جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استادی پرمیت کانادا 2024

استادی پرمیت کانادا به دانشجویان این امکان را می دهد که بتوانند در دانشگاه ها یا مدارس کانادا تحصیل کنند. مدت اعتبار استادی پرمیت 90 روز بیشتر از مدت اعتبار ویزای تحصیلی دانشجویان  است و قابلیت تمدید نیز دارد.  برای اخذ استادی پرمیت کانادا لازم است نامه پذیرش از یک موسسه معتبر در کانادا را داشته باشید. متقاضیان می توانند به صورت آنلاین نیز برای اخذ استادی پرمیت اقدام کنند.

شما عزیزان پس از مطالعه مقاله و تماشای ویدیوها، در صورت تمایل به اخذ مشاوره رایگان تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

استادی پرمیت کانادا
اعتبار استادی پرمیت کانادا
پروسه اپلای استادی پرمیت کانادا
مزایای استادی پرمیت کانادا
ویدیوی تحصیل در کانادا بهتر است یا امریکا؟
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

استادی پرمیت چیست؟

استادی پرمیت کانادا مجوزی است که به دانشجویان امکان می دهد در دانشگاه ها و مدارس کانادا تحصیل کنند. این مدرک به میزان مدت تحصیل متقاضی و 90 روز بیشتر معتبر است و می توان آن را تمدید کرد. استادی پرمیت با ویزای تحصیلی که اجازه ورود برای تحصیل در این کشور را به افراد می دهد متفاوت است. ویزای تحصیلی کانادا نیز مانند استادی پرمیت قابلیت تمدید شدن دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و استادی پرمیت کانادا با مشاورین موسسه مهاجرتی canadamie در تماس باشید.

مقایسه استادی پرمیت و ویزای تحصیلی

استادی پرمیت کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در موسسات آموزشی تعیین شده در کانادا تحصیل کند، در حالی که ویزای دانشجویی مدرکی است که اجازه ورود و تحصیل در کانادا را می دهد. استادی پرمیت کانادا توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می شود، در حالی که ویزای دانشجویی معمولاً یک مهر یا برچسب است که توسط مقامات کانادایی در پاسپورت قرار می گیرد.

اعتبار استادی پرمیت کانادا

مجوز تحصیل کانادا معمولاً برای مدت برنامه تحصیلی به اضافه 90 روز اضافه معتبر است. فارغ التحصیلان باید یا در طول این 90 روز خاک کانادا را ترک کنند و یا در صورت تمایل به ادامه حضور در کانادا برای تغییر وضعیت ویزای خود اقدام و برای ویزای کار درخواست دهند.

پروسه اپلای استادی پرمیت کانادا

برای اخذ استادی پرمیت باید پروسه زیر را طی کنید:

  • مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در کانادا را دارید. این شامل پذیرفته شدن توسط یک مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا می شود، که ثابت می کند پول کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل در کانادا و همچنین توان مالی تامین هزینه های زندگی در کانادا را دارید.
  • تمام اسناد لازم را جمع آوری کنید، که معمولاً شامل موارد زیر است:
    – مدرک پذیرش از DLI
    – گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
    – اثبات حمایت مالی
    – توضیح نامه
    – عکس در اندازه پاسپورت
    – نتایج آزمون زبان (در صورت وجود)
    – بیومتریک (بسته به ملیت شما)
  • اکثر متقاضیان از طریق وب سایت IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهند. برای تکمیل درخواست خود باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با دانلود فرم درخواست از وب‌سایت IRCC و ارسال آن به دفتر ویزای مربوطه، روی کاغذ درخواست دهید.
  • در صورت نیاز هزینه درخواست و هرگونه هزینه بیومتریک را بپردازید. کارمزدها ممکن است متفاوت باشد، بنابراین برنامه جاری هزینه ها را در وب سایت IRCC بررسی کنید.
  • درخواست تکمیل شده و مدارک پشتیبان خود را به صورت آنلاین یا از طریق پست ارسال کنید. در صورت درخواست آنلاین، ممکن است از شما خواسته شود کپی های اسکن شده اسناد خود را آپلود کنید. در صورت درخواست بر روی کاغذ، اطمینان حاصل کنید که تمام فرم ها به طور دقیق تکمیل و امضا شده اند.
  • در صورت نیاز به بیومتریک، قرار ملاقاتی را در نزدیکترین مرکز درخواست ویزا (VAC) تعیین کنید تا اثر انگشت و عکس شما ارائه شود.
  • زمان پردازش بسته به مکان و زمان سال شما متفاوت است. وب سایت IRCC را برای زمان های پردازش فعلی بررسی کنید.
  • پس از بررسی درخواست شما، تصمیمی از طریق پست یا از طریق حساب آنلاین خود دریافت خواهید کرد. در صورت تایید، یک معرفی نامه (تایید مجوز تحصیل) دریافت خواهید کرد که باید هنگام ورود به کانادا به مقامات مهاجرت نشان دهید.

مزایای گرفتن استادی پرمیت کانادا

آموزش با کیفیت بالا
فرصت های کاری
امکان کار پس از تحصیل
امکان اخذ اقامت دائم
دسترسی به مراقبت های بهداشتی
تجربه حضور در محیطی چند فرهنگی

شرایط تمدید استادی پرمیت کانادا

برای تمدید استادی پرمیت کانادا، معمولاً باید از طریق وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهید. متقاضی باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز فعلی خود برای تمدید درخواست دهد. فرآیند درخواست ممکن است از شما بخواهد که اسناد به روز شده را ارائه دهید، مانند نامه پذیرش از موسسه آموزشی، ارائه تمکن مالی، و پاسپورت معتبر.

مدارک لازم برای تمدید استادی پرمیت کانادا

برای تمدید استادی پرمیت کانادا، معمولاً به مدارک زیر نیاز است:

فرم درخواست برای تمدید
گذرنامه معتبر
نامه پذیرش تحصیلی
اثبات تمکن مالی
ریز نمرات تحصیلی
اسناد وضعیت مهاجرت

اخذ استادی پرمیت برای دانش آموزان

برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانش آموز بین المللی در مقطع ابتدایی یا متوسطه، معمولاً به مجوز تحصیل نیاز دارید. الزامات ممکن است شامل نامه پذیرش از مدارس کانادا، مدرکی مبنی بر وجود بودجه برای حمایت از خود و سابقه کیفری پاک باشد.

تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ استادی پرمیت

تغییر کالج یا دانشگاه پس از اخذ ویزا در کانادا امکان پذیر است. برای این اقدام باید به شماره DLI موسسه آموزشی مورد نظر توجه کرده و این تغییر را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید. برای انجام این تغییرات توجه به زمان بندی تغییر DLI و شرایط تغییر استادی پرمیت مهم است.

  • زمان بندی تغییر DLI :

در صورتی که ویزای شما سابمیت شده اما نتیجه آن ارسال نشده است می توانید موسسه آموزشی خود را تغییر دهید اما باید نامه پذیرش جدید را برای اداره مهاجرت کانادا بفرستید.

در صورتی که ویزای شما پذیرفته شده اما هنوز وارد خاک کانادا نشده اید باید درخواست ویزای مجدد دهید زیرا با تغییر DLI سایر موارد نیز تغییر می کند.

پس از ورود به کشور کانادا بدون مشکل و صرفا با اطلاع به اداره مهاجرت می توانید موسسه آموزشی خود را تغییر دهید.

  • شرایط تغییر استادی پرمیت کانادا:

در صورتی که قصد تغییر استادی پرمیت از کالج به دانشگاه را دارید باید برای دانشگاه اپلای کرده و درخواست استادی پرمیت کنید.

اگر قصد تغییر از کالج به کالج یا از دانشگاه به دانشگاهی دیگر را دارید نیازی به درخواست استادی پرمیت جدید نیست و تنها باید تغییرات را به اداره مهاجرت اطلاع دهید.

اگر قصد دارید از موسسه ای آموزشی در یکی از استان های کانادا به استان کبک منتقل شوید نیازی نیست مجدد برای استادی پرمیت درخواست دهید اما باید برای دریافت CAQ در کبک اقدام کنید.

تعریف maintained status کانادا

وضعیت Maintained Status که پیش از این با عبارت Implied Status استفاده می شد برای اشاره به مواردی است که در آنها شما درخواست تمدید استادی پرمیت خود را ارسال کرده اید اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در چنین شرایطی اداره مهاجرت به شما امکان می دهد با وضعیت قانونی قبلی خود در کانادا حضور داشته باشید. باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام اقامت در کانادا با وضعیت Maintained Status نمی توانید از کشور خارج شوید و در صورت خروج از کانادا اجازه ندارید با وضعیت قانونی قبلی به کشور حضور برگردید.

سوالات متداول استادی پرمیت کانادا کانادا

خیر. برای تحصیل علاوه بر استادی پرمیت کانادا ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز است.

بله. برای تمدید استادی پرمیت کانادا نشان دادن تمکن مالی ضروری است.

بله. برای تحصیل در مدارس کانادا به استادی پرمیت نیاز است.

main logo
canada passport