جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت پزشکان به دانمارک ✔️ راحت ترین کشور برای استخدام پزشک

مهاجرت پزشکان به دانمارک

مهاجرت پزشکان به دانمارک، راحت ترین کشور برای استخدام پزشک، مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به دانمارک برای پزشکان، شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک و اخذ اقامت و تابعیت دانمارک از طریق مدرک پزشکی از جمله اصلی ترین موضوعاتی هستند که در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرند. آیا دانمارک، کشور مناسبی برای مهاجرت پزشکان به شمار می رود؟ مدت زمان اخذ ویزا برای پزشکان متقاضی مهاجرت به دانمارک چه مقدار است؟ مراحل اخذ اقامت و تابعیت دانمارک برای دارندگان مدرک پزشکی چیست؟ آیا هزینه های رایج زندگی در کشور دانمارک به گونه ای هست که متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک از پس آن برآیند؟ پاسخ به این سوالات و درخواست های روزافزون متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک، ما را بر آن داشت تا به نگارش مقاله پیش رو بپردازیم.

ارتباط با ما
فهرست مطالب

شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک

کشور دانمارک، یکی از کشورهای حوزه شنگن می باشد که به علت سطح بالای رفاه و رضایت مردم در این کشور، عنوان شادترین مردم را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای جمعیت حدود 5.5 میلیون نفر می باشد که زبان رسمی آن ها، دانمارکی (Danish) است.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

دانمارک از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که اشتغال به کار پزشکان در این کشور همانند بسیاری از کشورهای دیگر نیازمند این مورد است که متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک، در ابتدا مدرک پزشکی خود را معادل سازی نماید. از آنجایی که رشته هایی نظیر پزشکی و زیر شاخه های آن از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشند، اشتغال به کار در این زمینه نیازمند گذراندن مراحل خاصی است که در این مقاله تحت عنوان مهاجرت پزشکان به دانمارک، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اطلاعات کاملی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. اشتغال در رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای متقاضیان فارغ التحصیل از کشورهای دیگر، نیازمند معادل سازی مدرک می باشد. بر اساس لیست ارائه شده از سوی وزارت کار کشور دانمارک، این کشور به نیروهای متخصص در زمینه پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارد.

مهاجرت پزشکان به دانمارک و لزوم یادگیری زبان

در زمینه مهاجرت پزشکان به دانمارک، یادگیری حداقل‌های زبان ضروری می باشد. کشور دانمارک برای جذب پزشکان به این کشور، تمهیدات خاصی از جمله ضرورت یادگیری زبان رسمی این کشور را تعیین کرده است. متقاضیان مهاجرت به دانمارک باید توجه داشته باشند که افرادی که اقامت کشور دانمارک را دریافت می‌کنند، می‌توانند در کلاس های زبان دانمارکی برگزار شده در این کشور شرکت نمایند. بعد از دریافت آموزش های مرتبط با زبان دانمارکی، شخص می بایست در آزمون علوم پزشکی که سالیانه 2 یا 3 بار برگزار می شود، شرکت کند. سن افراد شرکت کننده در این کلاس ها باید بالای 18 سال بوده و دارای آدرس دقیق و ثبت شده در کشور دانمارک باشد. شهرداری محل اقامت متقاضی مهاجرت به دانمارک، پس از ثبت آدرس محل سکونت فرد متقاضی تا یک ماه بعد، فرصت معرفی کلاس زبان را دارد. در غیر این صورت خود فرد متقاضی باید جویای این مورد از شهرداری منطقه شود. این کلاس ها به صورت مداوم برای مهاجران و افراد تازه ورود به این کشور در طی سال برگزار می‌گردند. همچنین دوره های آموزشی دیگری برگزار می شود که به آموزش تخصصی زبان برای پزشکان و متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک می پردازد.

شرایط اخذ ویزای همراه دانمارک

برخی از متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک تمایل دارند که خانوده خود شامل همسر قانونی و فرزندان زیر 18 سال را نیز در طی مدت اقامت خود به همراه داشته باشند. لذا آشنایی شما با قوانین مربوط به ویزای همراه پزشکان کشور دانمارک ضرورت می یابد. امکان مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل به همراه خانواده دانشجو وجود دارد. همسر شرعی و قانونی فرد دانشجو و فرزندان زیر 18 سال وی، زیر مجموعه شخص سرپرست و یا همان دانشجو با ویزای تحصیلی قرار می گیرند. همسر شخص دانشجو مجوز کار کردن در مدت زمان اقامت در کشور دانمارک را به تبع ویزای دانشجویی همسر خود خواهد داشت. در صورتی که فرد اقامت کشور دانمارک را از طریق کار پزشکی در کشور دانمارک کسب کند، به فرزندان زیر 18 سال، همسر و شریک ثبت شده قانونی وی نیز اقامت این کشور اهدا می شود. همینطور همراه فرد، اجازه کار تمام وقت در دانمارک و یا راه اندازی کسب و کار را از این روش خواهد داشت و نیاز به اخذ مجوز کار جداگانه ای ندارد. به شما پیشنهاد می کنیم تا چنانچه متقاضی استفاده از شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک می باشید، پیش از تصمیم گیری قطعی، ویدیوی راهنمای گام به گام اخذ اقامت که بر مبنای اطلاعات موثق و به روز تهیه شده را خریداری نمایید تا مطالب بسیار مهم عنوان شده در این ویدئو، راه گشای شما عزیزان در تصمیم گیری درست باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به دانمارک

افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای شرایط ویژه ای باشند تا بتوانند تحت عنوان پزشک و یا دندانپزشک، اقامت این کشور را اتخاذ نمایند. در اینجا برخی از شرایط و مدارک مورد نیاز را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ابتدا باید مدارک تحصیلات پزشکی متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک توسط سازمان بهداشت و بیماران دانمارک بررسی و مورد تأیید قرار گیرد و سپس برای ارائه درخواست کپی این تأییدیه، همراه با مدارک دیگر ارائه شود. افراد متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید دارای پشتوانه مالی مناسب باشند تا بتوانند در طی مدت اقامت در این کشور، هزینه زندگی خود و خانواده را پرداخت نمایند. در ادامه لیست میزان مبلغ مورد نیاز برای افراد مختلف ارائه شده است:

  • فرد زیر 25 سال بدون همراه ماهیانه 700 یورو معادل 5500 کرون
  • فرد بالای 25 سال بدون همراه ماهیانه 900 یورو معادل 6700 کرون
  • فرد بالای 25 سال دارای همسر ماهیانه 1800 یورو، ور در صورتی که فرد دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند مبلغ 200 یورو اضافه می‌شود.

مدرک دیگری که ارائه آن الزامی و نشان دهنده پشتوانه مالی متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک است، پرینت بانکی می باشد که تاریخ آن نباید متجاوز از سه ماه گذشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، ارائه کپی از تمامی صفحات پاسپورت الزامی می باشد. باید توجه داشت که فرم کار در دانمارک برای مهاجرت پزشکان در دانمارک باید با دقت کامل تکمیل گردد. در صورتی که اشتباهی در پر کردن فرم روی دهد و یا اینکه به صورت ناقص پر شود، ریسک رد شدن درخواست بالا می‌رود. در نتیجه متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید در این زمینه از وکلا و مشاوران متخصص اطلاعات کافی را دریافت نماید. امکان ثبت کردن فرم کار در دانمارک به دو صورت آنلاین و حضوری وجود دارد. در صورت ثبت آنلاین، فرد متقاضی باید تا زمان دریافت جواب صبر نموده و نیازی به انجام کار دیگری نیست. اما اگر که متقاضی تمایل به ارائه فرم به صورت حضوری داشته باشد، باید تمامی مدارک هویتی نظیر پاسپورت را به سفارت دانمارک تحویل دهد. متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک باید اطلاعات مربوط به ویژگی‌های بیومتریک نظیر تصویر فرد و اثر انگشت خود را ثبت نمایند. تمامی این اطلاعات درون یک میکروچیپ جاسازی شده در کارت اقامت ذخیره می‌گردد و در صورتی که فردی تمایل به انجام چنین کاری نداشته باشد، درخواست وی به کلی رد شده و بررسی نمی‌گردد.

نکات مهم در زمینه مهاجرت پزشکان به دانمارک

در این قسمت از مقاله برخی از سوالات مهم پیرامون مهاجرت پزشکان به دانمارک را که برای شما عزیزان پیش آمده را ذکر و پاسخ های آنها را نیز برای شما بیان می داریم:

  1. معادل سازی مدارک به چه صورتی انجام می شوند؟

برای معادل سازی مدرک خود باید آزمون های مربوطه را پشت سر بگذارید.

  1. معادل سازی مدارک به چه میزان زمان نیاز دارد؟

معادل سازی مدارک شما برای استفاده از شرایط مهاجرت پزشکان به دانمارک، یک سال تا یک سال و نیم زمان می برد که امکان کار کردن در این فاصله زمانی برای شخص متقاضی وجود دارد.

  1. برای مهاجرت پزشکان به دانمارک برای اثبات تمکن مالی، گزارش صورت حساب گردش مالی برای چه مدت مورد نیاز است؟

گزارش صورت حساب سه ماهه اخیر شخص متقاضی مورد نیاز است.

  1. آیا امکان به همراه بردن اعضای درجه یک خانواده به طریق مهاجرت پزشکان به دانمارک وجود دارد؟

بله این امکان فراهم است.

مراحل معادلسازی مدرک پزشکی در دانمارک

یکی از مهمترین مسائل در زمینه مهاجرت پزشکان به دانمارک، موضوع معادل سازی می باشد. از آنجایی که رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای متقاضیان مهاجرت پرستاران به دانمارک با مرگ و زندگی افراد مرتبط می‌باشند، لذا کشوری مانند دانمارک که اقدام به جذب اینگونه نیروها می‌نماید در برابر مهارت شخص پذیرش شده و سلامت بیمار وی مسئول است؛ در نتیجه هر کشوری پروسه مختص خود را برای جذب پزشکان در نظر گرفته است. این پروسه ها معمولاً شامل آزمون های تئوری و عملی می‌گردند، بدین صورت که در ابتدا تأیید مدارک تحصیلی و کاری متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک و تسلط آن ها به زبان این کشور از موارد ضروری اجازه اقامت و اشتغال برای آنهاست. باید توجه نماییم که فرایند معادل سازی مدارک پزشکان اروپایی و غیر اروپایی نظیر پزشکان ایرانی، در کشور دانمارک متفاوت از یکدیگر می‌باشند. در زیر به بررسی مراحل کلی معادل سازی مدارک متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک می پردازیم:

  1. مرحله اول: دریافت تأییدیه مدارک و ارسال آنها همراه با درخواست به کشور دانمارک
  2. مرحله دوم: گذراندن دوره زبان دانمارکی (Danish) پس از ورود به دانمارک
  3. مرحله سوم: گذراندن آزمون پزشکی
  4. مرحله چهارم: شرکت در دوره های مرتبط با قوانین و مقررات بهداشت و درمان در کشور دانمارک
  5. مرحله پنجم: گذراندن یک دوره کارورزی زیر نظر یک پزشک دانمارکی. مدت زمان این دوره با توجه به میزان تخصص متقاضی متفاوت بوده و بین 6 الی یک سال می باشد.
  6. مرحله آخر: گرفتن مجوز طبابت

در مرحله اول، مدارک متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک به سازمان نظام پزشکی این کشور فرستاده می‌شود و دریافت تأییدیه خود چندین ماه به طول می‌انجامد. شخص پس از دریافت تأییدیه و ورود به کشور دانمارک، به صورت رایگان به یادگیری زبان دانمارکی می‌پردازد و باید آزمون زبان را با موفقیت پشت سربگذارد. مرحله بعدی شرکت در آزمون پز‌شکی در دو بخش تئوری و عملی به زبان دانمارکی است که تنها دو بار در طول سال برگزار می‌گردد. مرحله بعد، گذراندن دوره در رابطه با قوانین پزشکی دانمارک است که یک دوره سه روزه است و 4 الی 5 بار در سال برگزار می‌گردد. در مرحله بعد، متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید نزد یک پزشک دانمارکی به کارورزی مشغول شود و پس از طی تمامی این مراحل می‌تواند اجازه کار مستقل تحت عنوان پزشک یا دندانپزشک را دریافت کند.

میزان حقوق و درآمد پزشکان در دانمارک

در این قسمت از مقاله، میزان حق و حقوقی که به متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک داده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. تنها گذراندن دوره زبان و قبولی در آزمون های پزشکی، امکان دریافت مجوز کار را برای فرد فراهم نمی نماید. متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک باید به بیمارستان‌ های درخواست کار دهند که دوره های آموزشی همراه با دریافت حقوق را برای آن ها فراهم می‌نماید. امکان اشتغال به هرکاری با اخذ مجوز کار و یا بستن قرارداد با حقوق تعیین شده بر اساس قوانین کار کشور دانمارک برای افراد وجود دارد. در صورت دریافت مجوز، تا زمانی که فرد دارای مجوز اقامت معتبر است، این مجوز کاری نیز دارای اعتبار می باشد تا شخص بتواند از پس هزینه های زندگی برآید. در میان کشورهای اروپای شمالی از جمله دانمارک، مشاغلی مانند پزشکی بالاترین میزان درآمد را دارند. طبق بررسی‌های انجام شده، کشور دانمارک در بین کشورهای اروپایی در مقام دوم پرداخت دستمزد به پزشکان می باشد. بر اساس آخرین آمار، درآمد پزشکان در این کشور حدود 63 هزار دلار معادل 45 هزار یورو است که با توجه به نوع تخصص افزایش می یابد. جدول زیر نشانگر درآمد برخی از مشاغل پزشکی در کشور دانمارک می باشد:

 

عنوان شغلی میانگین درآمدی (کرون)
پزشک ۱۱۲,۱۷۸ DKK
پزشک – بیهوشی ۱۵۶,۴۳۸ DKK
پزشک – کاردیولوژی ۱۶۰,۷۹۳ DKK
پزشک CCU ۹۶,۴۵۶ DKK
پزشک – درماتولوژی ۱۳۰,۷۱۳ DKK
پزشک – بخش فوریت ۹۳,۹۴۲ DKK
پزشک – اندوکرینولوژی ۱۲۷,۲۶۱ DKK
پزشک خانواده ۸۴,۸۸۸ DKK

هزینه های زندگی در دانمارک

اگر بخواهیم هزینه زندگی در کشور دانمارک را برای متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک مورد بررسی قرار دهیم، طبق بررسی‌های انجام شده به صورت کاهشی از بیشترین هزینه بدین صورت است: خرید و بازار 4.29 درصد هزینه ها، اجاره آپارتمان به صورت ماهیانه 1.25 درصد هزینه ها، هزینه غذا 1.18 درصد هزینه ها، حمل و نقل 4.13 درصد هزینه ها، هزینه آب، برق تلفن و اینترنت 5.6 درصد هزینه ها، تفریحات 4.5 درصد هزینه ها و پوشاک 1.3 درصد کل هزینه ها. متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک باید هزینه های موجود در زیر را به ازای هر ماه زندگی مورد توجه قرار دهد:

  • افراد مجرد زیر 25 سال: 5523 کرون
  • افراد مجرد بالای 25 سال: 6660 کرون
  • افراد متأهل هر دو بالای 35 سال سن دارند: 13320 کرون

در جداول زیر به صورت مجزا به هزینه های رایج زندگی در کشور دانمارک و هزینه های مسکن مورد نیاز زندگی در این کشور پرداخته ایم:

 

هزینه های مربوط به خورد و خوراک
قرص نان ۲٫۸۱ €
یک شانه تخم مرغ ۲٫۶۱ €
1 کیلوگرم مرغ ۸٫۹۲ €
آب (۰٫۳۳ لیتر بطری) ۲٫۰۷ €
1 کیلوگرم پنیر تازه ۹٫۴۷ €
آب (۱٫۵ لیتری بطری) ۲٫۱۱ €
غذا، رستوران معمولی ۱۸٫۷۸ €
1 کیلوگرم گوشت قرمز 12٫6 €
1 کیلوگرم برنج ۱٫80 €

 

همچنین هزینه های مسکن که شامل هزینه خرید و اجاره ملک می شود نیز در این بخش قابل بررسی می باشد:

 

هزینه های مربوط به تامین مسکن
اجاره 1 ماه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 748٫26 €
اجاره 1 ماه آپارتمان 1 خوابه درخارج از مرکز شهر 651٫51 €
قیمت هر متر مربع به خرید آپارتمان در مرکز شهر ۴،۲۷۱٫۹۴ €
قیمت هر متر مربع به خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۳،۲۳۲٫۲۷ €

 

مزایای مهاجرت پزشکان به دانمارک

همانگونه که می‌دانید با توجه به پیشرفته بودن کشور دانمارک، این کشور دارای جدیدترین و کامل ترین نظام پزشکی در جهان می باشد. شرایط کاری پزشکان در این کشور بسیار مطلوب بوده و متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک از این موضوع مطلع می‌باشند. نگارش این مقاله توسط متخصصان canadamie انجام شده و تکثیر بدون اجازه آن به هر نحو، مخالف موازین اخلاقی و حقوقی است. دولت کشور دانمارک از پزشکان بسیار حمایت کرده و از آنجایی که هزینه درمان برای اتباع این کشور و حتی اکثر اتباع کشورهای دیگر تقریباً برابر با صفر است، افراد بلافاصله در صورت روبرو شدن با مشکلی در زمینه سلامتی به پزشکان مراجعه می‌نمایند. متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک باید بدانند که افرادی که در این رشته مشغول به کارند در کشور دانمارک از مزایا و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار می‌باشند، زیرا این کشور شدیداً به اینگونه افراد نیاز دارد. در کل می‌توان بیان نمود که شرایط پزشکان در این کشور بسیار عالیست.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت دانمارک

اقامتی که به متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک اعطا می‌گردد، در واقع مجوزی برای اقامت جهت گذراندن دوره معادل سازی، زبان و اشتغال به کار تحت عنوان پزشک در این کشور است. اگر فرد متقاضی به هر طریقی دارای اقامت کشور دانمارک است، دیگر نیازی به دریافت ویزا به منظور گذراندن دوره های ذکر شده ندارد. مجوز اقامتی که به متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک داده می‌شود، این امکان را برای فرد فراهم می‌نماید که در طول شش ماه، 90 روز را در کشورهای عضو اتحادیه شنگن بدون ویزا اقامت نماید؛ اما این فرد اجازه کار در این کشورها را نخواهد داشت. متقاضی نمی تواند آدرس اعلامی خود را عوض نموده و یا بیشتر از 6 ماه در کشوری دیگر غیر از دانمارک حضور داشته باشد. در غیر این صورت اقامت وی به کلی باطل می‌شود. در صورتی که فرد نیازمند حضور بیش از 6 ماه در کشوری دیگر است باید مقصد مورد نظر و دلایل لازم را اعلام نماید و از ابطال اقامت خود جلوگیری کند. مدت ویزای متقاضیان مهاجرت پزشکان به دانمارک 2 سال است که قابل تمدید می باشد. البته باید در نظر داشتن که ضرورت اقدام برای دو سال بعد، نشان دادن مدرک قبولی در آزمون زبان دانمارکی است. در صورتی که اعتبار پاسپورت متقاضی مهاجرت پزشکان به دانمارک کمتر از دو سال باشد، زمان اقامت وی نیز کاهش پیدا می‌کند و این مجوز تا 90 روز قبل از اینکه اعتبار پاسپورت به پایان برسد دارای اعتبار است.

 

ارتباط با ما
مشاوره رایگان

جهت تماس از داخل ایران با موسسه از طریق شماره زیر با پشتیبانی و مشاورین رسمی MIEcanadaتماس حاصل فرمایید

تماس تصویری

شما می توانید جهت تماس تصویری با مشاوران ما از این دکمه استفاده کنید. مجوز های لازم برای میکروفون و دوربین را در صورت نیاز به مرورگر دستگاه خود بدهید ساعات پاسخگویی به تماس تصویری: ۱۱ لغایت ۱۶

نویسنده :
m.amareh
منى اماره فارغ التحصیل رشته مترجمى زبان انگليسى مى باشد. با توجه به علاقمندى در زمينه قوانين مهاجرتى و همچنين نويسندگى ، ايشان در حال حاضر در موسسه Canadamie در حوزه نوشتن مقالات و توليد محتوا سايت مشغول به كار هستند.
افزودن دیدگاه
Custom Image

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main logo
canada passport