جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارزیابی مدارک تحصیلی ECA کانادا

ارزیابی مدرک تحصیلی در کانادا که مختصرا ECA نیز نامیده می شود، گزارشی است که مدرک، دیپلم یا گواهی خارجی را با مدرک کانادایی مقایسه و ارزیابی می کند. 

داشتن گواهی ارزیابی مدارک تحصیلی در هنگان تصمیم برای مهاجرت به کانادا و به ویژه در هنگام اقدام از طریق اکسپرس اینتری کانادا ضروری است. 

این ارزیابی برای مقاطع تحصیلی دیپلم، کارشناسی، ارشد و دکترا انجام می شود.  هزینه ارزیابی بسته به نوع سازمان از 200 تا 250 دلار متغیر است. اعتبار ارزشیابی مدرک تحصیلی در کانادا حدود 5 سال اعتبار دارد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی canadamie تماص حاصل فرمایید. 

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا
شرایط ارزیابی مدارک تحصیلی
هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا
مدارک تحصیلی قابل ارزیابی در کانادا
ویدیوی ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
فهرست مطالب

ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) چیست؟

ارزیابی مدارک تحصیلی (Educational Credential Assessment) یا به اختصار ECA، یک فرآیند ارزیابی رسمی است که برای تأیید اینکه مدرک تحصیلی یا مدارک کاری شما (که در خارج از کانادا کسب کرده‌اید) از نظر ارزش و معادل بودن با مدارک کانادایی بررسی و تأیید می‌شوند. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا در سیستم مهاجرتی کانادا امتیاز کسب کنید و همچنین به کارفرمایان و نهادهای آموزشی کانادایی نشان دهید که تحصیلات شما معتبر است و معادل مدارک تحصیلی کانادایی محسوب می‌شود.

افراد واجد شرایط ارزیابی تحصیلی

اگر مهاجرت به کانادا را دارید و در برنامه‌های مهاجرتی فدرال مانند برنامه اسکیل ورکر کانادا (Federal Skilled Worker Program) یا برنامه مهاجرت از طریق تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) شرکت کنید، به ارزیابی مدارک تحصیلی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، ممکن است نیاز به ECA داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که مدارک تحصیلی آن‌ها در این کشور معتبر است.

مدارک تحصیلی قابل ارزیابی در کانادا

ECA برای مدارک تحصیلی پس از دبیرستان انجام می‌شود. این شامل مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود. توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی دبیرستان (دیپلم) به طور معمول مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه بخشی از یک برنامه جامع‌تر باشد. هر نوع مدرک تحصیلی که در خارج از کانادا کسب کرده‌اید، باید توسط یک سازمان معتبر ECA ارزیابی شود.

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا

 

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی بسته به سازمانی که انتخاب می‌کنید و نوع خدمتی که نیاز دارید، متغیر است. به عنوان مثال، هزینه خدمات معمولی از 220 تا 240 دلار کانادا است. علاوه بر این، ممکن است هزینه‌های اضافی برای ارسال مدارک، ترجمه رسمی و یا خدمات سریعتر نیز وجود داشته باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که هزینه ارسال مدارک به سازمان مربوطه نیز بر عهده شماست.

 

موسسه ارزیابی مدارکمدت زمان تقریبی ارزیابیقیمت 
خدمات آموزش جهانی یا همان (WES)حدود 1 ماه 220 دلار
ارزیابی آموزش تطبیقی (CES)سه ماه و نیم210 دلار
مؤسسه بین‌المللی ارزیابی مدارک تحصیلی (ICES)3 ماه230 دلار
مؤسسه بین‌المللی ارزیابی صلاحیت‌ها (IQAS)حدود 4 ماه200 دلار
مؤسسه بین‌المللی ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا (ICAS)سه ماه و نیم200 دلار
سازمان نظام پزشکی کانادا (MCC)یک ماه و نیم290 دلار
هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC)سه ماه و نیم600 دلار

مدت اعتبار گزارش ECA

اکثر ارزیابی های مدارک تحصیلی در کانادا  و گزارشات ارسالی از ECA حدود 5 سال اعتبار دارند.

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا

نشانه‌های معتبر نبودن مدارک تحصیلی

 

گاهی اوقات ممکن است مدرک تحصیلی شما توسط یک سازمان یا نهاد نامعتبر صادر شده باشد. نشانه‌هایی که ممکن است به عدم اعتبار مدرک شما اشاره کنند عبارتند از:

صدور مدرک توسط موسسات غیرمعتبر: اگر مدرک شما از یک موسسه ناشناخته یا غیر معتبر صادر شده باشد، ممکن است این مدرک از سوی سازمان‌های ارزیابی به رسمیت شناخته نشود.

مدارک جعلی یا تقلبی: اگر مدرکی دارید که به صورت غیرقانونی یا جعلی کسب شده است، این مدرک توسط سازمان‌های ارزیابی مردود خواهد شد.

عدم تطابق با استانداردهای کانادایی: اگر مدرک شما از نظر محتوایی و سطح آموزشی با مدارک کانادایی تطابق نداشته باشد، ممکن است به عنوان مدرک معتبر شناخته نشود.

چه افرادی به ارزیابی مدارک تحصیلی می پردازند؟

ارزیابی مدارک تحصیلی شما توسط سازمان‌هایی که توسط دولت کانادا تعیین شده‌اند، انجام می‌شود. این سازمان‌ها تخصص لازم برای بررسی و تأیید مدارک تحصیلی از سراسر جهان را دارند. هر کدام از این سازمان‌ها دارای روش‌ها و هزینه‌های مختص به خود هستند، بنابراین مهم است که قبل از ارسال مدارک، اطلاعات کافی درباره آن‌ها به دست آورید.

سازمان‌های تعیین شده برای ارزیابی مدارک تحصیلی

چندین سازمان معتبر از سوی دولت کانادا برای ارزیابی مدارک تحصیلی تعیین شده‌اند. این سازمان‌ها عبارتند از:

World Education Services (WES)

International Credential Assessment Service of Canada (ICAS)

Comparative Education Service (CES)

International Qualifications Assessment Service (IQAS)

International Credential Evaluation Service (ICES)

هر یک از این سازمان‌ها دارای فرآیندها و استانداردهای خاصی برای ارزیابی مدارک تحصیلی هستند، بنابراین ممکن است لازم باشد که پیش از انتخاب سازمان مناسب، تحقیق کنید که کدامیک برای شرایط شما بهتر است.

سرویس ارزیابی جهانی WES چیست؟

WES یا همان World Education Services یکی از معروف‌ترین و معتبرترین سازمان‌های ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا و آمریکا است. این سازمان بیش از 45 سال سابقه دارد و به میلیون‌ها نفر کمک کرده تا مدارک تحصیلی خود را برای اهداف مهاجرتی و تحصیلی در کانادا و آمریکا ارزیابی کنند. WES مدارک تحصیلی شما را با استانداردهای آموزشی کانادا مقایسه می‌کند و به شما گزارشی ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد مدرک شما معادل کدام مدرک کانادایی است.

سوالات متداول ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا

این هزینه بسته به نوع موسسه از 200 دلار به بالا است

این ارزیابی ها در حدود 5 سال اعتبار دارند. 

main logo
canada passport