جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مصاحبه با یکی از برترین وکلای اتریش، ✔️اقامت بدون اجازه کار

مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

در این مقاله به باز نشر مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای محلی اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار که توسط موسسه MIE انجام شده، پرداخته ایم در این مصاحبه که با یکی از و وکلای تراز اول اتریش به تحقیق در مورد اقامت بدون اجاره کار می پردازد و با بررسی ابعاد این نوع از اقامت به نتایج جدیدی در مقایسه با اقامت تحصیلی خواهیم رسید، این مقاله قصد دارد چگونگی اخذ این نوع از اقامت ها و مراحل و مزایای آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. این اقامت ها از نظرسهولت در اخذ و نتایجی که در رابطه با اخذ اقامت دائم خواهند داشت بررسی می شوند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط عمومی مصاحبه به یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

اقامتی که تحت عنوان اقامت بدون اجازه کار شناخته می‌شود به مجوزی اطلاق می شود که به فرد امکان اقامت در اتریش را می دهد ولی از طرفی فرد مجوزی برای کار در اتریش دریافت نخواهد کرد و یا به عبارتی اجازه کار با او داده نخواهد شد و کار کردن او در این شرایط ممنوع است. در این نوع اقامت باید تمام مخارج فرد و خانواده از منبعی خارج از اتریش تامین شود در غیر این صورت زندگی بسیار سخت خواهد بود. فرد متقاضی چنین اقامتی تحت هیچ شرایطی نمی تواند کار کند نه به عنوان کارمند در شرکتی و نه می تواند بیزینس خود را داشته باشد تنها می تواند سرمایه گذاری منفعل را داشته باشد به نحوی سهام یا محصولی را خریداری کند و منتظر به سود رسیدن آن سهام یا محصول بماند این نوع از اقامت از 6 ماه و در بعضی موارد 1.5 تا 2 سال اخذ آنها طول خواهد کشید.

سرمایه گذاری ملک درمصاحبه به یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای محلی اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار به این موضوع پرداخته شد که فرد خارجی در اتریش امکان سرمایه گذاری در ملک را ندارد چرا که طبق قوانین و محدودیت ها در اتریش افرادی که شهروند اتریش نیستند نمی توانند برای خرید ملک بدون مجوز اقدام کنند هرچند استثناهایی هم وجود دارد ولی در کل برای خرید زمین آپارتمان و ملک باید مجوز داشت. برای ایرانی هایی که در اتریش قصد خرید ملک را دارند طبق روابط قدیمی ایران و اتریش یک سری قوانین خاص اینگونه بیان می کند که یک فرد ایرانی که در اتریش اشتغال داشته باشد می تواند ملک هم خریداری کند. مقامات در صدد کمک به ایرانی های شاغل بر می آیند که ملک خریداری کنند این مسئله ممکن است اندکی مبهم باشد اما طبق قانون ایرانی که در اتریش خود اشتغالی داشته باشد می تواند ملک هم بخرد. به موجب قراردادها و توافقات قدیمی بین اتریش و پادشاهی ایران در سال 1960 ایرانی ها این امکان را کسب کرده اند که بر روی ملک در اتریش سرمایه گذاری کنند اما می دانیم که اجازه کار در این مورد هم صادر نخواهد شد. در مورد الزامات و شرایط اخذ این نوع از مجوز ها لازم به ذکر است که اولا تعداد محدودی از این مجوز ها در سال صادر می شود که امسال حدودا 530 تا 560 مجوز است که هر سال این تعداد تغیر می کند و متقاضی باید جز 530 نفر اول باشد تا بتواند برای اخذ این مجوز اقدام کند البته به شانس هم بستگی دارد. افرادی که از طریق کشور های عربی مانند امارات مثلا ار دبی اقدام کنند و قرارملاقات تنظیم کنند، برای گرفتن وقت ملاقات شانس بیشتری خواهند داشت و زودتر مجوز اقامت را اخذ خواهند کرد در بقیه کشور ها این پروسه مشکل تر خواهد بود. این متقاضیان باید دوم ژانویه به سفارت مراجعه کنند مدت زمانی که طول می کشد که مجوز صادر شود تا 6 ماه است اما مواردی هم وجود داشته که مجوز تا یک سال و نیم و حتی دو سال هم صادر نشده چون مقامات در این مورد بسیار سخت گیرانه عمل می کنند و مدارکی را می خواهند که فراهم کردن آنها سخت باشه و نیاز به زمان داشته باشد.

اقامت تحصیلی در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

روش جایگزینی که فرد این امکان را دارد که در دوره های زبان انگلیسی و آلمانی شرکت کند و در دانشگاه های خصوصی همکار دوره ها و دروسی را در رابطه با تجارت بخوانند. در مقایسه اقامت بدون مجوز کار و اقامت تحصیلی به طبع گرفتن مجوز اقامت تحصیلی راحت تر است و مقامات مسئول باید ظرف 3 ماه تصمیم خود را برای ارائه مجوز تحصیل بگیرند هر چند این زمان دقیق نیست ولی در صورتی که متقاضی مشکل خاصی نداشته باشد مثلا تقاضا برای یک دانشگاه خصوصی باشد کمتر سخت گیری می شود و ظرف مدت 4 تا 5 ماه مجوز او صادر می شود. مجوز تحصیل تنها برای یک سال صادر می شود و اگر قصد تمدید داشته باشید باید حداقل میزان موفقیت را در طول تحصیل کسب کرده باشید. پس اگر فقط برای تحصیل درخواست شود امکان تمدید نیست ولی برای هردو مجوز یعنی کار و تحصیل مجوز داشته باشید در اقامت دانشجویی فرد اجازه 10 ساعت کار در هفته را هم دارد. دانشجو تا 20 ساعت هم می تواند اجازه کار داشته باشد البته تا جایی که به درس خواندن او لطمه نزند چون اگر نتوان حداقل میزان موفقیت را در تحصیل خود کسب نکند نمی تواند اقامت خود را تمدید کند. اگر دانشجو در درس های موفق باشد می تواند به راحتی همزمان کار کند و اقامت خود را تمدید کند.

مقایسه اقامت بدون مجوز کار و اقامت دانشجویی در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

در مقایسه مجوز اقامت و مجوز تحصیل در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار نکات قابل توجهی وجود دارد اول از همه اینکه مجوز اقامت پس از سپری شدن 6 تا 10 سال به شهروندی ختم می شود ولی مجوز تحصیل هیچ گاه به شهروندی ختم نخواهد شد تنها می توان تا زمانی که فرد مشغول تحصیل است آن را تمدید کند و پس از آن هم فرد این امکان را دارد تا یک سال در اتریش بماند و مجوز اقامت موقت تحت عنوان( جستجوی کار) دریافت کنند و به دنبال شغل بگردند. اگر فرد پس از یک سال شغل پیدا کند الزاماتی را که مجاب به رعایت آنها می شود کمتر از زمانی است که از خارج از اتریش بیابند و مجوز جستجوی کار کسب کنند؛ بنابرین دانشجویان به راحتی پس از فراغت از تحصیل می توانند وارد بازار کار شوند. در مورد حق شهروندی در این اقامت یک سری قوانین وجود دارد که اگر فرد پس از 6 سال زندگی در اتریش و شایستگی و اخلاق خوبی را از خود نشان دهد و در آزمون زبان آلمانی به سطح مورد نیاز برسد می توان شهروندی اتریش را کسب کرد. بنابراین در مقایسه این دو نوع از اقامت به این نتیجه خواهیم رسید که اقامت تحصیلی 6 سال زندگی و آزمون آلمانی را می طلبد و این کار را سخت تر از اقامت بدون مجوز کار می کند زیرا تنها با 6 سال زندگی هم می توان اقامت بدون اجازه کار گرفت و تقریبا از لحاظ زمانی در یک حد هستند.

توصیه برای انتخاب نوع اقامت در اتریش در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

توصیه دکتر شوارتز در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای محلی اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار برای جوانان زیر 40 سال که قصد تحصیل و کار و زندگی در اتریش را دارند اینگونه شرح داده می شود؛ از آنجایی که اخذ اقامت تحصیلی راحت تر است و محدودیتی در تعداد افراد متقاضی وجود ندارد و دیگر اینکه در مجوز تحصیلی فرد متقاضی باید ثابت کند که مقدار پول برای تحصیل و زندگی در اتریش را دارا است و می تواند یک آپارتمان را اجاره کند و هر چیزی را که نیاز دارد را تهیه کند در مقایسه همین الزامات برای اخذ مجوز اقامت بدون اجازه کار هم وجود دارد فقط باید فرد متقاضی ثابت کند دو برابر آن مقدار پول برای خرج زندگی دانشجویی مورد نیاز است را دارست بنابراین اگر متقاضی با مشکل مالی رو به رو است توصیه می شود اقامت تحصیلی را انتخاب کند. زیرا بدون اجازه کار قطعا زندگی سخت خواهد بود و فرد علاوه بر اینکه ممکن است نقل و انتقال پول از کشور خود برای دردسر ساز باشد؛ تحمل بیکاری هم چندان آسان نیست. در هر دو نوع از اقامت امکان همراه بودن خانواده وجود دارد با این تفاوت که در اقامت تحصیلی که ثابت شود که هیچ مشکل مالی وجود ندارد به راحتی تمام اعضای خانواده می توانند مجوز بگیرند ولی در مقابل اقامت بدون اجازه کار ممکن است به دلیل محدودیت در اعطای مجوز بعضی از افراد خانواده موفق به اخذ مجوز نشوند زیرا ظرفیت اعطای مجوز در آن سال تمام شده است هر چقدر تعداد افراد در این اقامت بیشتر باشد شبیه بازی لاتاری می شود. فرزند متقاضی اقامت تحصیلی هم می توانند تحصیل رایگان داشته باشد و بعد ها هم به دانشگاه راه پیدا کند و دانشگاه های ایالتی هم ارزان تر هستند. در نتیجه ریسک کمتر هم به اقامت تحصیلی تعلق می گیرد.

اخذ اقامت تحصیلی اتریش و تغییر نوع اقامت در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای محلی اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار

بررسی اخذ اقامت تحصیلی در مصاحبه MIE با یکی از برترین وکلای محلی اتریش در رابطه با اقامت بدون اجازه کار انجام شد و اینگونه شرح داده شد که ورود به دانشگاه هایی مانند وین ارزان تر است ولی برای متقاضیان ایرانی با سختی های همراه است چرا که تسلط به زبان آلمانی الزامی است و علاوه بر این فرد متقاضی باید شایستگی خود را برای تحصیل در یک رشته خاص ثابت کند بدین معنی که ثابت کند که اگر بخواهد در کشور خود ادامه تحصیل دهد هم شایستگی انتخاب آن رشته را دارد پس سطح آکادمیک و دانشگاهی اهمیت می یابد. در مورد دانشگاه های خصوصی اندکی مقررات آسان تر است زیرا الزامی برای سطح بالای زبان وجود ندارد و زبان انگلیسی و آلمانی از واحد های دانشگاهی محسوب می شوند و فرد پس از ورود به دانشگاه به حداقل سطح زبان می تواند سطح خود را بهبود بخشد. دانشجویان در صورتی کا متقاضی شایستگی ورود به دانشگاه را داشته باشد می تواند در اتریش درس بخواند و حتی اقامت خود را با مراجعه به دولت اتریش به جای سفارت، تغییر دهد قطعا این کار در اتریش آسان تر است. اگر فرد به عنوان دانشجو به اتریش وارد شود در هنگام تمدید مجوز می تواند مجوز خود رابه اقامت بدون اجازه کار تغییر دهد در این مورد کافی است خوب درس بخوانند و نمرات کافی را کسب کنند که امکان تمدید اقامت وجود داشته باشد که اگر هم شانس تغییر اقامت وجود نداشت بتوان اقامت تحصیلی را تمدید کرد و مدت زمان بیشتری در اتریش بمانند. در مورد متقاضیان و مراجعان چینی هم اینگونه تغییر اقامتی وجود دارد زیرا به عنوان دانشجو وارد اتریش می شوند و وقتی با سختی درس ها مواجه شوند این امکان فراهم است که اقامت خود را تغییر دهند

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport