جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به کانادا یا اروپا؟

مهاجرت به کانادا یا اروپا؟ ممکن است سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت باشد که کانادا بهتر است یا اروپا؟ هرکدام از این کشورها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که بسته به شرایط متقاضی ممکن است برای هرکسی یکی از گزینه ها بهتر باشد.

راه های مهاجرت به کانادا متنوع تر و دستیابی به اقامت دائم این کشور آسان تر از اروپا است. مردم مهاجرپذیرتری نسبت به اروپا دارد و فرصت های شغلی بیشتری را ارائه م یدهد. از طرفی فاصله زمانی اروپا با ایران کمتر است، دانشگاه ها و فضای تحصیلی با کیفیت تری دارد و همچنین امنیت و فرهنگ و قدمت تاریخی آن بیشتر از کانادا است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه مهاجرت به کانادا بهتر است یا اروپا می توانید با مشاورین متخصص موسسه مهاجرتی CANADAMIE در  امر مهاجرت تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به کانادا یا اروپا
مقایسه راه های مهاجرت به کانادا و اروپا
مقایسه هزینه‌های زندگی در کانادا و اروپا
مقایسه فرهنگ و زندگی در کانادا و اروپا
ویدیوی مهاجرت به اروپا بهتره یا کانادا یا آمریکا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
فهرست مطالب

مقایسه جامع کانادا و اروپا

طبق آمار مهاجرت به کانادا یا اروپا بر اساس نظرات مهاجران باید اینگونه بیان کرد که کانادا کشور مهاجرپذیرتری به نسبت اروپا است. اکثر شهروندان کانادا خونگرم هستند و ارتباط خوبی با مهاجران برقرار می کنند. در حالی در بعضی از کشورهای اروپایی مثل آلمان و یا هلند هنوز هم تفکرات نژادپرستانه و برتری ملیتی در آنها موج می زند. البته به لحاظ فرهنگی هر دو کشور مردمان با فرهنگ و مودبی دارند.

آمار بیکاری در کانادا پایین تر از اروپا است و میزان درآمد یک شهروند معمولی بیشتر است. در مقایسه بعدی می توان اینگونه بیان کرد که اخذ اقامت کانادا در مدت زمان کوتاه تر و با سختی کمتری همراه است.

از لحاظ خدمات رفاهی و درمانی اروپا در رتبه بالاتری به نسبت کانادا قرار دارد. در مقایسه بعدی کانادا یا اروپا به لحاظ جمعیتی و فضا، جمعیت کانادا با وسعت بسیار زیادی که دارد، فقط 35 میلیون نفر است.

اما آلمان که یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا است نزدیک به 80 میلیون نفر جمعیت دارد و وسعت بسیار کمی دارد. کیفیت و هزینه های زندگی تقریبا در هر دو کشور یکسان است. اما در صورتی که شما در شهر ونکوور کانادا زندگی کنید، هزینه های به مراتب بیشتری را باید بپردازید. در ادامه به بررسی نکات عمیق ترین در خصوص مهاجرت به کانادا یا اروپا می پردازیم.

مقایسه راه های مهاجرت به کانادا و اروپا

مهاجرت به کانادا یا اروپا روش های مختلفی دارد. البته باید اینگونه بیان کرد که تمامی روش های موجود برای هر دو مقصد یکسان است. اما به لحاظ دریافت پاسپورت و اخذ اقامت دائمی، کانادا پروسه آسان تری دارد و در مدت زمان کوتاه تری می توانید اقامت دائم کانادا و حق شهروندی این کشور را بگیرید.

اما در بیشتر کشورهای اروپایی دریافت اقامت حداقل 5 سال زمان خواهد برد. به صورت کلی بهترین راه های مهاجرت به کانادا یا اروپا عبارت اند از:

مهاجرت تحصیلی
مهاجرت کاری
مهاجرت سرمایه گذاری
مهاجرت توریستی
مهاجرت از طریق تولد
مهاجرت از طریق ازدواج
مهاجرت با پناهندگی
مهاجرت افراد خاص

تحصیل در کانادا یا اروپا

تحصیل در کانادا یا اروپا هر دو از مزایای خاصی برخوردار است. اما در این میان هر دو کشور در زمان تحصیل تفاوت هایی هم با همدیگر دارند. به فرص مثال شهریه دانشگاه های کانادا باتوجه به رشته تحصیلی از 10500 تا 35000 هزار دلار در سال است. به همین جهت تحصیل در اروپا مقرون به صرفه تر است. و حتی در برخی از کشورهای اروپایی در صورت مسلط بودن شخص به زبان آن کشور تحصیل به صورت رایگان می باشد. اما در کانادا امکان تحصیل برای مهاجران وجود ندارد. و تنها شهروندان کانادا یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند.

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید تسلط کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی داشته باشید. اما برای تحصیل در اروپا باید هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آن کشور تسلط پیدا کنید.

در کانادا شما می توانید بعد از پایان تحصیلتان تا سه سال برای یافتن کار در کانادا بمانید. اما در بیشتر کشورهای اروپایی زمان پیدا کردن شغل بعد از پایان تحصیل فقط شش ماه است.

به همین دلیل کانادا برای افرادی که به دنبال موقعیت های شغلی هستند، گزینه بهتری است. همچنین یکی از ویژگی های مشترک تحصیل در اروپا و کانادا دریافت بورسیه تحصیلی و درخواست ویزای همراه است.

هزینه های زندگی در اروپا و کانادا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

شرایط کار در کانادا و اروپا

انتخاب بین کار در کانادا و اروپا، تصمیم مهمی است که مستلزم بررسی دقیق شرایط و فرصت‌ های موجود در هر دو قاره است. در ادامه، به بررسی شرایط کلی کار در کانادا و اروپا خواهیم پرداخت.

کانادااروپا
کار در کانادا بر اساس روش هایی نظیر اکسپرس اینتری کانادا و اسکیل ورکر و جاب آفر کانادا صورت می گیرد 

در بسیاری از موارد، داشتن پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزای کار در اروپا ضروری است.

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به استان) محل اقامت الزامی است.

تسلط به زبان رسمی هر کشوری  و یا زبان انگلیسی در اروپا الزامی است.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و سابقه کار مرتبط با شغل مورد نظر، شانس پیدا کردن کار در این کشور را بالاتر می برد.

برای کار به صورت قانونی در اروپا، نیاز به اخذ ویزای کار دارید. نوع ویزا و مدارک مورد نیاز، بسته به کشور مقصد متفاوت است.

در بسیاری از موارد، داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کار ضروری است.

مانند کشور کانادا کار در اروپا هم نیازمند داشتن سابقه کاری مرتبط با شغل و مدرک تحصیلی است.

اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه و مخارج در کانادا ضروری است.

اثبات تمکن مالی برای تامین مخارج زندگی در اروپا مورد نیاز است.

سرمایه گذاری در کانادا و اروپا

سرمایه گذاری در کانادا و سرمایه گذاری در اروپا در برخی از موارد اشتراکاتی با یکدیگر دارند اما فرصت های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در کانادا بیشتر و متنوع تر از اروپا است. 

مقایسه کارآفرینی در کانادا و اروپا

یکی از روش های سرمایه گذاری کارآفرینی است که این روش در اروپا و کانادا مشترک است. برای کارآفرینی در کانادا و اروپا متقاضی باید یک طرح سودده و نوآورانه داشته باشد و بر اساس امتیازی که این طرح می گیرد و در صورت تایید آن برای سرمایه گذاری راهی کشور مدنظر شود.

مقایسه استارتاپ در کانادا و اروپا

وضعیت استارتاپ در کانادا بسیار بهتر از اروپا است و شرایط مناسب تری برای رسیدن متقاضیان به اقامت دائم را ارائه می دهد.

شخص در هنگام ورود باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاقانه و جدید داشته باشد تا این طرح در یک سری از سازمان های کانادا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید متقاضی می تواند با خانواده و حتی اعضای تیم خود به کانادا مهاجرت کند.

استارتاپ در اروپا محدودتر است و شرایط سختگیرانه تری دارد به عنوان مثال طرح باید بسیار نوآورانه باشد و پیش از این اجرا نشده باشد.

خرید ملک در کانادا و اروپا

امکان اخذ اقامت کانادا با خرید ملک وجود ندارد. این برنامه تنها به چندین کشور از کشورهای اروپایی احتصاص دارد مانند برنامه گلدن ویزای اسپانیا، گلدن ویزای پرتغال، گلدن ویزای یونان و همچنین خرید ملک در مجارستان.

خودحمایتی در کانادا و اروپا

کانادا هیچ طرح و برنامه ای به نام خود حمایتی ندارد.  کشورهای اروپایی نظیر سوئیس، اتریش، فرانسه، یونان، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا از برنامه خودحمایتی بهرمند هستند.

در این روش متقاضی باید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود و خانواده خود بهرمند باشد و نیازی به کار در کشور مقصد نداشته باشد.

مقایسه فاصله کانادا و اروپا با ایران

هر دو کشور به لحاظ جغرافیایی فاصله چند هزار کیلومتری تا خاک ایران دارند. اما در حالت کلی اگر قصد پرواز از داخل ایران به یکی از کشورهای اروپایی مثل اتریش را دارید. تنها با 4 تا 5 ساعت می توانید با اولین پرواز به داخل خاک این کشور برسید. اما درباره کانادا این موضوع کاملا متفاوت است.

کانادا به دلیل قرار داشتن در قاره آمریکا مسافت بسیار زیادی تا ایران دارد. و در خوشبیانه ترین حالت پرواز شما از داخل خاک ایران به کانادا میانگین 16 تا 20 ساعت زمان خواهد برد. به همین دلیل اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. باید در گام اول به این فاصله زمانی بالا فکر کنند و تصمیم درست بگیرند.

مقایسه آب و هوای کانادا و اروپا

آب و هوای کانادا و اروپا تفاوت ‌های قابل توجهی با هم دارند، هرچند هر دو قاره دارای تنوع آب و هوایی زیادی هستند. در ادامه به بررسی این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

آب و هوای کانادا

کانادا زمستان های سرد و طولانی دارد به طوری که دمای هوا تا 40- درجه سانتیگراد هم در این کشور می رسد. اما در فصل گرم تابستان آب و هوای معتدلی دارد. اما در بعضی شهرهای آن مثل بریتیش کلمبیا دمای هوا به بالای 40 درجه سانتیگراد در فصل تابستان هم می رسد.

شهرهای جنوبی این کشور برای زندگی آب و هوای بهتری دارند و بعضی از شهرهای شمالی آن به دلیل سرمای زیاد خالی از سکنه است. در مجموعه آب و هوای این کشور را می توان در گروه کشورهای سردسیر قرار داد.

آب و هوای اروپا

اروپا به دلیل وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی خاص دارای آب و هوای متنوعی است.  آب و هوای سردسیر در شمال آن و آب و هوای مدیترانه ‌ای در جنوب این قاره وجود دارد. 

البته در کشورهای اسکاندیناوی مثل: سوئد و دانمارک دمای هوا تا -20 سانتیگراد هم می رسد. اما در بعضی از کشورها مثل هلند و اتریش شما می توانید آب و هوای تقریبا چهار فصل را تجربه کنید.

مقایسه مسکن در کانادا و اروپا

هزینه مسکن در کشورهای مختلف متفاوت است. به طور مثال در اتریش اجاره خانه حدود متری بین 13 تا 30 یورو است. در زیر یک نمای کلی از میانگین قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و مناطق در داخل کانادا و کشورهای مختلف اروپایی را طبق آخرین آمار برای شما ارائه داده ایم. 

قیمت مسکن در بخش های مختلف کانادا
تورنتو، انتاریومیانگین قیمت خانه: 1,200,000 دلار کانادا (تقریباً 820,000 یورو)
 قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 13000 دلار کانادا (8900 یورو)
ونکوور، بریتیش کلمبیامیانگین قیمت خانه: 1,400,000 دلار کانادا (تقریباً 960,000 یورو)
قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 14000 دلار کانادا (9600 یورو)
مونترال، کبکمیانگین قیمت خانه: 550,000 دلار کانادا (تقریباً 380,000 یورو)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 6500 دلار کانادا (4400 یورو)
کلگری، آلبرتامیانگین قیمت خانه: 540,000 دلار کانادا (تقریباً 370,000 یورو)
قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 5500 دلار کانادا (3800 یورو)
قیمت مسکن در بخش های مختلف اروپا
انگلستان (لندن)میانگین قیمت خانه: 550000 پوند (تقریباً 640000 یورو یا 940000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 12500 پوند (14000 یورو یا 20500 دلار کانادا)
آلمان (برلین)میانگین قیمت خانه: 540,000 یورو (تقریباً 790,000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 7500 یورو (تقریباً 11000 دلار کانادا)
فرانسه (پاریس)میانگین قیمت خانه: 650,000 یورو (تقریباً 950,000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 12000 یورو (تقریباً 17500 دلار کانادا)
اسپانیا (مادرید)میانگین قیمت خانه: 400000 یورو (تقریباً 580000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 6000 یورو (تقریباً 8800 دلار کانادا)
ایتالیا (رم)میانگین قیمت خانه: 350000 یورو (تقریباً 510000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 6500 یورو (تقریباً 9500 دلار کانادا)
هلند (آمستردام)میانگین قیمت خانه: 600000 یورو (تقریباً 880000 دلار کانادا)
– قیمت هر متر مربع (مرکز شهر): 9500 یورو (تقریباً 14000 دلار کانادا)
مقایسه پاسپورت کانادا، آمریکا و اروپا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

هزینه‌های زندگی در کانادا و اروپا

قبل از مهاجرت به اروپا و کانادا باید درباره هزینه هر دو کشور هم اطلاعاتی به دست آورید. به طور کلی هزینه زندگی در کانادا به مراتب بیشتر از اروپا می باشد. اما هزینه زندگی در اروپا هم می تواند بسته به شهر محل سکونت و یا کشور محل اقامت شما متفاوت باشد.

به فرض مثال اگر در حومه شهری کانادا زندگی کنید، هزینه زندگی شما پایین تر از هزینه زندگی در شهر لندن اروپا است. همچنین در بعضی از کشورهای اروپایی هم هزینه زندگی با کشور دیگر متفاوت است.

اما به صورت کلی هزینه زندگی در حومه و یا روستاهای هر دو کشور پایین ترین هزینه است. در جدول زیر می توانید نرخ بعضی از هزینه های زندگی در کانادا یا اروپا را به صورت تقریبی مشاهده کنید.

شهر محل سکونت

اجاره آپارتمان 1 خوابه

هزینه تامین مواد غذایی برای هر نفر

حمل و نقل ساده با مترو و اتوبوس

بهداشت و درمان

تورنتو کانادا

2500 دلار

100 تا 150 دلار (ماهانه 500 دلار)

بلیط تک سفره 3.25 دلار

13 تا 16 دلار

ونکوور کانادا

2700 دلار

75 تا 125 دلار (ماهانه 500 دلار)

بلیط تک سفره 3 دلار

13 تا 16 دلار

لندن انگلستان

1500 تا 2000 پوند

50 تا 75 پوند

یک کارت Oyster Card  اتوبوس 1.50 پوند

1435 پوند در سال

پاریس فرانسه

1000 تا 2000 یورو

50 تا 150 یورو

75 یورو در ماه

50 تا یورو

برلین آلمان

800 تا 1500 یورو

50 تا 80 یورو

بلیت یک‌ طرفه (حمل‌ونقل عمومی) 3.20 یورو

74 یورو

اتریش

 

ماهانه حدود 300 الی 400 یورو

30 الی 40 یورو

 

مقایسه میزان حقوق و درآمد در کانادا و اروپا

یکی از موضوعات دیگر در خصوص مهاجرت به کانادا یا اروپا میزان درآمد این دو کشور است. به صورت کلی میزان درآمد ماهیانه در کانادا تقریبا دو برابر کشورهای قاره اروپا است.

به همین جهت مقصد بهتری برای کسب درآمد و کار می باشد. در جدول زیر می توانید، اطلاعات مفیدی در رابطه با میزان درآمد در کانادا یا اروپا به دست آورید.

متوسط درآمد ماهیانه در اروپا

حدود 2100 تا  دلار

متوسط درآمد ماهیانه در کانادا

حدود 5800 دلار

مقایسه فرهنگ کانادا و اروپا

کانادا و اروپا هر دو مقاصد محبوب برای مهاجرت و زندگی هستند، اما فرهنگ و سبک زندگی در این دو منطقه تفاوت ‌های قابل توجهی دارد.

زندگی در کانادا

کانادا کشوری چند فرهنگی است و مهاجران بسیاری در سراسر جهان در آن زندگی می کنند. این تنوع فرهنگی به غنی ‌تر شدن جامعه کانادا کمک کرده است.

کانادا دارای طبیعت بکر و زیبایی‌ های طبیعی فراوانی است و مردم این کشور به فعالیت‌ های مثل : پیاده روی، اسکی، قایقرانی علاقه مند هستند.

به صورت کلی زندگی در شهرهای کانادا به دلیل جمعیت پایین تر از آرامش بالاتری به نسبت شهرهای بزرگ اروپا برخوردار است.

کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، به برابری و عدالت اجتماعی اهمیت زیادی می ‌دهد. مردم کانادا مردمانی مهمان نواز و خونگرم هستند.

زندگی در اروپا

اروپا به لحاظ تاریخی سابقه بیشتری دارد. و از تنوع فرهنگی بسیار بالاتری برخوردار است. هر کشور اروپایی دارای زبان، آداب و رسوم و غذای خاصی است.

شهرهای اروپایی اغلب دارای بناهای تاریخی و معماری باشکوهی هستند که به آن ‌ها هویت و جذابیت خاصی بخشیده است.

بسیاری از اروپایی‌ ها در شهرهای بزرگ زندگی می ‌کنند و به سبک زندگی شهری عادت دارند.

خانواده در فرهنگ اروپایی اهمیت زیادی دارد و روابط خانوادگی پر رنگ است.

اروپایی‌ ها به تعطیلات و تفریحات خود اهمیت زیادی می ‌دهند و به دنبال سفر و کشف مکان ‌های جدید هستند.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا یا اروپا

هرکدام شرایط خاص خود را دارند ولی اخذ اقامت کانادا راحت تر از اروپا است و مردم مهاجرپذیرتری دارد همچنین راه های بیشتری را مقابل متقاضیان قرار می دهد. 

اروپا به دلیل فاصله نزدیک تری که با ایران دارد فاصله زمانی کمتری نیز دارد اما فاصله زمانی کانادا با ایران زیاد است و این مورد می تواند برای کسب و کارهای مرتبط دشواری ایجاد کند.

متوسط درآمد در کانادا بیشتر از اروپا است البته عوامل بسیاری در این میانگین تاثیر دارند از جمله سابقه کاری و نوع شغل.

main logo
canada passport