جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زندگی در دانمارک

زندگى در دانمارک ترکيبى از زندگى شهرى مدرن، تعادل قوى بين كار و زندگى و سطح آموزشى قوى است. در كنار اين مزايا معايبى مثل زمستان هاى سرد و طولانى و افزايش هزينه زندگى و مسكن و نرخ ماليات بالا مى باشد.


هزينه زندگى در دانمارک براى خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه برابر با 29,302.0 كرون در ماه است. در حالى كه براى يک نفر برابر با 8,170.7 كرون است.

بهترين شهرهاى دانمارک براى زندگى عبارتند از؛ کپنهاگ، آرهوس، آلبورگ و اودنسه است.

جهت اطلاع از نحوه مهاجرت به کشور دانمارک و تشخيص صحيح مسير درست براى شما، با مشاورين Canadamie تماس برقرار كنيد و از مشاوره اولیه رایگان بهره مند شويد.

هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟
بهترین شهرهای کشور دانمارک برای زندگی
مزایا و معایب زندگی در دانمارک
ویدیوی بهترین کشورها برای مهاجرت
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
فهرست مطالب

زندگی در دانمارک چگونه است؟

کشور دانمارک در حوزه اسکاندیناوی و در همسایگی کشور آلمان واقع شده است. مساحت این کشور حدود 42,933 کیلومتر مربع و جمعیت آن 5.9 میلیون نفر تخمین زده شده است. همچنین دانمارک عضو معاهده شینگن و اتحادیه اروپا است و تبعه این کشور می توانند به 190 کشور نظیر آمریکا، برزیل، انگلیس، امارات و… نیز بدون ویزا سفر کنند. واحد پول دانمارک کرون است. زندگی در دانمارک معمولا به عنوان تجربه ای لذت بخش و مثبت یاد می شود.

افراد علاقمند به مهاجرت به دانمارک هستند، مستلزم است بدانند که این کشور در رتبه بندی شادترین کشورها مقام دوم را کسب کرده است. همچنین این کشور از لحاظ اجتماعی به گرم بودن کانون خانواده و ارتباط سالم و سازنده با دوستان بسیار پایبند است. هزینه های زندگی در دانمارک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی تقریبا بالاتر است، اما حداقل حقوق و دستمزد براساس قوانین اداره کار طوری تعیین شده است، که بتواند هزینه های یک زندگی معمولی را پوشش دهد. 

شرایط زندگی در دانمارک چیست؟

دانمارک مقصد بسیار پرطرفداری برای مهاجران است. افرادی که قصد زندگی در دانمارک را دارند باید ابتدا اقامت این کشور را بدست آورند، اما به طور کلی شرایط زندگی در دانمارک دارای چند ویژگی انحصاری است:

شرایط زندگی در دانمارک
  • رفاه اجتماعی بسیار بالا
  • نرخ جرم و جنایت پایین و امنیت بالا 
  • سطح آموزشی قوی 
  • هزینه های درمانی و بهداشتی رایگان یا مقرون به صرفه 
  • حمایت از بیکاران و سالمندان 
  • ساعات کاری منعطف و نسبتا کوتاه 
  • زندگی اجتماعی پویا و فعال 
  • مناظر طبیعی چشم نواز

هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟

اگرچه هزینه های زندگی در دانمارک در مقایسه با بقیه کشورها نسبتا بالاتر است؛ ولی این هزینه ها می تواند با توجه به سبک زندگی و موقعیت مکانی متغیر می باشد. هزينه ماهانه زندگى در دانمارک طبق سايت Numbeo براى يک فرد مجرد 8,170.7 کرون يا 1,095.5 يورو است. اين هزينه براى خانواده 4 نفره برابر با 29,302.0 كرون يا 3,92807 يورو در ماه است. اين مبلغ شامل اجاره خانه نمى باشد. در زير هزينه  اجاره خانه در دانمارک، مواد غذايى و ساير خدمات را به صورت حدودی بررسی می کنیم:

مواردهزينه ها
اجاره آپارتمان یک تا سه خوابه در مرکز شهرحدود 8,000 تا 15,000 کرون دانمارک در ماه
اجاره آپارتمان یک تا سه خوابه در خارج از مرکز شهر

 حدود 6,000 تا 10,000 کرون دانمارک در ماه

خرید مواد غذایی برای یک تا دو نفر

حدود 2,500 تا 5,000 کرون دانمارک در ماه

هزینه وسایل نقلیه عمومی

حدود 600 کرون دانمارک در ماه

قيمت ماشين در دانمارک

بسته به نوع خودرو

خودروی کامپکت حدود 100,000 کرون يا 17,400 دلار

BMW جديد و بستگى به مدل بين 400,000 کرون يا 69,500 دلار و 2.5 ميليون كرون يا 434,360 دلار است.

هزینه گرمایش و سرمایش و انرژی برای یک آپارتمان

 حدود 1,000 تا 2,000 کرون دانمارک در ماه

 

شرایط ‌تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک به این سبب که دانشگاه های دانمارک محدودیت سنی برای پذیرش ندارند و اکثر برنامه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند؛ مقصدی پر تقاضا برای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های این کشور با تمرکز بر دانش کاربردی، جزو برترین دانشگاه های جهانی هستند.

شهریه دانشگاه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا سالانه از 10-12 هزار يورو شروع مى شود. مدت زمان مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال و دکتری نیز 3 تا 4 سال است. شايان ذكر است كه كار ضمن تحصيل در دانمارک براى دانشجويان بين المللى فراهم است و آن ها مى توانند به مدت 20 ساعت در هفته كار كنند. همچنین متقاضيان در صورت دريافت بورسيه تحصيلى دانمارک مى توانند از هزينه هاى زندگى و تحصیل خود بكاهند.

شرایط کار در دانمارک

برای کار در دانمارک رده سنی بالای 18 سال، یافتن کارفرمای دانمارکی معتبر، دریافت پیشنهاد شغلی و مجوز کار الزامی است. متقاضیان کار در دانمارک باید به زبان دانمارکی نیز در کنار زبان انگلیسی آشنايى داشته باشند تا بتوانند با همكاران و مردم ارتباط برقرار كنند.

حداقل حقوق و دستمزد در دانمارک 11,000 کرون و میانگین درآمد حدود 40,000 کرون است و ساعات کاری دانمارک به طور معمول 37 ساعت در هفته می باشد؛ همچنین کارگران در طول سال اجازه 5 هفته مرخصی با حقوق دارند. 5 سال کار دانمارک، عدم ارتکاب به جرم، تمدید اقامت، پرداخت بیمه و مالیات منجر به اقامت دائم می شود. مشاغل مورد نیاز این کشور عمدتا در زمینه سلامت، مهندسی، علوم اجتماعی و غیره است.

وضعیت اقتصادی دانمارک

دانمارک به دلیل ثبات و قدرت اقتصادی، به یکی از شناخته شده ترین کشورها با استاندارد های زندگی بالا تبدیل شده است. افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) در سال های اخیر نشان دهنده رفاه اقتصادی، نرخ بیکاری زیر 5 درصد نشان دهنده بازار کار قوی و تورم کنترل شده نشانگر قدرت خرید استوار شهروندان این کشور هستند.

نرخ تورم در دانمارک : 2.2%
توليد ناخالص داخلى دانمارک: 504.27 ميليارد

نرخ بيکارى دانمارک: 2.6%

از ديگر موضوعات مهم، مسئله ماليات در دانمارک است. افراد دركل و ايرانيان مقيم در دانمارک مى بايست 52.07٪ (55.90٪ از جمله مالیات AM، که همچنین مالیات بر درآمد برای اهداف DTT) پرداخت کنند. 

بهترین شهرهای کشور دانمارک برای زندگی

دانمارک در تمام شهرهای خود کیفیت زندگی بالایی ارائه می دهد اما برخی از آنها به دلایل مختلفی مشهور هستند و در قیاس با سایرین امتیازات بیشتری کسب کرده اند. بهترين شهر دانمارک براى زندگى  با توجه به شرایط شما و هدف های شما مشخص می گردد ولیکن به طور کلی شهرهایی که نام می بریم جزو بهترین شهرهای کشور دانمارک برای زندگی است:

کپنهاگ

این شهر پایتخت دانمارک است. دارای سیستم حمل و نقل قوی و در لیست امن ترین شهر های جهان قرار می گیرد.

آرهوس

این شهر دومین شهر بزرگ دانمارک و مقرون به صرفه تر از کپنهاگ است. محل بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده ها است. لازم به ذكر است كه آرهوس ضمن ليست بهترين شهر دانمارک براى ايرانيان است.

آلبورگ

شهرت این شهر بخاطر برخورد گرم مردم، مهاجر پذیری، زیر ساخت های قوی در زمینه نوآوری و توسعه دانش برای دانشجویان است. 

اودنسه

این شهر زادگاه هانس کریستین اندرسون است. شهری مشهور به ورزش دوچرخه سواری که بیش از 120 پل مخصوص دوچرخه دارد.

تجربه زندگی در دانمارک مثبت است یا منفی؟

‌تجربه زندگی در دانمارک با توجه به کیفیت بالای زندگی، رفاه اقتصادی و اجتماعی، درصد پایین جنایت و جامعه ای دوستانه در آن برای بسیاری از افراد مثبت بوده است؛ اما این تجربه می تواند برای افرادی به سبب هزینه های نسبتا بالای زندگی، هوای سرد و تاریک و مردمی که تا حدی بسته هستند؛ چالش برانگیز و به مرور زمان خسته کننده باشد. واقعيت زندگى در دانمارک و مثبت یا منفی بودن تجربه زندگی در این کشور بسته به شما و شرایطتان متغیر است، پس قبل از اقدام برای زندگی در این کشور تمام گزینه ها را با دقت  بررسی کرده و بهترین گزنه را برای خود انتخاب کنید.

آب و هواى کشور دانمارک

آب و هواى دانمارک در زمستان سرد با باران مكرر و گاهى برف است به ويژه در مناطق شمالى کشور است. آب وهواى دانمارک در طول سال متغير است و تابستان ها معمولا معتدل و گرم هستند.

مزایا و معایب زندگی در دانمارک

دانمارک با ارائه کیفیت بالای زندگی ممکن است چالش هایی هم به همراه داشته باشد. برخی از مزایا و معایب را بررسی می کنیم:

مزاياى زندگى در دانمارک

توجه به محیط زیست

برابری جنسیتی

عدم وجود اختلاف طبقاتی

خدمات پزشکی و بهداشتی عالی

معايب زندگى در دانمارک

زمستان های سرد و طولانی

 گرانی نسبت به سایر کشور های اروپایی

 سختی زبان دانمارکی

نرخ مالیات بالا

سوالات متداول زندگی در دانمارک

بله؛ دانمارک از سال 2001 عضو معاهده شینگن است.

با وجود مسلط بودن مردم دانمارک به زبان انگلیسی، برای ادغام در جامعه یادگیری زبان دانمارکی از ضروریات است.

براى يک فرد مجرد 8,170.7 کرون يا 1,095.5 يورو است. اين هزينه براى خانواده 4 نفره برابر با 29,302.0 كرون يا 3,92807 يورو در ماه است. اين مبلغ شامل اجاره خانه نمى باشد.

 زندگی در کشور دانمارک نسبت به کشورهای اروپایی گران تر است ولی حداقل درآمد در این کشور طوری تنظیم شده است که تمام افراد از مایحتاج یک زندگی مناسب برخوردار باشند.

main logo
canada passport