جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهاجرت به آمریکا 2024| شرایط و روش ها

مهاجرت به آمریکا از راه هایی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری، لاتاری، پناهندگی، مهاجرت افراد خاص و ازدواج امکان پذیر است.

شرایط مهاجرت به آمریکا برای هریک از این روش ها متفاوت است اما به طور کلی مدرک زبان انگلیسی، داشتن تمکن مالی، رزومه تحصیلی و کاری قوی، موفق شدن در مصاحبه ویزا و همچنین عدم سوءپیشینه از شرایط مهاجرت به آمریکا است.
هزینه مهاجرت به آمریکا و اقامت در این کشور چیزی حدود 4 الی 11 هزار دلار آمریکا است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای برخی از روش های مهاجرت داشتن میزان خاصی از تمکن مالی نیز ضروری است.

در این مقاله به تفضیل در رابطه با راه های مهاجرت به آمریکا و شرایط هرکدام توضیح داده ایم. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با شماره های موسسه Canadamie از مشاوره اولیه رایگان بهرمند شوید.

مهاجرت به آمریکا
شرایط مهاجرت به آمریکا

رزومه و سابقه کاری، عدم سوءپیشینه، داشتن جاب افر، پذیرش تحصیلی و یا سرمایه کافی

روش های مهاجرت به آمریا

تحصیل، سرمایه گذاری ، کار، ازدواج، تولد، پناهندگی، لاتاری و مهاجرت افراد خاص

هزینه های مهاجرت به آمریکا

هزینه هی مهاجرت به کانادا بسته به نوع روش انتخابی می تواند متغیر باشد.

ویدیوی بهترین روش مهاجرت به آمریکا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.
فهرست مطالب

مزایای مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا مزایایی دارد که در این قسمت به این مزایا می پردازیم.

مزایای-مهاجرت-به-آمریکا

راه های مهاجرت به آمریکا

مهاجرت کاری به آمریکا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا
سرمایه گذاری در آمریکا
پناهندگی در آمریکا
مهاجرت از طریق تولد به آمریکا
مهاجرت از طریق ازدواج به آمریکا
مهاجرت از طریق لاتاری به آمریکا
مهاجرت افراد خاص به آمریکا
ویدیو مهاجرت به آمریکا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

از آنجایی که کشور آمریکا دارای اقتصادی قدرتمند است؛ ویزای کار، یکی از موارد بسیار پرطرفدار در بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا می باشد. ویزای کار آمریکا برای افرادی صادر می گردد که از جانب یک کارفرمای آمریکایی، پیشنهاد کاری دریافت می‌نمایند.

در نتیجه متقاضی مهاجرت به آمریکا در ابتدا باید دعوت نامه دریافت نماید و چنانچه تمامی مدارک وی آماده باشد، با صدور ویزای وی موافقت می شود. مدت زمان ویزای اولیه سه سال خواهد بود که پس از آن مجدداً سه سال قابل تمدید است. ویزای کار آمریکا جهت مهاجرت عبارتند از:

ویزای H-1B

ویزای H-1B برای متخصصان خارجی در مشاغل تخصصی طراحی شده است که معمولاً به مدرک لیسانس یا بالاتر نیاز دارند. اغلب توسط شرکت ها برای استخدام کارگران در زمینه هایی مانند فناوری، مهندسی و مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

  • مدت زمان: در ابتدا تا سه سال اعطا می شود، می توان آن را برای سه سال دیگر تمدید کرد، با امکان تمدید بیشتر تحت شرایط خاص.
  • ویژگی کارفرما: ویزا به کارفرمای خاصی بستگی دارد که باید از متقاضی حمایت مالی کند و تغییرات شغلی معمولاً نیاز به درخواست یا اصلاحیه جدید دارد.
  • این ویزا دارای محدودیت و سقف سالانه است.

ویزای EB-3

ویزای EB-3 یک ویزای مهاجرتی برای کارگران ماهر، متخصصان و سایر کارگران است. این یک مسیر برای اقامت دائم (گرین کارت) در ایالات متحده است.

  • دسته ها: شامل سه زیرمجموعه است: کارگران ماهر (با حداقل دو سال سابقه)، متخصصان (با مدرک لیسانس ایالات متحده یا معادل خارجی)، و سایر کارگران (با کمتر از دو سال سابقه).
  • مدت زمان : به عنوان ویزای مهاجرتی، مسیری را برای اقامت دائم فراهم می کند و به دارنده اجازه می دهد تا پس از اعطای گرین کارت، به طور نامحدود در ایالات متحده زندگی و کار کند.
  • پروسه: به گواهی کار و یک پیشنهاد شغلی دائمی از یک کارفرمای ایالات متحده نیاز دارد. فرآیند درخواست شامل دادخواست از طرف کارفرما و درخواست گرین کارت آمریکا است.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار بدین دلیل از بهترین انواع ویزا می باشد که فرد با انعقاد قرارداد کاری با کارفرمای خود سریعتر می‌تواند به هدف اقامتی خود دست پیدا نماید. و حتی گرین کارت آمریکا را دریافت نماید، در حالی که انواع ویزاهای دیگر، نیازمند طی مراحل قانونی سخت و طولانی مدت می باشند. در صورتی که متقاضی 5 الی 7 سال در آمریکا کار کند و مالیات خود را پرداخت کند می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

شرایط دریافت ویزای کار در امریکا برای مشاغلی نظیر امور تجاری، مهندسی، رایانه و مدیریت که از بهترین مشاغل در آمریکا بوده و بازار کار مناسبی دارند، تقریباً آسان ‌تر است. بعد از اینکه تاییدیه از وزارت کار آمریکا دریافت کردید نیاز است که فرم های مربوطه را پر کنید و به سفارت تحویل دهید.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

کشور آمریکا به دلیل برخورداری از دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی و سطح علمی بالا، همیشه مورد توجه متقاضیان ادامه تحصیل در دیگر کشورها بوده است. شخص متقاضی استفاده از شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل مجاز است تا به طور متوسط در هفته بین 10 تا 20 ساعت به کار ضمن تحصیل بپردازد که با توجه به سبک زندگی انتخابی وی، درآمد حاصل از آن می تواند جوابگوی هزینه های زندگی باشد.

باید این نکته را خاطر نشان ساخت که تنها به صرف تحصیل در آمریکا نمی توان به اخذ مجوز اقامت دایم کشور آمریکا نائل گشت؛ اما دانشجویان پس از اتمام تحصیل دو ماه فرصت دارند تا به دنبال کار گشته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری آمریکا تغییر دهند.

هزینه های رایج برای ادامه تحصیل در کشور آمریکا را می توان به صورت سالیانه، هزینه ای معادل 15 تا 17 هزار دلار برآورد کرد. هر چند طبیعی است که هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر بالاتر باشد و هزینه ای در حدود 40 تا 50 هزار دلار را شامل می شود. در دانشگاه های کشور آمریکا، ارائه دروس به زبان انگلیسی انجام می گردد. از شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل،تسلط به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویان باید در یکی از آزمون های SAT یا ACT شرکت کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا به انواع زیر شاخه های مختلفی تقسیم می گردد که در ادامه به ذکر انواع این ویزا و شرایط هر یک از آنها برای شما خواننده عزیز پرداخته ایم. مشهورترین ویزای دانشجویی، ویزای F1 است که امکان ورود دانشجو به دانشگاه های آمریکا را فراهم می‌نماید. ویزای F2 برای همسر و فرزندان کمتر از 21 سال دانشجوی متأهل صادر می گردد. در صورتی که دوره تحصیل کمتر از 6 ماه باشد، نوع ویزای صادر شده B1 است. برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا که تمایل به تحصیل در رشته های فنی دارند، ویزای M2 و در صورت تأهل، برای همسر و فرزند کمتر از 21 سال وی ویزای نوع M2 صادر می‌شود. ویزای J1 نیز از نوع ویزایی با مدت زمان دو سال است، جهت شرکت در دوره های مطالعاتی می باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری روش های مختلفی وجود دارد ویزاهای مختلفی تعریف شده است که البته تمام این ویزاها مهاجرتی نبوده و تنها برخی از آنها مانند ویزای EB5 هستند که منجر به دریافت اقامت متقاضیان می گردد.

دقت داشته باشید که این روش ها محدودیت های خاص خود علی الخصوص برای ایرانی ها را دارد و از جمله این محدودیت ها می توان به شرایط انتقال سرمایه، محدودیت های سیاسی، ریسک های ویزا و … اشاره داشت. با این وجود ما برخی از ویزاهای سرمایه گذاری در آمریکا را برای آشنایی شما ارائه می نماییم.

ویزای EB5

یکی از ویزاهای محبوب سرمایه گذاری آمریکا است که متقاضیان با سرمایه گذاری و ایجاد  اشتغال برای حدقل 10 نیروی کار تمام وقت می توانند برای خود و خانواده خود اقامت آمریکا را دریافت نمایند.

این سرمایه گذاری در صورتی که در  یک سری مناطق هدفمند تعیین شده توسط دولت آمریکا باشد می تواند حداقل با 900 هزار دلار انجام شود و در صورتی که شخص تمایل به سرمایه گذاری بدون محدودیت در آمریکا باشد باید حداقل 1 میلیون و 800 هزار دلار سرمایه گذاری نماید.

این روش از معدود روش های سرمایه گذاری است که به صورت مستقیم منجر به دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا می شود.

ویزای E2

در صورتی که شما تبعیت یکی از کشورهای عضو معاهده مودت را داشته باشید و قصد دریافت اقامت آمریکا را نیز داشته باشید می توانید با سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 100 الی 150 هزار دلار بیزنسی را در ایالات متحده ایجاد نموده و یا حتی خریداری نمایید و با حضور در آمریکا کسب و کار خود را مدیریت نمایید.

ویزای E2 منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد اما تا زمان فعال بودن کسب و کار خود می توانید اقامتتان را نیز تمدید نمایید. در حال حاضر کشور ترکیه عضو این معاهده است و ایران به دلایل سیاسی در سال های گذشته از این معاهده خارج شده است.

ویزای E1

این ویزا نوعی ویزا برای مبادله کالا است. برای اخذ این ویزا شما نیاز به سرمایه گذاری ندارید تنها باید اثبات کنید که با یک شرکت در آمریکا مشغول مبادله کالا هستید.

البته ارزش کالاهای درحال مبادره باید حداقل صد هزار دلار باشد. تا زمانی که مبادله ادامه داشته باشد ویزای شما نیز اعتبار خواهد داشت.

ویزای L1

اگر شما بیزنس فعالی داشته باشید که حداقل در 1 سال گذشته فعال بوده و نشان دهید که درآمد مناسبی داشتید و قابلیت گسترش در آمریا را نیز دارد می توانید با ثبت شعبه شرکت خود ویزای L1 دریافت نموده و اقامت آمریکا را بدست آورید.

در این روش حداقل سرمایه ای برای متقاضی مشخص نشده و بسته به بیزنس اشخاص می تواند متغیر باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند

در این بخش به بررسی قوانین تدوین شده کشور آمریکا در راستای دستیابی به اخذ تابعیت کشورها از طریق تولد می‌پردازیم. در کل، نظام تابعیت دهی هر کشوری بر اساس، یا همان سیستم خاک و خون است. سیستم خاک مختص افرادی می باشد که تابعیت کشور محل تولد خود را اخذ می‌نمایند که در این سیستم، نوع تابعیت پدر و مادر فاقد اهمیت است. متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق تولد باید توجه نمایند که کشورهای آمریکا یا کانادا از سیستم خاک در اعطای تابعیت از طریق تولد پیروی می نمایند.اما سیستم تابعیت بر اساس خون، انتقال تابعیت از طریق نسب است.

در این قانون، فرد برای دریافت تابعیت آمریکا باید به سن هجده سال رسیده باشد. همچنین کودکان متولد شده در خاک آمریکا که فاقد پدر و مادر مشخصی هستند، در صورتی که زیر پنج سال داشته باشند، می توانند تابعیت کشور آمریکا را دریافت کنند.

بر اساس سیستم خاک، کودکی که در آمریکا متولد می شود، شهروند این کشور محسوب می شود و به استناد همین قانون، بسیاری از خانواده ها تمایل به مهاجرت به آمریکا از طریق تولد فرزند خود در این کشور دارند.

اما بایستی به این نکته مهم توجه داشت که از زمان تولد فرزند در آمریکا تا سن 21 سالگی وی، هیچ نفعی در زمینه گرین کارت و تابعیت آمریکا به والدین فرزند تعلق نمی‌گیرد. حتی افرادی که برای مهاجرت به آمریکا لاتاری آمریکا را انتخاب کرده اند، در صورتی که صاحب فرزندی در آمریکا شوند، باید پروسه معمول را طی نمایند. همچنین متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق تولد باید بدانند که کودک متولد شده در این کشور که پدر و مادر وی دارای اقامت موقت بوده اند، پس از خروج از آمریکا می‌تواند مجدداً بازگشته و اقامت والدین خود را پیگیری نماید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج، یکی از بهترین روش ها جهت اخذ اقامت این کشور می باشد.

متقاضیان مهاجرت به کشور آمریکا باید در ابتدا، فرم‌های مرتبط با ویزای K-1 را تکمیل نموده و سپس تحویل دولت آمریکا دهند. متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا از طریق ازدواج باید به این موضوع آگاه باشد که جهت اخذ اقامت آمریکا از طریق ازدواج بایستی با فرد دارای تابعیت کشور آمریکا ازدواج نماید.

اگر فرد مقیم آمریکا صرفاً دارای گرین کارت باشد، اخذ اقامت برای نفر دوم، نیازمند زمانی بین سه الی چهار سال است؛ اما چنانچه شخص مورد نظر دارای پاسپورت آمریکا باشد، این پروسه تنها بین 6 ماه الی 1 سال به طول می‌انجامد.  شرایط ازدواج در امریکا ب شرح زیر است:

  • هردو دارای سن قانونی باشند
  • مدارک مورد نیاز را در صورت تجرد و مطلقه بودن به مقامات مربوطه تحویل دهند 
  • حداقل زمان آشنایی دو سال
  • علاقه طرفین بهم
  • داشن تمکن مالی
  • تکمیل بودن مدارک
  • پرداخت هزینه ویزا
  • 90 روزفرصت برای به سرانجام رساندن مراحل

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش ‌های مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای آمریکا، درخواست پناهندگی آمریکا به علت تهدید جانی بر اثر شرایط سیاسی و اجتماعی و فقدان امنیت است؛ اما این پروسه بسیار دشوار است. گاهی مواقع این نوع درخواست، نیازمند تغییر مذهب نیز می باشد.

در اینجا باید این مسئله را خاطر نشان سازیم که موسسه ملک پور هیچگونه فعالیتی در زمینه امور مربوط به مهاجرت از طریق پناهندگی ارائه نمی دهد و این بخش از مقاله صرفاً جهت افزایش اطلاعات شما خواننده عزیز نگاشته شده است.

در صورتی که متقاضی مهاجرت در کشور خود بر اثر عقاید سیاسی، مذهبی، اجتماعی مورد بازخواست و اذیت قرار گرفته باشد، می‌تواند درخواست پناهندگی بدهد. متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا از طریق پناهندگی، بعد از وارد شدن به این کشور، یک سال فرصت دارد تا درخواست خود را به دولت آمریکا ارائه داده و ثابت نماید که در صورت برگشت به کشور، مجدد مورد بازخواست و آزار قرار می‌گیرد.

پس از ارائه درخواست، نماینده اداره مهاجرت آمریکا با متقاضی مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل مصاحبه حضوری نموده و دلایل و مدارک وی را بررسی می‌نماید. در صورت پذیرفته شدن درخواست متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا از طریق پناهندگی، شخص می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز درخواست اقامت آمریکا را داده و بعد از یک سال، برای پروسه دریافت گرین کارت اقدام نماید.

اما چنانچه بعد از پنج ماه، هیچ جوابی دریافت نکرد، می‌تواند تقاضای اجازه کار نماید. پس از دریافت اقامت از طریق پناهندگی، شخص مجاز سفر به کشور خود نیست و در صورت سفر، مورد بازخواست دولت آمریکا قرار گرفته و حتی ممکن است گرین کارت وی باطل گردد. دریافت شهروندی آمریکا از این طریق، نیازمند 4 سال زمان است و در این مدت، فرد حق نقض حقوق بشر و یا ارتکاب امور جنایی را ندارد.

مهاجرت افرد خاص به آمریکا

 اخذ این نوع ویزا تحت عنوان ویزای نوع P و O برای هنرمندان و ورزشکاران موفق در عرصه های ورزشی و هنری امکان پذیر است. موفقیت این هنرمندان و ورزشکاران بدین صورت احراز می گردد که آنها باید در فاصله زمانی مشخص و نسبتاً طولانی در یک نوع ورزش بین المللی و جهانی و یا هنر، جزو افراد سر شناس و شناخته شده باشند.

هر چه که شخص متقاضی مهاجرت، جوایز و هدایا و افتخارات بین المللی بیشتری را کسب کرده باشد، شانس وی برای دریافت ویزای هنرمندان آمریکا افزایش می یابد. ورزشکاران و هنرمندانی که توانایی های فوق العاده و خاصی را دارند شامل این نوع ویزا خواهند شد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای نخبگان

نخبگان و افراد موفق در زمینه علمی دارای یک ویزای اختصاصی می باشند که ویزای نخبگان آمریکا EB1 نام دارد. برای برخورداری از این نوع ویزا، اثبات اینکه شما از نخبگان علمی می باشید، الزامی می باشد. راه اثبات این موضوع، داشتن افتخاراتی همچون: پولیتزر، اسکار، مدال المپیک و… می باشد. دارا بودن حداقل دو مورد از افتخارات ذکر شده، افراد را واجد شرایط استفاده از ویزای نخبگان می کند.

مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی

یکی از روش های اقامت آمریکا که به صورت موقت می باشد، مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی است. کشور آمریکا ویزای توریستی 3 ماهه با امکان تمدید 3 ماهه ارائه می دهد که متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، برای اخذ آن از طریق سفارت آمریکا اقدام نمایند.

خوبی اخذ ویزای توریستی آمریکا این است که متقاضیان سرمایه گذاری در آمریکا و تحصیل در آمریکا به همراه همسر و فرزندان خود می توانند ابتدا شرایط زندگی در آمریکا را از نزدیک مشاهده نموده و سپس در صورت رضایت، نسبت به تبدیل ویزای توریستی به ویزای سرمایه گذاری یا ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

 

ویدیو اخذ ویزای نخبگان آمریکا
Loading...
در حال بارگذاری ویدئو. چند لحظه منتظر بمانید.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

لاتاری نوعی برنامه قرعه کشی است که همه افراد در سراسر دنیا قادر به شرکت در آن برای اخذ اقامت آمریکا می باشند. در واقع براساس این برنامه، فرصتی در اختیار علاقه مندان مهاجرت به آمریکا به وجود آمده که می توانند براساس آن در کشور آمریکا زندگی کنند.

لازمه برخورداری از این فرصت مناسب مهاجرت، ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی می باشد. شخصی که در لاتاری آمریکا برنده می شود نیمی از راه مهاجرت پیموده و برای کامل کردن این راه، تکمیل فرم DS-260، تسلط به زبان انگلیسی و پرداخت هزینه های مربوطه، ضروری می باشد. شرکت در مصاحبه، انجام مراحل انگشت نگاری، انجام آزمایشات پزشکی، از دیگر اقداماتی است که برندگان برنامه لاتاری آمریکا ملزم به انجام آن برای مهاجرت می باشند. در پایان اگر شرایط به خوبی پیش رود و افراد خواسته های دولت آمریکا را تامین نمایند، گرین کارت آنان صادر خواهد شد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانوادگی

روابط خانوادگی می تواند موجبات مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی را فراهم سازد. ویزای IR دقیقا به همین منظور طراحی شده است که دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از:

ویزای IR-1مختص همسر شهروند آمریکایی
ویزای IR-2فرزند زیر 21 سال شهروند آمریکایی
ویزای IR-3کودک بدون پدر و مادری که توسط تبعه آمریکا در خارج از امریکا به فرزند خواندگی گرفته شده است.
ویزای IR-4کودک یتیمی که توسط تبعه آمریکا در کشور آمریکا، به فرزند خواندگی گرفته شده است.
ویزای IR-5مختص پدر و مادر شهروند آمریکایی که بالای 21 سال سن دارد.
اولویت خانوادگی اول (F1)مختص پسران و دختران مجرد شهروندان آمریکایی می شود.
اولویت خانوادگی دوم (F2)همسران، فرزندان کوچک و بالای 21 سال، در این گروه قرار دارند.
اولویت خانوادگی سوم (F3)شامل پسران و دخترا متاهلی که والدین آنها، شهروند آمریکا می باشد.
اولویت خانوادگی چهارم (F4)مختص افرادی است که برادر، خواهر و یا همسر آنان که سنشان بالای 21 سال است و شهروند آمریکا به شمار می روند.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به آمریکا

مهاجرت متقاضیان زیر 18 سال با شرایط و قوانینی رخ می دهد. از آنجایی که افراد زیر 18 سال را باید متقاضی  Minor دانست، از همین رو اجازه والدین آنها برای خروج از کشور و مهاجرت، حائز اهمیت می گردد.

همچنین بعد از مهاجرت به کشور مورد نظر میبایست دارای یک قیم قانونی باشند و این اتفاق تا زمان رسیدن آنان به سن قانونی ادامه خواهد داشت.

در واقع شخصی که هنوز به سن 18 سال نرسیده باید یا با والدین خود اقدام به مهاجرت کند و یا در کشور مقصد یک سرپرست و قیم قانونی بگیرد.

افراد زیر 18 سال قادر به مهاجرت از طریق کار به کشور آمریکا نمی باشند و مدارکی که باید ارائه دهند به شرح زیر است:

  • تمکن مالی
  • رضایت نامه از والدین
  • وثیقه مالی برای پسران
  • مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • مدارک هویتی
  • کپی پاسپورت
  • رزومه تحصیلی

شرایط مهاجرت به آمریکا

شرایط مهاجرت به آمریکا بستگی به روش مهاجرتی دارد که متقاضی آن را انتخاب می کند. شرایط عمومی مهاجرت به آمریکا شامل موارد زیر است:

پرطرفدارترین-روشهای-مهاجرت-به-امریکا

ویزای آمریکا

به صورت کلی ویزا های کشور آمریکا به دو صورت ویزای مهاجرتی؛ که از ابتدا متقاضیان می توانند گرین کارت یا اقامت دائم آمریکا را دریافت نمایند و ویزا های غیر مهاجرتی؛ مانند ویزای تحصیلی از ابتدای اقامت موقت می باشد، تقسیم بندی می گردد. در قسمت زیر به شرایط کشور آمریکا برای مهاجرت و انواع ویزاهای آن اشاره ای داشته‌ایم :

انواع ویزاهای غیر مهاجرتیانواع ویزاهای مهاجرتی
نوع ویزاتوضیحاتنوع ویزاتوضیحات
B-1افرادی که ورزشکار، آماتور و یا حرفه ای هستند.IR1, CR1همسر یک شهروند آمریکا
B-1بازدید کننده های تجاریK-1ویزای نامزدی آمریکا
Oافرادی که توانایی فوق العاده ای در زمینه های هنر، اموزش و تجارت و ورزش دارند.EB1افرادی که توانایی هایی فوق العاده در زمینه های هنر، علم و ورزش دارند.
Lانتقال نیروی کار درون سازمانیE-B2افرادی که توانایی بالایی در زمینه های هنری، علوم و… دارند.
Jاساتید و دانش پژوهان برای فرصت های مطالعاتیEB5افرادی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند.
H-1Bویزای کاری برای شغل های تخصصیE1مبتنی بر اشتغال
FتحصیلیDVلاتاری آمریکا
B-2توریستی و گردشگریE-B3کار برای مشاغل بدون نیاز به مهارت

 

مدارک لازم برای مهاجرت به آمریکا

مدارک هویتی
مدارک تحصیلی یا کاری
گواهی های بانکی و تمکن مالی
گواهی سلامت + عدم سوءپیشینه
معاینات پزشکی
چند قطعه عکس
فرم پر شده DS-260
در صورت تاهل مدارک ازدواج

هزینه های مهاجرت به آمریکا

هزینه های مهاجرت به آمریکا بسیار متغیر است و بستگی به موارد مختلفی دارد از جمله نوع ویزا، منطقه زندگی، هزینه‌های زندگی ابتدایی، و سایر فاکتورها.

با توجه به تنوع و پیچیدگی مهاجرت به آمریکا، متاسفانه ارائه یک عدد دقیق برای هر مورد ممکن نیست. اما به طور تقریبی، می‌توانید با توجه به شرایط متوسط ​​در برخی از شهرهای بزرگ آمریکا، این تخمین ها را می توانیم در نظر داشته باشیم:

نوع ویزامیزان هزینه (دلار)
ویزای ازدواج؛ خانوادگی860
ویزای نامزدی265
ویزای لاتاری330
ویزای تحصیلی190
ویزای کاری250
ویزای کارگران موقت و فصلی190
ویزای سرمایه گذاری205
ویزای هنرمندان و ورزشکاران190

هزینه های زندگی در آمریکا

یکی از دغدغه های مهم متقاضیان هزینه زندگی در امریکا  است. در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم.  به جداول زیر که هزینه های مربوط به تهیه مسکن و اقلام مورد نیاز مصرفی کشور آمریکا را به صورت مجزا برای شما نمایش داده است، توجه فرمایید:

شرایط اجاره و یا خرید آپارتمان در آمریکامیزان هزینه به دلار
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر896$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر700$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1550$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر1200$
خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر1900$
خرید هر مترمربع آپارتمان در خارج از شهر1200$

 

سایر هزینه های زندگی را می توان در بخش های مختلفی مانند خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، ورزش و تفریحات و… گروه بندی کرد. با توجه به تعدد موارد و اقلام مصرفی، هزینه تعدادی از موارد ضروری را در جدول زیر گردآوری کرده و خدمت شما عزیزان تقدیم کرده ایم.

موارد مصرفیمیزان هزینهموارد مصرفیمیزان هزینه
قیمت غذا در رستوران گرانقیمت برای هر نفر15$قیمت 1 بسته تخم‌ مرغ بسته 12 تایی2$
قیمت غذای تک‌ نفره در فست فود6$قیمت 1 کیلوگرم پنیر7.2$
قیمت کاپوچینو1.5$قیمت 1 کیلوگرم مرغ2$
قیمت پپسی تک‌ نفره1.5$قیمت 1 کیلوگرم پرتقال3.2$
قیمت هر بطری آب‌ معدنی1.5$قیمت 1 بوته کاهو1.5$
قیمت 1 لیتر شیر1.2$قیمت 1 کیلوگرم سیب‌ زمینی2$

چگونه به امریکا مهاجرت کنیم؟

 اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید به آمریکا مهاجرت کنید ابتدا باید شرایط خود را بررسی کرده و ببینید واجد کدام یک از روش های مهاجرت به آمریکا هستید. بهترین روش مهاجرت به آمریکا بستگی به شرایط شما دارد.

 به طور کلی می توان گفت که مهاجرت از طریق کار تقریبا در تمام کشورها یکی از ساده ترین راه های مهاجرت می باشد. در کشور آمریکا نیز ویزاهای کاری مختلفی وجود دارد که بسته به مهارت فرد می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. یکی از راحت ترین ویزاهای کاری آمریکا، ویزای EB3 می باشد. ویزای EB3 آمریکا 3 دسته می باشد و برای اقدام از طریق یکی از این نوع ویزاها شرایط دشواری وجود ندارد.

در این نوع ویزا فرد از طریق جاب آفر شغل های سطح پایین اقامت دائم آمریکا را از ابتدا به همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال خود دریافت می کند. برای اقدام از طریق ویزای EB3 آمریکا نیاز به ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی یا اثبات تمکن مالی نمی باشد. تنها شرایطی که باید داشته باشید سلامتی بدنی و توانایی صحبت به زبان انگلیسی می باشد.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت آمریکا

متقاضیان مهاجرت به کشور آمریکا که موفق به دریافت گرین کارت این کشور می‌شوند، با استفاده از این کارت می توانند از خدمات تحصیلی، بهداشتی و دیگر خدمات کشور آمریکا به صورت رایگان بهره مند شده و برای رفت و آمد در قسمت‌های مختلف این کشور، به ویزا نیازی نداشته باشند.

برخی از مسیرهای مهاجرتی کانادا مانند کار، سرمایه گذاری، لاتاری و ازدواج می توانند پس از مدت زمان مشخصی منجر به اخذ اقامت دائم شوند اما برخی دیگر از مسیرها مانند تحصیل یا مهاجرت افراد خاص به تنهایی برای اخذ اقامت دائم آمریکا کافی نیستند.

مقایسه مهاجرت به آمریکا و سایر کشور ها

ممکن است بخواهید بدانید مهاجرت به کانادا بهتر اس یا آمریکا؟ و یا به دنبال مقایسه شرایط مهاجرت بین آمریکا و اروپا باشید. در ادامه ما به مقایس این کشورها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

مقایسه مهاجرت به آمریکا و انگلیس

در مقایسه آمریکا و انگلیس می‌توان به این موارد اشاره داشت:

  • آموزش: از نظر آموزش هر دو شرایط ایده‌آلی دارند زبان هر دو کشور انگلیسی است.
  •  نظام حقوقی: نظام حقوقی کشور انگلیس نسبت به آمریکا دقیق‌تر می‌باشد.
  •  آب و هوا و طبیعت: آب و هوای آمریکا در برخی از مناطق نسبت به انگلیس بهتر است و دارای طبیعت غنی‌تری می‌باشد، همچنین از نظر وسعت آمریکا از انگلیس وسیع‌تر می‌باشد
  • امنیت: امنیت انگلیس از آمریکا بهتر است و مردم با فرهنگ‌تری نسبت به آمریکا دارند.
  • فاصله مکانی با ایران: فاصله مکانی انگلیس از ایران نسبت به آمریکا نزدیک‌تر است و از نظر ساعت تفاوت زمانی چند ساعته دارد، اما آمریکا تفاوت زمانی بسیاری دارد.

اینکه کدام یک از دو کشور را به عنوان مقصد نهایی برای مهاجرت خود انتخاب کنید، بستگی به نوع مهاجرت شما و اهداف شما و اولویت‌های شما در زندگی دارد.

مهاجرت به کانادا یا آمریکا

برای مقایسه مهاجرت به کشور آمریکا و مهاجرت به کانادا می توان روش های کاری تحصیل و سرمایه گذاری را با یکدیگر مقایسه کرد. در مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا باید به این نکات اشاره کنیم:

  • سرمایه گذاری در کانادا نسبت به آمریکا روش های متنوع و کم هزینه تری دارد و محدودیت ها در کانادا بسیار پایین است.
  • کار در کانادا و آمریکا در صورت داشتن جاب آفر هر دو مناسب می باشد.
  • مهاجر پذیری دولت و مردم کانادا از آمریکا بالاتر است.
  • تحصیل در کانادا از آمریکا ارزان تر است، اما رشته ها و تعداد دانشگاه های آمریکا نسبت به کانادا بسیار بیشتر است.

مشاوره رایگان مهاجرت به آمریکا

در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارید اما نم یدانید کدام یک از راه های مهاجرت به آمریکا برای شما بهتر هستند، ما به شما توصیه می کنیم تا از مشاوره تخصصی کارشناسان خبره موسسه CANADAMIE بهرمند شوید.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا با سنجش شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را برگزینید. موسسه کانادا ام آی ای از اولین قدم تا آخرین مرحله اخذ ویزا کنار شما خواهد بود. تنها کافی است با شماره های موسسه تماس گرفته و از مشاوره اولیه رایگان بهرمند شوید.

سوالات متداول مهاجرت به آمریکا

ویزای غیر مهاجرتی: برای اقامت موقت در ایالات متحده (به عنوان مثال، H-1B برای کارگران ماهر، F-1 برای دانشجویان، B-1/B-2 برای گردشگران/بازدیدکنندگان تجاری).
– ویزای مهاجرت: برای کسانی که به دنبال اقامت دائم هستند (به عنوان مثال، ویزاهای حمایت شده خانواده، ویزاهای مبتنی بر اشتغال مانند EB-1، EB-2، EB-3، ویزاهای لاتاری تنوع).

زمان پردازش بسته به نوع ویزا، کشور مبدا و عوامل دیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، ویزای تحت حمایت خانواده می تواند از چند ماه تا چند سال طول بکشد، در حالی که ویزای مبتنی بر اشتغال ممکن است از ماه تا چندین سال متفاوت باشد.

شما می توانید کارت سبز را از طریق حمایت مالی خانواده، اشتغال، وضعیت پناهندگی یا پناهندگی، یا قرعه کشی ویزای تنوع (DV) دریافت کنید. هر مسیر دارای الزامات و فرآیندهای کاربردی خاصی است.

main logo
canada passport