جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوره کوآپ (Co-op) کانادا

دوره کوآپ (Co-op) كانادا دوره هاى آموزشى تركيب از تحصيل و كار عملى است.

كالج ها و دانشگاه هاى مختلفى در كانادا برگزار کننده اين دوره ها هستند از جمله، دانشگاه واترلو، تورنتو، بريتيش كلمبيا و كالج هاى سنتينال، جورج براون و ديگر کالج ها مى باشد.

متقاضيان با تحصيل در اين دوره ها درآمد و حقوق دريافت مى كنند كه متوسط ميانگين آن 25 دلار در ساعت است.

بهترين رشته‌ هاى تحصيلى در دوره هاى كوآپ کانادا شامل برنامه هاى مهندسى، علوم بهداشتى، فناورى اطلاعات ، مديريت و غيره مى باشد.

هزينه تحصيل در اين دوره ها بسيار متغير است اما ميانگين آن 20 هزار دلار كانادا در سال است.

بعد اتمام تحصیل افراد مى توانند وارد بازار كار شوند و در صورت دريافت جاب آفر مى توانند در نهايت براى اقامت دائم و پاسپورت کانادا درخواست دهند.

در صورت تمايل به كسب اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل در كانادا در رشته هاى مختلف با مشاورين موسسه Canadamie تماس حاصل كنيد و مشاوره اوليه رايگان دريافت كنيد.

دوره کوآپ در کانادا
نحوه اپلای برای دوره‌های کوآپ کانادا
هزينه دوره کوآپ کانادا
درآمد دوره هاى Co-op كانادا
ویدیو های مربوط به تحصیل در کانادا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
فهرست مطالب

دوره های کوآپ در کانادا چیست؟

در کانادا برنامه‌های آموزشی وجود دارند که به آنها کواپ Co-op گفته می‌شود. این برنامه‌ها به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در کنار تحصیل در کانادا، تجربه کار در رشته خود را به صورت واقعی کسب کنند. دوره‌های کوآپ شامل دوره‌های تئوری در دانشگاه و دوره‌های کاری در شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط هستند. مهمترین هدف این دوره‌ها ایجاد ارتباط بین دانشجویان و بازار کار مرتبط با رشته تحصیلی، بالا بردن مهارت‌های ارتباطی و عملی و سرعت بخشیدن به ورود به بازار کار پس از اتمام تحصیلات است.

تفاوت دوره های کوآپ و کارآموزی در کانادا

هر دو دوره کوآپ و کارآموزی به دانشجویان امکان کسب تجربه کاری لازم را می‌دهند، اما تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد. دوره‌های کواپ معمولاً بخشی از برنامه تحصیلی هستند و دانشجویان به طور منظم بین تحصیل و کار در چرخش هستند. این دوره‌ها معمولاً به صورت مدون و با نظارت دانشگاه انجام می‌شوند. از سوی دیگر، کارآموزی‌ها می‌توانند کوتاه‌مدت‌تر و اغلب خارج از برنامه تحصیلی رسمی باشند و بیشتر بر تجربیات عملی متمرکز هستند.

مزایای شرکت در دوره کارآموزی و کوآپ در کانادا

مهم ترين مزاياى دوره كارآموزى و كوآپ در کانادا عبارتند از:

  • به دست آوردن تجربه عملی
  • دانشجویان در دوره‌های کارآموزی و کوآپ می‌توانند به طور تجربی مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود را به خوبی بدست بیاورند.
  • شبکه سازی حرفه‌ای
  • ارتباط با افراد حرفه‌ای در زمینه تحصیل و کارفرمایان می‌تواند باعث ایجاد شبکه‌سازی و بهبود کاریابی در این زمینه شود و در تضمین آینده شغلی فرد بسیار کمک‌کننده و موثر خواهد بود.
  • افزایش قابلیت اشتغال
  • تجربه کاری می‌تواند رزومه دانشجویان را تقویت کرده و شانس اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی را افزایش دهد.
  • درآمد دوره‌های کوآپ در بسیاری از موارد باعث تأمین هزينه هاى زندگى در کانادا و هزينه تحصيل در کانادا می‌شود. البته تمامی این موارد بسته به رشته تحصیلی، شرکت، محل تحصیل و … متفاوت است، اما به صورت کلی حقوق دریافتی در دوره‌های کوآپ در بسیاری از موارد تأمین‌کننده نیازهای زندگی و تحصیلی فرد خواهد بود.

معايب دوره كار آموزى و كوآپ در کانادا

در حالی که مهاجرت به کانادا از طريق تحصيل در برنامه های کوآپ در کانادا مزایای قابل توجهی مانند کسب تجربه کاری و کسب درآمد را دارد، چندین معایب نیز وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید:

محدودیت در دسترس بودن برنامه
عدم همخوانی با اهداف شغلى
هزينه هاى مالى اضافى
شانس اخذ ويزاى Co-op براى ايرانيان كم است.

مراحل اپلای برای دوره‌های کوآپ کانادا

برای اپلای و دريافت پذيرش تحصيلى كانادا در دوره هاى کوآپ معمولاً مراحل زیر لازم است:

تحقیق و انتخاب دانشگاه یا کالج

ابتدا دانشگاه یا کالجی که دوره‌های کوآپ را ارائه می‌دهند انتخاب کنید.

ارائه مدرک تحصیلی

مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را به دانشگاه یا کالج ارسال کنید.

نگارش رزومه و انگیزه نامه

رزومه کاری و نامه‌ای که انگیزه شما را از شرکت در دوره‌های کوآپ توضیح می‌دهد آماده کنید.

درخواست آنلاین

درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق پورتال دانشگاه ارسال کنید.

مصاحبه

برخی از دانشگاه‌ها مصاحبه‌ای را برگزار می‌کنند که توانایی‌های شما را در تمام موارد مورد ارزیابی قرار دهند.

دانشجويان بين المللى امکان شرکت در دوره هاى کوآپ کانادا را دارند؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند برای دوره های کوآپ Co-op کانادا درخواست‌ دهند، اما واجد شرایط بودن بسته به کشور، موسسه و برنامه خاص متفاوت باشد.
به طور کلی، دانشجویان مجاز به شرکت در اين دوره هاى كارآموزى هستند که آموزش کلاس درس را با تجربه کاری ترکیب می کند. با این حال، چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مانند؛ شانس اخذ ويزا، سياست هاى نهادى، مقررات كارى و در دسترس بودن دوره هاى Co-op مى باشد.

اخذ ويزاى كوآپ کانادا

برای ثبت نام در دوره هاى كوآپ کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی باید شرایط دريافت ويزاى تحصيلى كانادا براى اين دوره ها را داشته باشید. شرايط به بسته هر رشته و دانشگاه متفاوت است اما در صورت كلى شامل:

  • اخذ نامه پذيرش از يک موسسه آموزشى تعيين شده
  • اخذ مجوز تحصيل
  • دريافت مجوز كار براى برنامه هاى كوآپ
  • اثبات تمكن مالى

هزينه دوره کوآپ کانادا

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی براى برنامه هاى Co-op کانادا بسته به موسسه و برنامه بسیار متفاوت است. به عنوان مثال:

هزينه تحصيل در دانشگاه کارلتون در هرترم 484.25 دلار کانادا + پرداخت مبلغى مشابه براى ترم عملى

هزينه مقطع كارشناسى در دانشگاه اتاوا بسته به برنامه بين 30 تا 50 هزار دلار كانادا در سال متغير است.

هزينه تحصيل اوليه در كالج جورج براون حدود 4,000 هزار دلار كاناداست.

موقعیت‌های شغلی در کوآپ کانادا

موقعیت‌های شغلی در کوآپ کانادا بسیار متنوع هستند و شامل حوزه‌هایی مانند مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، مدیریت و بازاریابی و غیره می‌شود. این موقعیت‌ها می‌توانند در شرکت‌های بزرگ، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های نوپا باشند.

بهترين رشته هاى تحصيلى براى دوره هاى کوآپ کانادا

کانادا برخی از بهترين برنامه هاى کوآپ را در زمینه‌های مختلف تحصیلی ارائه می‌کند و به دانشجویان تجربیات کاری ارزشمندی را در حین تحصیل درجات خود می‌دهد. در اینجا نگاهی به برخی از رشته هاى تحصيلى براى دوره هاى کوآپ کانادا مى پردازيم:

بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا برای شرکت در دوره‌های کوآپ

از جمله بهترین دانشگاه هاى كانادا براى شركت در دوره هاى کوآپ شامل موارد زير مى باشد:

دانشگاه واترلو

این دانشگاه به خاطر برنامه‌های قوی کوآپ خود شناخته شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

برنامه‌های متنوع کوآپ در رشته‌های مختلف را ارائه می‌دهد.
دانشگاه تورنتویکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا با برنامه‌های کوآپ متنوع و بسیار گسترده.
دانشگاه آلبرتابرنامه‌های کوآپ با فرصت‌های شغلی بسیار متنوع.

در كنار دانشگاه ها، برجسته ترين كالج هاى كانادا براى دوره هاى کوآپ عبارتند از:

كالج سنتينالكالج جورج براون كالج هامبر كالج سنكا

 

 

درآمد دوره هاى Co-op كانادا

حقوق و درآمد دوره هاى Co-op كانادا به صورت ميانگين برابر 25 دلار در ساعت است. اين مبلغ بسته به رشته و دانشگاه فرد متغير است و ممكن است بيشتر باشد. در جدول زير حقوق و درآمد دوره هاى کوآپ در دانشگاه تورنتو را مشاهده مى کنيد.

حقوق و درآمد دوره هاى Co-op كانادا
برنامه ميانگين حقوق در ساعت 
علوم کامپیوتر، ریاضیات، آمار22.40 دلار 
هنر18.28 دلار 
علوم17.96 دلار 
روانشناسی و مطالعات سلامت16.37دلار 

اقامت پس از تحصیل دوره‌های کوآپ در کانادا

دانشجویانى که در برنامه‌های آموزشی کوآپ شرکت می‌کنند نمى توانند به صورت مستقيم اقامت دائم كانادا را دريافت كنند، اما با كسب تجربه كار در كانادا شانس آن ها در اخذ اقامت دائم افزایش پیدا می‌کند. تجربه کاری کانادایی که در طول دوره کوآپ بدست می‌آید می‌تواند در پروسه مهاجرت و دریافت اقامت دائم بسیار مفید باشد و مى توانند با دريافت پيشنهاد شغلى معتبر اين زمينه را مهيا كنند.

فرصت های شغلی پس از دوره کوآپ کانادا

بازار کسب و کار و فرصت های شغلی برای دانش آموزانی که در برنامه های Co-op در کانادا ثبت نام کرده اند، قوی و امیدوارکننده است. دانشجویان، به ویژه آنهایی که در مشاغل، مهندسی و فناوری اطلاعات هستند، از تقاضای بالا در صنایع مختلف بهره مند می شوند.

کارفرمایان برای تجربه عملی و ارتباطات صنعتی که دانشجویان دوره هاى کوآپ به ارمغان می‌آورند، ارزش قائل هستند، که اغلب منجر به پیشنهادهای شغلی قبل از فارغ‌التحصیلی می‌شود. دانشگاه‌های کانادا، مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه ویلفرد لوریر، نرخ‌های استخدام بالایی را برای فارغ‌التحصیلان خود گزارش می‌دهند.

در صورت كلى، متقاضيان با ورود به بازار كار و در صورت دريافت جاب آفر كانادا و رعايت قوانين كشور واجد الشرايط اقامت دائم كانادا خواهند بود و در نهايت بعد حدود 3 سال مى توانند براى پاسپورت کانادا اقدام کنند‌.

سوالات متداول دوره کوآپ (Co-op) کانادا

دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، كالج جورج براون و … مى باشد.

این مدت زمان هم براساس دانشگاه و رشته متفاوت است، اما به صورت میانگین می‌تواند از چند ماه تا یک الى دو سال به طول بیانجامد.

هزینه این دوره‌ها بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است، اما به صورت تقريبى حدود 20 هزار دلار در سال متغير است. بسیاری از دانشجویان به دلیل دریافت حقوق می‌توانند هزینه‌های خود را تحت پوشش قرار دهند.

main logo
canada passport