم در کشورهای مختلف و زبان مختلف کشورهای اروپایی، زمانی را به تسلط بر زبان و قوانین کشور مقصد اختصاص دهند. در نهایت پس از گذراندن دوره های مورد نیاز معادل­سازی مدرک تحصیلی دندانپزشکی خود و بعضاً سپری کردن برخی دوره های کارآموزی مورد نیاز که معمولاً 1 تا 2 سال به طول می انجامد، قادرند نسبت به درخواست مجوز کاری اقدام نمایند که در نتیجه به اخذ اقامت دندانپزشکان در اروپا منجر می گردد. قابل توجه است که درآمد دندانپزشکان در اروپا بالاست و این رشته شغلی از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است. اکنون این سوال مطرح می شود که بیشترین درامد دندانپزشکان در کدام کشور است؟ در پاسخ به این سوال و به منظور اطلاع از درآمد دندانپزشکان در اروپا می توانید به مقالات مربوطه در خصوص کشورهای مختلف که در وب سایت موسسه موجود می باشد مراجعه کرده و اطلاعات دقیقی در این زمینه به دست آورید.

  • اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی جزو یکی از منطقی ترین راه های مهاجرت برای دندانپزشکان می باشد. بسیاری از افراد نیز برای تحصیل تخصص دندانپزشکی در اروپا، اقدام به مهاجرت می نمایند. برای اخذ اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق تحصیل، کسب نمره قبولی آزمون های دندانپزشکی و همچنین تسلط بر زبان رسمی آن کشور و گذراندن آزمون های ورودی دندانپزشکی به دانشگاه های معتبر اروپایی، از جمله الزامات اصلی به شمار می آیند. در اکثر کشورها، چنانچه دندانپزشکان متقاضی برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های معتبر می باشند باید تسلط کامل به زبان آن کشور داشته باشند. تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی، مستلزم پرداخت شهریه تحصیل است که در این صورت می توانند دانشگاه های معتبر انگلستان را انتخاب کنند که علاوه بر برخورداری از اعتبار جهانی بسیار بالا، در کوتاه ترین زمان ممکن، پروسه تحصیل را طی کنند. تحصیل دندانپزشکان در دانشگاه های مطرح کشورهای جمهوری چک، دانمارک، آلمان و اتریش و شرایط گرفتن تخصص دندانپزشکی در اروپا از جمله موضوعاتی هستند که در بخش بعدی مقاله به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت تا دندانپزشکان محترم بتوانند با آگاهی کامل از مسیر پیش رو نسبت به تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر اروپا اقدام کنند. کشورهای ایتالیا و فرانسه نیز امکان تحصیل ارزان قیمت یا رایگان متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا را فراهم نموده است. البته صرف تحصیل در این کشورها، منجر به اخذ اقامت دندانپزشکان در اروپا نمی شود و نیاز به دریافت پیشنهادی کاری و اقامت کاری پس از تحصیل دارد.

  • دانشگاه های برتر اروپا جهت تحصیل دندانپزشکی

 در باب اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق تحصیل می توان گفت انتخاب دانشگاه معتبر یکی از مهم ترین نکات می باشد. در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های برتر اروپایی خدمت شما معرفی می شود که برخی از آن ها رایگان و برخی دیگر خصوصی و به زبان انگلیسی هستند.

 

ردیف دانشگاه مکان رتبه جهانی
1 دانشگاه کمبریج انگلستان لندن 3
2 دانشگاه کالج لندن انگلستان لندن 9
3 انستیتو کارولینسکا سوئد استکهلم 10
4 کینگز کالج لندن انگلستان لندن 21
5 دانشکده بهداشت و پزشکی مناطق گرمسیری لندن انگلستان لندن 29
6 دانشگاه کپنهاگ دانمارک 38
7 دانشگاه هایدلبرگ آلمان 40
8 دانشگاه منچستر انگلستان منچستر 49
9 دانشگاه آرهوس دانمارک 51
  • اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق سرمایه گذاری

از انواع مختلف سرمایه گذاری در کشورهای مختلف می توان به سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، کارآفرینی و همچنین در برخی از کشورها، سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی، اشاره کرد. اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق سرمایه گذاری از راه حل های مناسب پیشروست. مبادرت به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی از طریق ثبت شرکت برای قشر دندانپزشکان روشی آسان است که در نهایت می تواند به کسب اقامت دائم کشورهای اروپایی منجر گردد. با توجه به اینکه در بعضی از کشورها، قانون حاکم اجازه صدور مجوز اقامت بلافاصله پس از ثبت شرکت را می دهد، لذا دندانپزشکان می توانند بدون مواجهه با محدودیت زمانی برای گذراندن مراحل معادل سازی، اقدام نمایند و به راحتی پس از ثبت شرکت، از امکان اقامت دندانپزشکان در اروپا برخوردار شوند. یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد، مسئله امنیت سرمایه گذاری و از سوی دیگر توجه به تولید ناخالص داخلی در کشور مقصد است. در نمودار زیر رشد اقتصادی بین برخی کشورهای اروپایی در طی سالیان اخیر مقایسه شده است:

اقامت دندانپزشکان در اروپا

از جمله خدمات canadamie، ارائه سرمایه گذاری های متنوع با مبالغ مختلف جهت اقامت دندانپزشکان در اروپا می باشد. به عنوان نمونه­ای از محبوب ترین سرمایه گذاری ها، دو مقاله زیر ارائه شده است. جهت اطلاع بیشتر از گزینه های دیگر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

  • اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کشورهای اروپایی، ازدواج با اتباع کشورهای اروپایی است. چنانچه شخص دندانپزشک با فردی از تبعه کشور مقصد ازدواج کند و بتواند حقیقی بودن رابطه ازدواجشان را اثبات کند، ابتدا اقامت موقت دریافت کرده و پس از گذراندن این مدت، اقامت دائم کشور مقصد را به دست می آورد. این مقاله توسط مشاوران canadamie نگارش شده و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد. اخذ اقامت دندانپزشکان در اروپا از طریق ازدواج، بنا به قانون اخذ تابعیت از طریق تابعیت همسر، در کشورهای مختلف به دست می آید.

  • اقامت دندانپزشکان در اروپا و اخذ تابعیت برای فرزندان

تولد فرزند در کشورهای اروپایی، از منظر عده بسیاری یکی دیگر از راه های مهاجرتی به شمار می آید. در کشورهای مختلف امکان اخذ تابعیت برای فرزند متولد شده از طریق اصل خاک و یا اصل خون، تعیین می شود. چنانچه اصل خاک برای اختصاص تابعیت در کشوری لحاظ شود، بلافاصله پس از تولد فرزند، چه والدین شهروند آن کشور باشند و یا فرزند یک مهاجر همچون دندانپزشک، قانون تابعیت و برخورداری از کلیه حقوق شهروندی برای آن کودک اجرا می شود. در مقابل چنانچه اصل خون برای اختصاص تابعیت در کشوری لحاظ گردد، تولد فرزند در خاک آن کشور به منزله برخورداری از تابعیت آن کشور نیست و باید صرفا پدر و یا مادر کودک تبعه آن کشور باشند تا حقوق شهروندی به آن کودک تعلق گیرد. دندانپزشکان محترم چنانچه متقاضی اخذ اقامت اروپا از طریق تولد فرزندشان می باشند باید به این دو اصل توجه داشته باشند و بر این امر واقف باشند که تولد فرزند حتی در کشورهایی با سیستم خاک، مستقیماً موجب اعطای تابعیت به پدر و مادر کودک نمی شود.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport