جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایای شهروندی آمریکا ✔️ 10 مزیت مهم سیتیزن

مزایای شهروندی آمریکا

بسیاری از افراد به خاطر مزایای شهروندی آمریکا آرزوی دریافت پاسپورت این کشور را دارند. شهروندی آمریکا به عنوان یکی از ارزشمندترین و مطلوب‌ترین اشکال شهروندی در جهان شناخته می‌شود. ستیزنی آمریکا به افراد اجازه می‌دهد تا از حقوق و امتیازات بی‌نظیری برخوردار شوند که شامل حق رأی، آزادی سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا و دسترسی به سیستم‌های آموزشی و بهداشتی پیشرفته می‌شود. علاوه بر این، شهروندان آمریکایی از حمایت قانونی گسترده‌ای برخوردارند که امنیت و آرامش بیشتری را برای آنان فراهم می‌کند.

همچنین، شهروندی آمریکا فرصت‌های اقتصادی فراوانی از جمله دسترسی به بازار کار بزرگ و متنوع، امکان بهره‌مندی از برنامه‌های دولتی و کمک‌های مالی و فرصت سرمایه‌گذاری در یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را به همراه دارد. همچنین، با داشتن پاسپورت آمریکایی، افراد می‌توانند از حقوق و امتیازات گسترده‌ای در سطح بین‌المللی بهره‌مند شوند که این امر به آن ها امکان می‌دهد به عنوان یک شهروند جهانی در عرصه‌های مختلفی فعالیت کنند.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

مهم ترین مزایای تابعیت آمریکا

مزایای شهروندی آمریکا در مقابل معایب آن متعدد می باشد. لذا در این قسمت ما به مهمترین مزایای سیتیزن آمریکا اشاره داشته‌ ایم تا شرایط زندگی در آمریکا را راحت تر بررسی نمائید.

 

داشتن حق رای

تمامی شهروندان ایالات متحده این حق را دارند که منتخب خود را انتخاب نمایند در واقع آن ها اجازه شرکت در انتخابات ایالتی، فدرال و همچنین انتخابات محلی را دارند. در نظر داشته باشید که تمام شهروندان بالای ۱۸ سال سن اجازه شرکت در انتخابات را داشته که این یکی از مهمترین مزایای شهروندی آمریکا است.

 

احتمال دریافت گرین کارت برای اعضای خانواده درجه یک

شخصی که موفق به دریافت شهروندی آمریکا می‌ شود این اجازه را دارد که برای همسر و فرزندان خود گرین کارت این کشور را دریافت کند. بعلاوه شهروند می‌ تواند از خانواده خود که شامل همسر، فرزند، پدر و مادر، همچنین خواهر و برادر می‌ شود حمایت مالی نماید.

از آن جا که احتمال دریافت گرین کارت برای اعضای خانواده نزدیکان وجود دارد توصیه ما این است که در صورت داشتن شرایط مهاجرت به آمریکا و همچنین اخذ شهروندی این کشور اقدامات اولیه را انجام دهید.

 

امکان دریافت تابعیت امریکایی برای فرزند و همسر

فرزندی که از پدر و مادر شهروند آمریکایی به دنیا می‌ آید پاسپورت این کشور را می‌ گیرد. در واقع فرزند نیز از مزایای تابعیت آمریکا و یا همان مزایای شهروندی آمریکا بهره‌مند می‌ گردد.

بعلاوه اگر شخصی که شهروندی آمریکا را می‌ گیرد مجرد باشد، بعد از ازدواج می‌تواند پاسپورت این کشور را برای همسر خود اخذ نماید. بدین ترتیب همسر نیز از مزایای تابعیت آمریکا برخوردار می‌ شود. لازم است بدانید که نوزاد متولد شده در خاک کشور دیگر از پدر و مادر شهروند آمریکایی نیز پاسپورت آمریکا را دریافت می کند. بنابر به موارد ذکر شده امکان دریافت تابعیت آمریکایی برای فرزند و همسر وجود دارد.

 

استخدام فدرال و ایالتی برای شهروندان آمریکا

امکان استخدام فدرال و ایالتی برای شهروندان آمریکا فراهم است. شهروندان می‌ توانند در ادارات دولتی استخدام شوند و از مزایای فدرال برخوردار گردند. در واقع آن ها می‌توانند در بسیاری از مشاغل فعالیت نمایند و از مزایای کاری بسیاری بهره‌مند گردند.

 

دریافت بورسیه و کمک مالی

بسیاری از افراد آرزوی تحصیل در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا را دارند. چرا که سیستم آموزشی این کشور در کل دنیا بی‌نظیر است ولی به دلیل بالا بودن هزینه‌ها از تحصیل صرف نظر می‌کنند. از مهمترین مزایای شهروندی آمریکا این است که شهروندان می‌ توانند بورسیه و کمک مالی دریافت کنند. در واقع آمریکا از آن ها حمایت مالی می‌کند. در خصوص دریافت بورسیه و کمک مالی این را بدانید که شهروند می‌تواند این کمک هزینه را برای فرزند خود نیز دریافت کند.

 

داشتن پاسپورت آمریکایی

رتبه پاسپورت ایالات متحده در کل جهان در رده ۸ است. این نشان می‌دهد که پاسپورت آمریکایی یکی از شناخته شده‌ترین پاسپورت‌ها در کل دنیا است. اشخاصی که موفق به دریافت پاسپورت آمریکایی می‌ شوند، اجازه دارند بدون اینکه ویزا دریافت کنند به 172 کشور برتر رفت و آمد کنند. بی شک این یکی از برترین مزایای تابعیت آمریکا است.

 

حق داشتن تابعیت مضاعف

خوشبختانه آمریکا تابعیت مضاعف را می‌ پذیرد این بدان معناست که افراد می‌توانند تابعیت قبلی خود را حفظ کرده و در کنار آن تابعیت آمریکا را نیز دریافت کنند. اینگونه هم می‌توانند از مزایای تابعیت قبلی خود و هم از مزایای تابعیت آمریکایی بهره‌مند شوند.

 

حق سفر به خارج از آمریکا بدون محدودیت زمانی

کسانی که گرین کارت آمریکا را دارند و مقیم دائمی این کشور محسوب می‌ شوند نمی‌ توانند بیش از ۶ ماه در خارج از آمریکا بمانند در واقع آن ها حداکثر به مدت ۶ ماه اجازه خروج از آمریکا را دارند ولی حق سفر به خارج از آمریکا بدون محدودیت زمانی به شهروندان این کشور داده شده است. شهروندان این اجازه را دارند که بدون محدودیت زمانی در هر کشوری که تمایل دارند، بمانند. این یکی از بهترین مزایای سیتیزنی آمریکا است.

 

ورود مجدد آسان تر برای شهروندان آمریکا

شهروندانی که سفر بین‌المللی را تجربه می‌کنند این امکان را دارند که بدون نیاز به حضور در صف‌ های طولانی مدت گمرک مجدد وارد کشور شوند ولی کسانی که اقامت موقت آمریکا را دارند از این مزیت برخوردار نمی‌ شوند. آن ها به راحتی نمی‌ توانند ورود مجدد داشته باشند.

 

حق الحاق خانواده به شهروند آمریکا

یکی از بهترین مزایای تابعیت آمریکا حق الحاق خانواده به شهروند آمریکا است. بدین معنا که شهروند این اجازه را دارد که برای خواهر، برادر، پدر، مادر و فرزند ازدواج کرده خود دعوتنامه ارسال کند و از آن ها بخواهد که برای مدتی وارد خاک کشور آمریکا شوند. علاوه بر این همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال اجازه الحاق خانواده را دارند. در واقع آن ها در اولویت الحاق خانواده قرار دارند.

 

عدم اخراج از آمریکا

ایالات متحده آمریکا شخصی که سیتیزنی آمریکا را گرفته است و شهروند این کشور است را اخراج نمی کند. بنابراین شهروند می تواند با خیال آسوده در آمریکا زندگی و کار کند. البته وی موظف است همانند دیگر شهروندان به قوانین این کشور احترام بگذارد.

 

Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

 

قوانین شهروندی آمریکا

قوانین شهروندی آمریکا شامل موارد زیر است. این قوانین به متقاضیان کمک می‌کند تا به درستی فرآیند اخذ شهروندی آمریکا را طی کنند و از مزایای شهروندی آمریکا بهره مند گردند.

  • ابتدا باید اقامت دائم (گرین کارت) داشته باشید.
  • حداقل پنج سال در آمریکا زندگی کرده باشید (اگر همسر یک شهروند آمریکایی باشید 3 سال اقامت کافی است)
  • در آزمون شهروندی شامل امتحان زبان انگلیسی و آزمون معلومات مدنی شرکت کنید.
  • پس از قبولی در آزمون، باید سوگند وفاداری به آمریکا را ادا کنید.
  • دارای سابقه کیفری مهمی نبوده و باید حسن اخلاق داشته باشید.
  • باید مالیات‌های خود را به موقع پرداخت کرده باشید.
  • باید به اصول قانون اساسی آمریکا متعهد باشید.

 

روش های اخذ شهروندی ایالات متحده آمریکا

تابعیت آمریکا از همان ابتدا به متقاضی داده نمی‌ شود. وی باید به واسطه یکی از روش‌ های قانونی وارد این کشور شود و بعد از رعایت قوانین در نظر گرفته شده برای دریافت شهروندی ایالات متحده آمریکا اقدام کند‌. ما در این بخش از مقاله مزایای تابعیت آمریکا روش‌ های اخذ شهروندی آمریکا را ذکر کردیم. شما بعد از مطالعه این قسمت می‌ توانید برای مهاجرت خود به آمریکا و نهایتاً اخذ شهروندی این کشور تصمیم قطعی بگیرید.

 

اخذ شهروندی آمریکا از طریق کار:

کسانی که پیشنهاد شغلی از کارفرمای آمریکایی دریافت می‌ کنند، می توانند از طریق ویزای کاری وارد ایالات متحده آمریکا شوند و بعد از چند سال زندگی برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

 

دریافت تابعیت آمریکا از طریق تحصیل:

محصلینی که موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آمریکا می شوند می‌توانند بعد از تحصیل در این کشور و بعد از ورود به بازار کاری برای دریافت سیتیزن و تابعیت آمریکا اقدام کنند. آن ها باید حتماً بعد از دریافت مدرک دانشگاهی چند سالی در بازار کار این کشور فعالیت کنند. بنابراین تابعیت آمریکا تنها از طریق تحصیل امکان‌پذیر نیست.

 

دریافت تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری:

در حال حاضر این امکان فراهم شده که متقاضیان با سرمایه‌ گذاری در برخی از بخش های ایالات متحده آمریکا اقامت این کشور و نهایتاً تابعیت آمریکا را دریافت کنند. لازم است بدانید که با سرمایه گذاری در بعضی از بخش‌ ها در همان ابتدا گرین کارت دریافت می‌ کنید. در حالت کلی کسانی که ۵ سال در خاک آمریکا زندگی می‌ کنند، می‌ توانند شهروندی این کشور را برای خود، همسر و فرزندانشان دریافت کنند.

 

تابعیت و شهروندی آمریکا از طریق تولد:

آمریکا به فرزندی که در خاک این کشور به دنیا می‌ آید پاسپورت اعطا می‌ کند بنابراین حتی کسانی که تابعیت آمریکا را ندارند، می‌ توانند فرزندی در خاک این کشور به دنیا آورده و تابعیت این کشور را برای او بگیرند.

 

دریافت تابعیت آمریکا از طریق ازدواج:

اگر شهروند آمریکایی با تبعه خارجی ازدواج کند و ازدواجشان قانونی و معتبر باشد، تبعه خارجی شهروندی آمریکا را دریافت می‌ کند. البته تبعه خارجی در همان ابتدا شهروندی کشور را نمی‌ گیرد وی ابتدا اجازه حضور در آمریکا با ویزای موقت ۶ ماهه که ویزای نامزدی نامیده می‌ شود، را دارد. بعد از آن باید ۳ سال با شهروند آمریکایی در خاک این کشور زندگی کند و سپس برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام نماید.

حال که با روش‌ های اخذ شهروندی ایالات متحده آمریکا آشنا شدید، پیشنهاد می‌ کنیم با توجه به شرایط خود اقدام به مهاجرت کنید و در این خصوص حتماً از موسسه canadamie مشاور رایگان دریافت کنید.

 

آزمون شهروندی آمریکا

قبل از بهره مندی از مزایای شهروندی آمریکا باید این را در نظر داشته باشید که این کشور آزمونی برگزار می‌ کند.  از شرط‌ های مهم دریافت تابعیت این کشور، قبولی در آزمون است.

بخشی از امتحان مصاحبه تابعیت می‌ باشد. دولت آمریکا این امتحان را برگزار می‌ کند تا مطمئن شود که متقاضی شناخت و فهم کافی از دولت این کشور دارد. در واقع متقاضی با قبولی نشان می‌ دهد که به زبان انگلیسی مسلط بوده و کاملاً با فرهنگ آمریکایی آشناست. شهروندی آمریکا سه بخش اصلی دارد.

  • بخش اول مربوط به سوالاتی است که در مورد فرم  N_400 می‌ باشد.
  • بخش دوم یک امتحان به زبان انگلیسی است که دانش زبان انگلیسی فرد در خواندن، نوشتن و همچنین صحبت کردن  مورد بررسی قرار می‌ گیرد.
  • بخش سوم یک امتحان مدنی می‌ باشد که نشان می‌ دهد درک متقاضی از دولت و تاریخ آمریکا چه میزان است.

 

سوالات متداول

مهم ترین مزیت شهروندی آمریکا چیست؟

حق رای در انتخابات و تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی کشور.

 

آیا با مزایای شهروندی آمریکا شهروندان می‌توانند به راحتی به کشورهای دیگر سفر کنند؟

بله، دارندگان پاسپورت آمریکایی می‌توانند به بسیاری از کشورها بدون ویزا سفر کنند یا ویزای ورود را در فرودگاه دریافت کنند.

 

آیا شهروندان آمریکایی می‌توانند از خدمات دولتی استفاده کنند؟

بله، شهروندان می‌توانند از خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاهی دولتی بهره‌مند شوند.

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport